nowa nagrzewnica słabe ogrzewanie co jest??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw gru 31, 2009 17:00

gracek1906 pisze:Może być jeszcze zawór nagrzewnicy źle ustawiony na linkach i też tak się będzie działo,
Nia ma czegoś takiego jak zawór nagrzewnicy :bajer:



Awatar użytkownika
To_masz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 03, 2007 13:14
Lokalizacja: WL

Post autor: To_masz » czw gru 31, 2009 17:09

moim zdaniem klapki sterujące ciepłe /zimne powietrze mają podziurawioną ,spróchniałą gąbkę i przelatuje zimne powietrze, doszedłem do tego niedawno u siebie bo grzanie było kiepskie a teraz jest jak w piecu, rozbierz dolne pułki i w środkowym tunelu znajdziesz dwie klapki wielkości dłoni



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw gru 31, 2009 17:13

To_masz, bardzo możliwe,na postoju pęd powietrza nie wpycha zimnego powietrza..



scrappy_c
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn lis 02, 2009 16:35
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: scrappy_c » czw gru 31, 2009 17:14

zrobilem fotke jak u mnie wyglada wskaznik na nagrzanym silniku podczas jazdy
Obrazek

[ Dodano: 31 Gru 2009 16:18 ]
z klapkami jest wszystko ok przeciez dopiero co rozbieralem nawiewy nawet powymienialem te gabki co tam byly na nowe. a jeszcze jedno jak dam nawiew na 3 to juz w ogole powietrze sie ochladza. a no i na poczatku jak odpale silnik to czuc taki smrodzik chyba plyn chlodzacy ale zaznaczam nagrzewnica nowa na pewno szczelna.



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » czw gru 31, 2009 17:34

a ja Ci mówie wymień pompę i termostat. miałem to samo co Ty, przy szybkiej jeździe i wyższych obrotach było w miare ale po zwolnieniu chłodne powietrze a czasem wręcz zimne.też doradzili mi użytkownicy tego forum żebym wymienił pompe i pomogło...koszt nie duży u mnie 80zl za wszystko, 2 godzinki roboty z oczyszczaniem wszystkiego...



scrappy_c
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn lis 02, 2009 16:35
Lokalizacja: Sierpc

Post autor: scrappy_c » czw gru 31, 2009 18:37

ok w poniedzialek zabiore sie za wymiane termostatu jesli to nie pomoze pompa wody. bede pisal co i jak. dzieki za pomoc



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » czw gru 31, 2009 18:46

bongo pisze:gracek1906 napisał/a:
Może być jeszcze zawór nagrzewnicy źle ustawiony na linkach i też tak się będzie działo,
Nia ma czegoś takiego jak zawór nagrzewnicy :bajer:
przeczytaj cały post a będziesz wiedział że nic takiego nie stwierdziłem tylko zasugerowałem że może być zawór albo klapki tyle że nie pamiętam jak dokładnie tam było a ty wyrwałeś część postu. . wracając do tematu to kolego scrappy_c, pisałeś że oba węże są gorące to znaczy że płyn jednak przepływa przez nagrzewnice co by sugerowało właśnie te klapkę z powietrza no chyba że zasilanie nagrzewnicy jest ciepłe a powrót już letni czy zimny wtedy to już wina zapowietrzenia, złego krążenie itp



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » czw gru 31, 2009 18:53

gracek1906 pisze:zasugerowałem że może być zawór albo klapki tyle że nie pamiętam jak dokładnie tam było a ty wyrwałeś część postu. .
Dokładnie :bajer: Zawór albo klapki,ja stwierdziłem że nie ma zaworu,o co jeszcze ci chodzi?



gracek1906
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 782
Rejestracja: ndz cze 14, 2009 15:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: gracek1906 » czw gru 31, 2009 19:01

ok, nie ma i nie było :grin: . Sugeruje zająć sie dobrą imprezą i żegnaniem starego roku. Wszystkiego dobrego życzę forumowiczom.



slanet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 19:32
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: slanet » pn sty 04, 2010 22:41

Ja mam też problem jak kolega z ogrzewaniem w vw golf 2 1.8 gti z instal LPG,z tym że wymieniłem nagrzewnicę ,te klapy w obudowie nagrzewnicy po uszczelniałem bo gąbka poodlatywała no i bez zmian . Na powrocie z nagrzewnicy założyłem odpowietrznik założyłem tam wężyk włożyłem go w korek do zbiorniczka wyrównawczego które podniosłem wyżej by odpowietrzyć jeździłem tak tydzień i też bez zmian,połączyłem parownik szeregowo na powrocie nagrzewnicy też nic ,zacisnąłem przewody od chłodnicy do pompy i też nic .


Co tam jeszcze może być ?



lolekzetor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw lis 26, 2009 21:05
Lokalizacja: stare pole

Post autor: lolekzetor » pn sty 04, 2010 23:02

tez mam taki sam problem z ogrzewaniem po wymianie silnika na 1V i mysle ze będzie to pompa wody ewentualnie termostat. jutro sie za to wezme i napisze czy pomogło



Awatar użytkownika
Johnatan
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2555
Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
Kontakt:

Post autor: Johnatan » wt sty 05, 2010 00:00

Koledzy podkręcenie dmuchawy na 3 biega pogarsza sprawe !! Jeśli chcecie uzyskać gorące powietrze (juz nie ważne czy przy sprawnym czy uszkodzonym aucie) róbcie to na 1 lub 2. Powietrze przelatujące przez nagrzewnice na 3 biegu szybciej ucieknie z nagrzewnicy niż zdąży sie ogrzać! z klimatyzają też ta sama zasada.. Co do uszkodzenia też miałem z tym problem.. zamarzł mi płyn a raczej woda w układzie.. nagrzewnica juz nie grzała, w nagrzewnicy w każdej rurce jest spirala po to aby płyn przepływał do około oddawał ciepło i przelatywał wolniej.. kupiłem podróbe... też szok.. znalazłem golfa na szrocie, wyciągnąłem oryginalną nagrzewnice i grzeje lepiej niż ta pierwsza.. Polecam też odpalenie auta uzupełnianie płynu i obserwowanie co sie dzieje pod maską.. spedziłem tak pod maską 40min na odpalonym i wynik wyszedł pozytywny.. Też proponuje rozgrzać auto.. i nie dotykać węży lecz zdjąć półke, turbine z kanałem i dotknąć ręką nagrzewnicy.. i jeszcze jedna podpowiedz, spiralnki w rurkach są bardzo bardzo delikatne, mogły uledz popękaniu i zatkac nagrzewnice. Trudno mi określić ta usterke, ja miałem ten problem i jakoś go rozwiązałem.. POZDRO
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 00:04 przez Johnatan, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2647
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » wt sty 05, 2010 16:43

Johnatan pisze:Koledzy podkręcenie dmuchawy na 3 biega pogarsza sprawe !! Jeśli chcecie uzyskać gorące powietrze (juz nie ważne czy przy sprawnym czy uszkodzonym aucie) róbcie to na 1 lub 2. Powietrze przelatujące przez nagrzewnice na 3 biegu szybciej ucieknie z nagrzewnicy niż zdąży sie ogrzać!

hmm... troche dziwne, bo jeśli tak by było to wskazówka nie powinna mi opaść.Dokładniej mówiąc, mam kawałek tektury przy chłodnicy (włożyłem zanim wymieniłem pompę i termostat) i jeśl jade ok 30km, wentylator na 2 i jest ciepło ale mimo to widze że wskazówa wychyla sie dalej niż powinna, wtedy 3 bieg po po chwili widze że wraca do normy....



slanet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: ndz gru 20, 2009 19:32
Lokalizacja: kujawsko-pomorskie

Post autor: slanet » wt sty 05, 2010 22:53

To jest normalne zachowanie wskaźnika bo będzie tak do puki nie nagrzeje się chłodnica co zimą przy mrozach trwa dość długo ,latem wskaźnik jest trochę stabilniejszy . (U mnie wskazówka na wskaźniku stoi prawie na trzy czwarte w 1.8 gti.8V z chłodniczką oleju,i komputer pokazuje temp oleju teraz 80stopni ,latem 90stopni) .A co do dmuchawy pierwszy,drugi czy trzeci stopień ,jeżdżę do pracy z kolegą na zmianę raz ja golfem2(u mnie ogrzewanie porażka )kolega vw jettą 90r. u niego 1czy trzeci stopień dmuchawy to i tak gorące powietrze leci różnicy nie czuć
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 23:09 przez slanet, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 363 gości