Jakie są różnice między KR i PL??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jakie są różnice między KR i PL??
Witam
Jako że wyszukiwarka nie wyszukuje dwuliterowych słów, to nie znalazłem nic co by mi pomogło odpowiedzieć na pytanie: jakie są różnice między golfem z silnikiem PL a golfem z silnikiem KR. To że różnią się mocą na korzyść KRa to wiem. Podejrzewam że różnica tkwi we wtrysku, oprogramowaniu i w wydechu, ale to tylko podejrzenia, więc proszę mnie oświecić.
Na dzień dzisiejszy poszukuje Golfa 2 GTI i się uparłem na KRa, ale jak się okaże że różnice są nie naczne to moze kupię PLa.
PS. Uparłem się na GTI 16v gdyż posiadam dwie S2 i golf zawsze po nich mógłby dostać coś ciekawego typu: tłoki, korby, kolektory, turbo, zawory (gdyż 1,8 i 2,2t to są prawie że takie same silniki, poza tym że s2 ma cylinder więcej)
Pozdrawiam
Jako że wyszukiwarka nie wyszukuje dwuliterowych słów, to nie znalazłem nic co by mi pomogło odpowiedzieć na pytanie: jakie są różnice między golfem z silnikiem PL a golfem z silnikiem KR. To że różnią się mocą na korzyść KRa to wiem. Podejrzewam że różnica tkwi we wtrysku, oprogramowaniu i w wydechu, ale to tylko podejrzenia, więc proszę mnie oświecić.
Na dzień dzisiejszy poszukuje Golfa 2 GTI i się uparłem na KRa, ale jak się okaże że różnice są nie naczne to moze kupię PLa.
PS. Uparłem się na GTI 16v gdyż posiadam dwie S2 i golf zawsze po nich mógłby dostać coś ciekawego typu: tłoki, korby, kolektory, turbo, zawory (gdyż 1,8 i 2,2t to są prawie że takie same silniki, poza tym że s2 ma cylinder więcej)
Pozdrawiam
I chyba KR nie ma katalizatora(dlatego pisałem o różniach w wydechu) i stąd może być więcej troszke mocy.bodzio_j pisze:KR 1781 81 86,4 4R 102 Golf/Jetta 16V 10/85-10/91 i, 16V K/KE-Jetronic
PL 1781 81 86,4 4R 95 Golf/Jetta 16V 2/86-10/91 i, 16V, kat KE-Jetronic
Wygląda na to, że KR ma większą moc - 102KW
[ Dodano: Czw Mar 09, 2006 13:25 ]
Tyle jest w danych
- Borys
- V.I.P.
- Posty: 3319
- Rejestracja: ndz sie 22, 2004 22:32
- Lokalizacja: KOLONIA
- Auto: VR6T
- Kontakt:
KR ma lepsze wałki, a pozatym mechanicznie to samo, tloki z Sy pasuja korby też,pilachgt pisze:To w takim razie która jednostka jest wdzięczniejsza co do podwyższania mocy? Bo nadal nie wiem czy się upierać przy KRze czy brać PLa jak będzie jakiś za dobre pieniądze?
Differences between the ABF (Golf mk3 16v) and KR/PL (Golff mk2 16v)
Rods are 15mm longer (159mm vs. 144mm)
Block is 16mm taller (236mm vs. 220mm)
Different cams
Narrower intake ports on ABF/9A than KR/PL
Better exhaust ports on ABF/9A than KR/PL
ABF uses 35mm long valve guides, KR/PL uses 38mm
ABF uses different inlet and exhaust valves (95,5mm and 97,95mm long) than KR/PL (95,5mm and 98,2 mm long)
ABF uses same spring retainers as VR6
Longer cambelt for the 16.5mm higher block
ABF uses a welded tube exhaust manifold, KR/PL uses cast exhaust manifold br>
www.vrservice.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 258 gości