Typowe usterki w Golfie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piatek77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn gru 28, 2009 00:46
Lokalizacja: Ś-ce

Typowe usterki w Golfie

Post autor: piatek77 » wt sty 05, 2010 17:03

Witam.
Nie znalazłem tematu więc piszę z zapytaniem.

Jakie są typowe usterki w Golfie mk3 (kombi) z silnikiem 1,9d ??
Na co zwrócić uwagę, co się zużywa i czy są jakieś upierdliwe usterki??


pozdrawiam
piatek77

krywal86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 02, 2010 18:03
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: krywal86 » wt sty 05, 2010 17:06

z wlasnego doswiadczenia wiem ze trzeba zwrocic uwage na blachy bo niestety nasze ukochane mk3 lubia sobie gnic:) oprocz tego lac i jezdzic:) a tak na powaznei to nie mialem jeszcze nic takiego co powaznei uniemozliwiloby mi jezdzenie tym autem. mysle ze usterkowosc jest w normie:) oczywiscie nei trzeba sie zgadzac z tym zdaniem ale jest to jedno z mniej usterkowych samochodow. a silnik.. mul ale nei do zarzniecia:P



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt sty 05, 2010 17:11

piatek77, 1,9 D są różne i od tego czy jest turbina itd zależy czego się można spodziewać. Największy dramat nie tak rzadki w tych silnikach to ścięcie klina na kole zebatym wału od rozrządu. To się kończy rozwałką silnika podobnie jak zerwanie paska rozrządu. I koszty wówczas zbliżają się do 2 tys.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Typowe usterki w Golfie

Post autor: Haki » wt sty 05, 2010 17:14

piatek77 pisze:Witam.
Nie znalazłem tematu więc piszę z zapytaniem.

Jakie są typowe usterki w Golfie mk3 (kombi) z silnikiem 1,9d ??
Na co zwrócić uwagę, co się zużywa i czy są jakieś upierdliwe usterki??
Tu masz sporo wypowiedzi o tym autku .. http://cokupic.pl/opinie/Volkswagen-Gol ... 335322beaa

tak jak pisał kolega - głównie blachy i przy zakupie fajnie by było podjechać do jakiegoś dobrego Tunera od TDI -- bo oni mają wiedzę o tych silnikach i wiedzą na co zwrócić uwagę.
Ewentualnie - badanie = zawieszenia - silnika - ciśnienia na cylinderkach... itp


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
piatek77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn gru 28, 2009 00:46
Lokalizacja: Ś-ce

Post autor: piatek77 » wt sty 05, 2010 20:48

Koledzy- ja napisałem o silniku 1,9 D a nie td czy tdi...
Jest to zwykły mulasty klekot.


pozdrawiam
piatek77

Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » wt sty 05, 2010 21:32

Dbaj o świece, o aku ( niby prosty silnik, ale nawet przy silniku o dobrej kompresji lubi mieć "uderzenie" ), o olej, o rozrząd. Staraj się mieć dobrze ustawiony kąt wtrysku - metodą zegarową albo na słuch. Sprawdź, czy wężykiem od filtra paliwa nie idzie Ci powietrze i jeżeli możesz - zamontuj zawór zwrotny paliwa między filtrem paliwa a pompą, żeby paliwko się nie cofało.

Mówi Ci to właściciel owego silnika. Pozdrawiam


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt sty 05, 2010 23:43

bartekgib pisze:Staraj się mieć dobrze ustawiony kąt wtrysku - metodą zegarową albo na słuch
Nie mam pytań :blush:



Awatar użytkownika
piatek77
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: pn gru 28, 2009 00:46
Lokalizacja: Ś-ce

Post autor: piatek77 » śr sty 06, 2010 00:37

bartekgib pisze:Dbaj o świece, o aku ( niby prosty silnik, ale nawet przy silniku o dobrej kompresji lubi mieć "uderzenie" ), o olej, o rozrząd. Staraj się mieć dobrze ustawiony kąt wtrysku - metodą zegarową albo na słuch. Sprawdź, czy wężykiem od filtra paliwa nie idzie Ci powietrze i jeżeli możesz - zamontuj zawór zwrotny paliwa między filtrem paliwa a pompą, żeby paliwko się nie cofało.

Mówi Ci to właściciel owego silnika. Pozdrawiam
Właśnie zauwazyłem że w paliwie czasami pojawiają się bąbelki powietrza. Niebawem będę zmieniał filtr paliwa, na co zwrócić uwagę i jak zapobiegać aby tych bąbli nie było??


pozdrawiam
piatek77

Awatar użytkownika
BartekGib
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 947
Rejestracja: śr maja 27, 2009 00:39
Lokalizacja: NIL/WB
Kontakt:

Post autor: BartekGib » śr sty 06, 2010 00:47

Wiem, że powtórzę wiele odpowiedzi pochodnych z tego forum - ale użyj "Szukajki" :) Było sporo tematów na ten temat. Jedno muszę powiedzieć - w większości 1.9d spotykam się z owymi bąbelkami powietrza w wężykach idących z filtra do pompy. Może jakaś choroba większości egzemplarzy :chytry: ?
Ostatnio zmieniony śr sty 06, 2010 00:48 przez BartekGib, łącznie zmieniany 1 raz.


64 [i]KM[/i]
124 [i]Nm[/i]
[b]Nie wstydzę się tych wyników 8)[/b] ! ! Nowe Photo's - Poniżej ! !
[url=http://www.polskajazda.pl/Samochody/Volkswagen/Golf/68446][img]http://img228.imageshack.us/img228/2356/wstaw.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
macbu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 444
Rejestracja: pt lis 03, 2006 22:43
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Kontakt:

1,9 d

Post autor: macbu » śr sty 06, 2010 12:54

nie polecam... mialem... co chwile scinało mi klin na wale na tej małym kole zębatym... po wymianie całego wąlu (BO SIE ROZKALIBROWAŁ)koszt okolo 2 tys znowU zerwalo wtedy nawiercilem w kole i w wale dziure i nabiłem bolca hartowanego. 9 miesiecy wytrzymało... ale nie chcialem ryzykowac i sprzedałem autko.... ogolnie nie polecam bo mocy to 1,9 D nie ma... ale jest oszczedny...

mało kto wie że przy wymianie rozrzadu trzeba wymieniac takze to koło zębate i to najlepiej na oryginalne...

NIE POLECAM....


Macbu

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 357 gości