MK IV - Odcięcie zapłonu , następnie niemożnośc uruchomienia

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MarioDgl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 14:43
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

MK IV - Odcięcie zapłonu , następnie niemożnośc uruchomienia

Post autor: MarioDgl » wt sty 05, 2010 14:13

Panowie wstępnie przeszukiwałem forum i nie znalazłem podobnych przypadków chyba ze mi gdzieś umknęły.

Wiec do rzeczy. Mam dość nietypowy problem w Golfie IV 1.9TDi przy wejściu na powyżej 3 tys. obrotów został odcięty zapłon (silnik zgasł). Po czym już silnika niestety nie dałem rady uruchomić (w silniku jest wgrany chip). Co gorsza po paru próbach odpalenia przestały całkowicie grzać mi się świece. Samochód kręci kręci ale nic to nie daje. Sprawdziłem już świece żarowe dwie są do wymiany lecz i to nie przyniosło żadnego rozwiązania świece nadal nie grzeją ( nie włącza się nawet dioda od grzania świec) i samochód dalej nie odpala. Martwiącym było również dla mnie wykrycie pęcherzyków powietrza w układzie paliwowym, Czy możliwe było by to iż po załączeniu się chip-a samochód otrzymał większą dawkę benzyną a co za tym idzie większą dawkę powietrza, było by zrozumiałem odcięcie zapłonu lecz dlaczego już go nie mogę uruchomić? Proszę o pomoc . :(

P.S. Gdyby ktoś był tak uprzejmy i posiadał opis przekaźnik w Golfie IV 1.9TDi za co który jest odpowiedzialny i mógłby mi to podesłać był bym naprawdę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam Mario.


Pierwszeństwo ma zawsze ten... który posiada AC :)

wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » wt sty 05, 2010 14:32

Sprawdzałes bezpieczniki ?



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Re: MK IV - Odcięcie zapłonu , następnie niemożnośc uruchomi

Post autor: poolak2006 » wt sty 05, 2010 14:34

MarioDgl pisze:Czy możliwe było by to iż po załączeniu się chip-a samochód otrzymał większą dawkę benzyną a co za tym idzie większą dawkę powietrza,
Kolego czy ty masz jakiekolwiek pojęcie jakim samochodem ty jeździsz ? Skoro nalałeś do TDI benzyny to wiesz wszystko może się stać :green_fuck:
Po pierwsze TDI nie jest na benzynę.
Po drugie chip się nie włącza jest to program który działa CAŁY CZAS !!



Awatar użytkownika
MarioDgl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 14:43
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Re: MK IV - Odcięcie zapłonu , następnie niemożnośc uruchomi

Post autor: MarioDgl » wt sty 05, 2010 14:44

poolak2006 pisze:
MarioDgl pisze:Czy możliwe było by to iż po załączeniu się chip-a samochód otrzymał większą dawkę benzyną a co za tym idzie większą dawkę powietrza,
Kolego czy ty masz jakiekolwiek pojęcie jakim samochodem ty jeździsz ? Skoro nalałeś do TDI benzyny to wiesz wszystko może się stać :green_fuck:
Po pierwsze TDI nie jest na benzynę.
Po drugie chip się nie włącza jest to program który działa CAŁY CZAS !!

Kolego chyba każdy może się pomylić i dobrze wszyscy wiemy o co chodziło, ale zawsze musi być wyjątek który czepia się szczegółów. wiem mniej więcej na jakiej zasadzie działą chip z tym że chip jest programem który dopiero po przekroczeniu pewnych obrotów przekazuje komputerowi informacje o większym dawkowaniu oleju napędowego.


Do kolegi Wojtas46 sprawdzałem i wszystko jest w jak najlepszym porządku :otepienie:


Pierwszeństwo ma zawsze ten... który posiada AC :)

Awatar użytkownika
waflocki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: śr sty 07, 2009 17:18
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: waflocki » wt sty 05, 2010 14:49

Gdzie znalazłeś te pęcherzyki powietrza w paliwie? Jeżeli to prawda to może masz coś z układem paliwowym, np. jakiś wężyk pękł lub coś się rozszczelniło i pompa nie daje odpowiedniego ciśnienia. A jak sprawdziłeś świece? Sprawdzałeś Vagiem czy wszystko OK? Z tego co wiem to świece nie działają jak auto jest rozgrzane i służą tylko do rozruchu? Więc nie był to powód jego zgaśnięcia. Ale mogę się mylić, bo w dieslach to ja słaby jestem



poolak2006
Forum Master
Forum Master
Posty: 1646
Rejestracja: pn maja 04, 2009 23:51
Lokalizacja: Poznań/Toruń

Post autor: poolak2006 » wt sty 05, 2010 14:54

Wiesz nie do końca wszystko zawsze jest oczywiste ... ostatnio gadałem z kolesiem który zalał benzyny do TDI ... chyba nie muszę mówić co się stało ?

Świece zaczynają grzać przy około -5. Kontrolka zawsze się zapali po włączeniu zapłonu. Myślę że przekaźnik pompy paliwowej (167) i przekaźnik świec (103) może być za to odpowiedzialny.



Awatar użytkownika
MarioDgl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 14:43
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: MarioDgl » wt sty 05, 2010 14:55

Pęcherzyki powietrza widoczne były w wężyku wychodzącym z filtra paliwa. Co do świec z tego co mi wiadomo również nie są one w żadnym stopniu odpowiedzialne na to że silnik zgasł służą one głównie tylko do rozgrzania przed uruchomieniem silnika (o ile się nie mylę). Dwie świece był po prostu zalane. Co do sprawdzenia Vagiem niestety nie robiłem tego bo nie mam do niego dostępu :(


Pierwszeństwo ma zawsze ten... który posiada AC :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 386 gości