ogrzewanie golf 2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
ogrzewanie golf 2
witam wszystkich.od dłurzszego czasu mam problem z ogrzewaniem,słabo grzeje,cały czas słychac bulgotanie w nagrzewnicy(jest nowa) i nie wiem jaki jest skuteczny sposób odpowietrzenia układu chłodzenia,auto posiada instalacje gazową i parownik podłączony jest równolwgle.Z góry dziękuje za wszystkie porady.
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
Moja teściowa w Toyotce corolli `90 ma to samo... Już na różne sposoby odpowietrzałem, na gorącym z przegazowaniem żeby wygoniło powietrze... ale bombelki robią swoje...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
splawik a jaki masz samochód , silnik, Jeżeli golf to zobacz czy przed nagrzewnicą na przewodach idących do niej ma sz takie zaworki jeden plastikowy czarny drugi aluminiowy. Jeżeli masz to wywal je i zastąp rurką miedzianą o odpowiedniej średnicy. U mnie to pomogło. A odpowietrzenie to zalęzy od samochodu. Golfiki mają to do siebie że same przaktycznie się odpowietrzają.
vwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvwvw
Parownik musi być podłącony równolegle ponieważ przy szeregowym podłączeniu gdybyś latem wyłączył ogrzewanie to przez parownik nie przpływałby płyn chłodzący. Jeżeli jest dostateczna ilość płynu chłodzącego to powinien się sam odpowietrzyć. (chyba że instalacja jest jakoś dziwnie założona). A sprawdz czy bulkotanie nie dochodzi również ze zbiorniczka wyrównawczego i czy nie wytwarza się zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia, bo może to oznaczać że przedmuchało ci uszczelke pod głowica i kompresja dostaje się do układu chłodzenia. Możesz jeszcze sprubować odkręcić przewód powrotny od nagrzewnicy i zaciągnąć płyn (pamiętaj żeby w zbiornikczku wyrównawczym było go pod dostatkiem bo nagrzewnica jest wyżej od zbiorniczka), no i zobacz czy działa zawór odcinający nagrzewnice (mimo że nowa). A jak tam ze szczelnością układu chłodzenia? Mam na myśli wszystko powyżej poziomu płynu chłodzącego (korek od zbiorniczka wyrównawczego, czy po odpaleniu nie słuchać jakiegoś syczenia uciekającego powietrza?)
pozdrowienia el Kopyto
tak, są tam dwa zaworki ciś. jeżeli bedą nie sprawne to zrobi sie poduszka lub korek powietrzy i układ sie w pełni nie odpowietrzy, sprubuj odkręcić korek na rozgrzanym silniku (tylko uwazaj - gorący płyn !!) i posłuchaj czy psyknięcie jest duże czy małe, jezeli małe to korek jest dobrysplawik pisze:zaworki już te usunołem i problem jest ten sam.czy gdy korek w zbiorniku wyrównawczym będzie niesprawny to się układ nie odpowietrzy
...
- Buniek85
- Gadatliwa bestia
- Posty: 617
- Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:38
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp / Vic - Hiszpania
- Kontakt:
tak poniewaz powietrze bedace w ukladzie bedzie mialo gdzie uciekac, jak juz go troche pogazujesz to zakrec zbiornik i gazuj dalej
Ostatnio zmieniony czw mar 09, 2006 10:01 przez Buniek85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Ma gadane
- Posty: 160
- Rejestracja: ndz mar 20, 2005 19:58
- Lokalizacja: Lubaczów
nie wiem jak to jest wiele osób myli golfa z fiatem albo polonezem w golfe nagrzewnica cały czas grzeje czy lato czy zima nie ma tam zaworka odcinajacego płyn na nagrzewnice. to grzeje bez przerwyel Kopyto pisze:Parownik musi być podłącony równolegle ponieważ przy szeregowym podłączeniu gdybyś latem wyłączył ogrzewanie to przez parownik nie przpływałby płyn chłodzący. Jeżeli jest dostateczna ilość płynu chłodzącego to powinien się sam odpowietrzyć. (chyba że instalacja jest jakoś dziwnie założona). A sprawdz czy bulkotanie nie dochodzi również ze zbiorniczka wyrównawczego i czy nie wytwarza się zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia, bo może to oznaczać że przedmuchało ci uszczelke pod głowica i kompresja dostaje się do układu chłodzenia. Możesz jeszcze sprubować odkręcić przewód powrotny od nagrzewnicy i zaciągnąć płyn (pamiętaj żeby w zbiornikczku wyrównawczym było go pod dostatkiem bo nagrzewnica jest wyżej od zbiorniczka), no i zobacz czy działa zawór odcinający nagrzewnice (mimo że nowa). A jak tam ze szczelnością układu chłodzenia? Mam na myśli wszystko powyżej poziomu płynu chłodzącego (korek od zbiorniczka wyrównawczego, czy po odpaleniu nie słuchać jakiegoś syczenia uciekającego powietrza?)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 310 gości