Czujnik zuzycia klockow hamulcowych - jak skasowac?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gREGORPG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt sty 07, 2005 16:40
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Czujnik zuzycia klockow hamulcowych - jak skasowac?

Post autor: gREGORPG » sob sty 08, 2005 14:20

Witam serdecznie!
To moj pierwszy post :)
Kupilem Golfa MK4 01' i poprzedni wlasciciel wymienil klocki hamulcowe na takie, ktore nie maja czujnika zuzycia (tak mi powiedzial sprzedawca z salonu).
Na desce swieci sie kontrolka zucycia klockow....i powiem szczerze, ze troche mnie to irytuje:)
Chcialbym to usunac, jednak nie wiem jak, bo wszystkie schematy, ktore udalo mi sie znalesc w sieci dotycza Glofów do rocznika 2000 wlacznie. Moj jest z 2001.
Czy ktos z szanownych forumowiczow moglby podeslac mi odpowiedni schemat, lub porade jak usunac to podswietlenie?



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » sob sty 08, 2005 14:50

jezeli ciebie to irytuje to moze tak
najpierw sprawdz czy faktycznie nie sa zuzyte klocki jak wsio to musial wlezdz wilgos na wtykach trzeba osuszyc jak to nie pomoze sprawdz kable musi jakis zwierac do masy
w ostatecznosci odepnij z wtyku przestanie swiecic ci kontrolka ale to zabieg tylko po ta aby kontrolka nie razila w oczy



gREGORPG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt sty 07, 2005 16:40
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: gREGORPG » sob sty 08, 2005 14:59

hamulce sa jak zylety...ale faktycznie-lepiej sprawdzic..
chodzi mi wlasnie o to, zeby ta kontrolka nie razila w oczy.
Klocki zmieniane podobno 5kkm temu-nie w ASO ale gdzies indziej-nie oryginalne i podobno dlatego nie skasowana jest ta kontrolka.
No i lamerskie pytanie: gdzie tego wtyku szukac (ktry ma byc wypiety?) :)
przepraszam za takie pytania, ale to moje pierwsze auto.



majkel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pt sie 27, 2004 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: majkel » sob sty 08, 2005 15:45

uważam że będzie ciężko, jeśli klocki są bez kabelka to ta kontrolka będzie sie świecić. Zmień klocki ( nie muszą byc oryginały tylko takie z kabelkiem właśnie) i podłaczysz i kontrolka zgaśnie. Ewentualnie może Vagiem coś zdziałasz ale myśle że nie warto



gipson

Post autor: gipson » sob sty 08, 2005 18:31

majkel pisze:uważam że będzie ciężko, jeśli klocki są bez kabelka to ta kontrolka będzie sie świecić. Zmień klocki ( nie muszą byc oryginały tylko takie z kabelkiem właśnie) i podłaczysz i kontrolka zgaśnie. Ewentualnie może Vagiem coś zdziałasz ale myśle że nie warto
A jak taki czujnik wogole dziala? Szczerze mowiac to nasuwa mi sie jedno rozwiazanie. Albo jest jeden kabel i np wystarczy ze sie go zmasuje i wtedy kontrolka sie wlacza albo odwrotnie lub tez sa dwa i jesli maja obwod zamkniety to sie pali lub odwrotnie.. Przeciez chyba w klockach niema jakiegos ukladu scalonego :)



BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » sob sty 08, 2005 19:04

gipson pisze:
majkel pisze:uważam że będzie ciężko, jeśli klocki są bez kabelka to ta kontrolka będzie sie świecić. Zmień klocki ( nie muszą byc oryginały tylko takie z kabelkiem właśnie) i podłaczysz i kontrolka zgaśnie. Ewentualnie może Vagiem coś zdziałasz ale myśle że nie warto
A jak taki czujnik wogole dziala? Szczerze mowiac to nasuwa mi sie jedno rozwiazanie. Albo jest jeden kabel i np wystarczy ze sie go zmasuje i wtedy kontrolka sie wlacza albo odwrotnie lub tez sa dwa i jesli maja obwod zamkniety to sie pali lub odwrotnie.. Przeciez chyba w klockach niema jakiegos ukladu scalonego :)
uklad jest bardzo prosty
"czujnik" jezeli tak to moge nazwac jest zatopiony w okladzinie hamulcowej poprzez zurzycie okladziny "czujnik" czyt blaszka :) zwiera do tarczy przez co do masy i wtedy zapal sie kontrolka
wtyk jest obok zacisku ale najpierw sprawdz kable czy ktorys nie robi zworki do masy



Awatar użytkownika
luki58
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 140
Rejestracja: ndz wrz 19, 2004 23:25
Lokalizacja: Krakow
Auto: VW Passat B6 Variant 2.0 TDi CR CBDC+ ; Seat Cordoba 6L 1.9 ASZ+ ; VW Passat B5 Variant 1.9 TDI AHU+
Silnik: CBDC

Post autor: luki58 » sob sty 08, 2005 19:08

Po sciagnieciu kola w okolicy przewody hamulcowego powinna byc kostka . W twoim wypadku nic do niej podlaczone nie bedzie. Jesli sie nie myle to w niej beda dwa wtyki czy tez kable :) Zabieg polega na zlaczeni ich razem, czyli zamknieciu obwodu. Czynnosc musisz wykonac w obydwu kolach bo jak nie myle sie po raz drugi dotyczy to tylko przednich kol.

A czujnik zuzycia dziala na zasadzie przerwania obwodu. Zuzuwanie klockow powoduje w pewnym momecie "odpadniecie jednego z przewodow i tym samym przerwanie w/w obwodu.

Oczywiscie jest jeszce inne rozwiazanie na zasadzie zmasowania kabelka, i w tym wypadku kabelek bedzie jeden. W VW powinny byc dwa.

Pozdrawiam , mam nadzieje ze to w czyms pomoze i mam nadzieje ze napisalem dosc zrozumiale :)



Awatar użytkownika
jarek_1313
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: śr gru 22, 2004 16:22
Lokalizacja: Zielonka k/Warszawy
Kontakt:

Post autor: jarek_1313 » sob sty 08, 2005 20:58

a ja tak z innej parafi ale nie rozbierałem jeszcze hamulców w MKII czy wnim jest czujnik zużycia klocków



gREGORPG
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt sty 07, 2005 16:40
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: gREGORPG » sob sty 08, 2005 21:40

wielkie dzieki za wszystkie rady :)
dam znac jak poszlo :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 453 gości