Dogrzewanie silnika

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » wt sty 05, 2010 12:53

Devoc, sprawdzales weze jak sie nagrzewaja gorny i dolny?, ma byc cieply gorny zimny dolny, potem goracy gorny dolny powinien robic sie cieply, a jak juz sie silnik rozgrzeje to obydwa weze gorące to termostat jest ok, a jak weze nagrzewaja sie jednakowo to termostat caly czas jest otwarty i jest do wymiany


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Devoc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn sty 04, 2010 00:58
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Devoc » wt sty 05, 2010 12:56

Jak jechalem tydzien temu do poznania to ani razu czy w ta czy w tamta nie podszedl mi do 90 stopni z cieplym nawiewem juz z 200 zl wydalem na termostat i czujnik, przed wymiana czujnika podchodzila do 90 i spadala gwaltownie do zera a pozniej po zakrecie jakims leciala do gory wiec wtedy wiedzialem ze jest zgibana a teraz nic niewiem dlatego chce sie was zapytac bo znowu dam do mechanika wydam kase i cos znowu bedzie zle


Devoc

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt sty 05, 2010 13:00

Devoc pisze:ale wymienilem termostat ile razy moge go wymieniac
wystarczy raz, tylko przed założeniem trzeba sprawdzić czy na pewno jest dobry.
mettenos pisze:na postoju przy włączonym ciepłym nadmuchu w mrozie może nawet wcale nie osiągnąć 90 stopni
sprawdzałem u siebie, temperatura -15stopni, po 20min wskaźnik pokazywał 90stopni, po 25min termostat jeszcze się nie otworzył...ogrzewanie miałem przez cały czas wyłączone, jakbym włączył to bym pewnie do wiosny czekał aż się silnik nagrzeje:)



Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » wt sty 05, 2010 13:00

Devoc, napisalem Ci jak mozesz sprawdzic termostat sprawdzjac jak sie nagrzewaja weze od chlodnicy gorny i dolny


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt sty 05, 2010 13:03

co do czujnika temperatury...wymieniałem u siebie bo wskazówka tańczyła, kupiłem jakiś zamiennik czujnika który się nie sprawdził, później kupiłem niby oryginał (wygląda jak ori, takie same numery tylko kupiony poza ASO)...na nim temperatura była 70stopni (latem)...dopiero trzeci czujnik działa normalnie, coś ponad 100zł w ASO :grrr: ...też wydałem ponad 200zł zanim miałem dobrą temperaturę ;/



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » wt sty 05, 2010 13:28

Devoc pisze:No tak ale wymienilem termostat ile razy moge go wymieniac
Ja tez wymieniałem pare razy do poki w koncu nie trafilem na dobry lol .. Smiech ze sprzedaja takie badziewia na rynek...
damian81Z pisze:Devoc, sprawdzales weze jak sie nagrzewaja gorny i dolny?, ma byc cieply gorny zimny dolny, potem goracy gorny dolny powinien robic sie cieply, a jak juz sie silnik rozgrzeje to obydwa weze gorące to termostat jest ok, a jak weze nagrzewaja sie jednakowo to termostat caly czas jest otwarty i jest do wymiany
Damian to nie do konca sposob bo w rekach nie ma sie termometra .. Moze termostat otwiera sie juz przy dajmy na to 75, a zamyka 80. Twoim sposobem sprawdziwmy tylko czy on dziala, ale czy dziala poprawnie juz nie sprawdzimy w 100%
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 13:30 przez Vii, łącznie zmieniany 3 razy.



Devoc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn sty 04, 2010 00:58
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Devoc » wt sty 05, 2010 13:41

Sprawdze jutro chlopaki bo dzisiaj jade do pracy ale nie swoim


Devoc

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » wt sty 05, 2010 13:43

Devoc pisze:Sprawdze jutro chlopaki bo dzisiaj jade do pracy ale nie swoim
Jak coś to wal smiało prywatna wiadomość, ja tez z Kalisza :P



Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » wt sty 05, 2010 13:48

tak czytam co piszecie, ale nie wiem czy ja mam coś nie tak ale ostatnio wymieniałem termostat i w tej chwili przy temp. -8 stopni jak auto się nagrzeje do 90 stopni to czy mam nawiew na maxa czy nie to wskazówka stoi i ani drgnie, na mfa tylko widze wachania temp. oleju ale tylko +-3 stopnie.
Więc sądzę że pisanie, że jest mróz i auto się nigdy nie nagrzeje jest chyba wprowadzaniem w błąd.
Ostatnio zmieniony wt sty 05, 2010 13:49 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt sty 05, 2010 14:06

Dobór termostatu - zawsze wybierałem termostat o wyższej temperaturze otwarcia i to z dwóch powodów.
1.Silnik lepiej pracuje i mniej zżera paliwa(różnice nawet do 1 litra).
2.Zimą szybciej się nagrzewa i jest przyjemne ciepełko.

Latem - od tego jest wentylator aby schładzał płyn w chłodnicy. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Devoc
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn sty 04, 2010 00:58
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Devoc » sob sty 09, 2010 14:45

Panowie juz wiadomo byl zrabany termostat wczesniej mialem wymiane calego termostatu z obudowa a teraz wymienilem nowy termostat mechanik mosial specialnie podczepiac pod komputer bo nie mogl dojsc czemu na postoju pokazuje 90 stopni a w czasie jazdy spada hmm. narazie wszystko ok tak jak powinno byc czyli jak dojdzie do 90 to przy wlaczonym naq maxa ogrzewaniu wskazowka stoi teraz mam ciepelko w samochodzie konkretne dziekuje wszystkim za rady pomoglo bo sam podsunelem mechanikowi gdzie ma szukac problemu


Devoc

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 404 gości