[mk3] Zamek tylnej klapy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
aguamak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw lis 10, 2005 12:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: aguamak » czw gru 29, 2005 16:45

no u mnie tez nie wchodzi w ogole klucz do zamka w bagazniku,takze sam jestem ciekaw jak to zrobic, otwieram z centralnego,ale w razie jak zamarznie to bedzie kicha takze jestem ciekaw czy da sie to jakos naprawic!Myslalem ze poprostu tam klucz jest inny a ja go nie mam,ale skoro mowisz ze syf tam jest to u mnie pewnie tez syf!



wojteks
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 701
Rejestracja: ndz lut 06, 2005 18:24

Post autor: wojteks » czw gru 29, 2005 17:21

rozbiera się to dość łatwo od strony wewnętrznej (po zdjęciu tapicerki z kalpy) lecz obawiam się, że bębenek do kluczyka nie da się ożywić (przynajmniej u mnie się nie udało) a moczyłem go we wszystkich możliwych zajzajerach typu WD40, cocacola, płyn hamulcowy, nafta itp. Niby zapadki zaczęły pracować i kluczyk zaczął wchodzić ale jakoś kulawo. Skończyło się na zamontowaniu siłownika do otwierania bagażnika (z dodatkowego kanału pilota) a zewnętrzny zamek został zlikwidowany



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Re: [mk3] Zamek tylnej klapy

Post autor: ku_bi » czw gru 29, 2005 17:58

Nikyo pisze:Witam.

Otoz nie moge u siebie otwierac tylnej klapy z kluczyka. Nie wchodzi wogole w zamek. Z tego co znalazlem na forum to wina zasyfionych zapadek. Chcialem wymontowac zamek ale tu mam problem. Odkrecilem ramke nad tablica rejestracyjna ale to dostepu do zamka nie daje. Od spodu tez wszystko wyglada na nierozbieralne. Jak ktos moglby jakis manual wyjmowania zamka krok po kroku podac to bylbym wdzieczny.

I jeszcze jedno. Czy zamek bagaznika powinien miec taka sama gumowa zaslepke jak zamki drzwi? Bo u mnie zamek tego nie ma i caly syf moze sie do srodka bez problemu dostac.

PS.
A jaka jest mniej wiecej cena zamka bagaznika?

Pozdr :pub:

opis...

otwierasz klape :grin: , wymontowujesz tapicerkę w klapie jest na wcisk + 1 śrubka w miejscu wewnętrznego uchwytu. widzisz teraz całe bebechy :grin: zamek (bębenek) jest na zawleczce, wysuwasz ja wypychasz bębenek i już :okej: samego bębenka nie kupisz - tylko razem z kluczykiem, w serwisie pewnie koszt zaczynac sie bedzie od 100 zł w góre... cena jakiegoś zamiennika pewnie z 50 zł. Ale na moje lepiej podjechać do jakiegos zakładu gdzie dorabiaja klucze, kolo wszystko naprawi, ja za taką operację płaciłem 20 zł. TYlny zamek również powinien mieć jak piszesz "gumowa zaślepkię" która po wyjeciu kluczyka cofa sie i cheroni przed brudem, tyle ze np u mnie są one metalowe. jesli wkładka zamka która masz jest juz nie do naprawy to załątw ze szrotu inny bebenek i w punkcie dorabiania kluczy dopasuja do niego zapadki pod Twoj kluczyk :)



Awatar użytkownika
MrSalieri
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 833
Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Kontakt:

Re: [mk3] Zamek tylnej klapy

Post autor: MrSalieri » pt gru 30, 2005 16:39

ku_bi pisze: opis...

otwierasz klape :grin: , wymontowujesz tapicerkę w klapie jest na wcisk + 1 śrubka w miejscu wewnętrznego uchwytu. widzisz teraz całe bebechy :grin: zamek (bębenek) jest na zawleczce, wysuwasz ja wypychasz bębenek i już :okej: samego bębenka nie kupisz - tylko razem z kluczykiem, w serwisie pewnie koszt zaczynac sie bedzie od 100 zł w góre... cena jakiegoś zamiennika pewnie z 50 zł. Ale na moje lepiej podjechać do jakiegos zakładu gdzie dorabiaja klucze, kolo wszystko naprawi, ja za taką operację płaciłem 20 zł. TYlny zamek również powinien mieć jak piszesz "gumowa zaślepkię" która po wyjeciu kluczyka cofa sie i cheroni przed brudem, tyle ze np u mnie są one metalowe. jesli wkładka zamka która masz jest juz nie do naprawy to załątw ze szrotu inny bebenek i w punkcie dorabiania kluczy dopasuja do niego zapadki pod Twoj kluczyk :)
Tak jak napisal kolega ku_bi dostep do zamka masz po sciagnieciu tapicerki klapy.
Sciagasz ciagielko a bebenek zamka jest zamocowany na zawleczce takeiej w krztalcie literki c. Gdy sciagniesz ta zawleczke zamek wypychasz na zewnatrz nauta. Gdy masz juz go w rece mzoesz probowac moczyc go w roznych preparatach. Ja moczylem go we wszystkim wlacznie z plyneim do czyszczenie sreba co chyba mu pomoglo.
Jak moczenie nie pomoze bierzesz ta wkladke wkrecasz delikatnie w imadelko bierzesz maly plaski srubokret i po prostu wypychasz po koleji wszystkie zapatki poprzez lekkie uderzanie ich. Nie wszystkie zapadki wychadza w jedna strone wiec zwroc na to uwage.
Jak je powyciagasz wyczysc dobrze powkladaj z powrotem nasmaruj wkladke i montuj w klape.
Ja robilem dokladnie to samo rok temu do dzis zamek pracuje jak nalezy ;)


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
MarcoVW
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 962
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:04
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: MarcoVW » czw mar 09, 2006 16:15

Kupujac inna wkladke zamka nową czy używną mozna ja podpasowac pod swój klucz ?



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » czw mar 09, 2006 16:17

MarcoVW pisze:Kupujac inna wkladke zamka nową czy używną mozna ja podpasowac pod swój klucz ?
Dobry klucznik przerobi..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Ozzy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: sob paź 29, 2005 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Ozzy » czw mar 09, 2006 23:26

Właśnie dwa dni temu wyciągałem cały zamek razem z przyciskiem gdyż po lekkim pociągnięciu klapy (zamkniętej z kluczyka) otwierała się ona. Otóż jak koledzy wspomnieli trzeba zdjąć tapicerkę od środka a od zewnątrz tablicę ora uchwyt z podświetleniem przykręcony od spodu 4 śubkami. Po odpięciu cięgieł (zapadka zamka + siłownik centralnego) i podważeniu dwóch zaczepów od środka (znajdujących się na górze przycisku) można bezproblemowo wyiągnąć całość.Koniec końców wyszło na to, że cięgło było zbyt mocno naciągnięte :)


[url=http://www.allegro.pl/item135424374_glowica_vw_golf_iii_1_8_8v.html][size=150][color=blue][b]SPRZEDAM GŁOWICĘ DO REGENERACJI WRAZ Z OSPRZĘTEM[/b][/color][/size][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 343 gości