Miesza płyn z olejem a uszczelka zmieniona

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Miesza płyn z olejem a uszczelka zmieniona

Post autor: Kavior » wt sty 05, 2010 12:43

Witam
Piszę w sprawie ibizy kolegi. Silniczek 1,4 16V, to samo co w mkIV. Kilka tygodni temu przy tych największych przymrozkach zamarzła mu odma, wywaliło olej. Standard w tych silnikach. Prawdopodobnie przejechał z bardzo małym stanem oleju kilkanaście km. Kontrolka ciśnienia mu się nie zapaliła, nie wiedział, że coś się dzieje. Dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu zaczęła klekotać górą. Na dodatek reszta oleju była zmącona płynem chłodniczym. Szybka decyzja, głowica do sprawdzenia, splanowania i nowa uszczelka. Po złożeniu dalej to samo. Hydraulika się tłucze i po krótkiej przejażdżce olej zmieszany z płynem. Co jest grane? Głowica ok, uszczelka na 100% dobrze założona i nowa. Pękł blok czy jak? Może przez chłodnice oleju mieszać płyn z olejem? Jest to realne?



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt sty 05, 2010 12:50

Kavior pisze:Może przez chłodnice oleju mieszać płyn z olejem? Jest to realne?
w 1.4 nie ma chłodnicy oleju...



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » wt sty 05, 2010 12:59

Ja tego auta nie widziałem już dawno, myśl o chłodnicy teraz mi przyszła. W etce sprawdzałem i jakiś 1.4 16V ma chłodnice oleju. Załóżmy że jej nie ma, czyli co? Blok pękł?



Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » wt sty 05, 2010 13:05

A może poprostu ktoś niefachowo sprawdził głowicę?


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt sty 05, 2010 13:09

U mnie w Etce na szybko nie znalazłem chłodnicy oleju w 1.4...w 1.4 jest chyba tylko chłodnica oleju ze skrzyni biegów.
Jeżeli głowica i uszczelka OK to chyba tylko blok pozostaje ;/
Zaraz poszukam schemat układu chłodzenia z 1.4 i wrzucę...może się przyda

[ Dodano: 05 Sty 2010 12:14 ]
Obrazek



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » wt sty 05, 2010 14:15

Może źle popatrzyłem w etce, więc pewnie nie ma chłodniczki. Głowica była oddana do profesjonalnego zakładu, który zajmuje się tylko głowicami więc głowice chyba można wykluczyć. Więc wszystko wskazuje na blok :crazy: Kumpel już szuka nowego silnika, pójdzie w niezłe koszta a dopiero co skrzynie biegów ogarnął :grrr: Za tą zasraną odme vaga bym puścił z dymem najchętniej :axe:
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 14:18 przez Kavior, łącznie zmieniany 2 razy.



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » wt sty 05, 2010 14:19

Blok niestety innej opcji juz nie ma ktora moglby sie przedostawać płyn, no chyba ze na prawde spieprzyli planowanie czy załozenie uszczelki, jaka poszla uszczelka?.. Z samochodem zimą trzeba postepować jak z małoletnia dziewica :grin:
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 14:21 przez Vii, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 414 gości