parametry

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

lukaselmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 21:05
Lokalizacja: WLKP

parametry

Post autor: lukaselmo » czw gru 31, 2009 08:05

Witam.Temat wałkowany ale mam pytanko.Mam vw golf 5 tdi z 2004 roku,zakupiłem 2 miechy temu nowy aku Varta blue 72 Ah i 680 en i regenerowałem rozrusznik też.Jak go kupiłem to nie mierzyłem stopnia naładowania,Pojeżdziłem troche i teraz przy odpalaniu ma taką jakby zawieche , strzał i auto pali.na odpalonym silniku,na światłach ,ładowanie było 14,2 Volt,ale 3 dni stał w garażu i jak sprawdzałem aku amperomierzem to miał 12,22 Volt,troche mało,Zaznaczam, że dużo jeżdze po mieście i często jest auto odpalane i gaszone.to może być przyczyną niedoładowania aku?A może coś aku rozładowywuje?Jak to sprawdzić?Wiem tyle,że odłanczam przewód masowy od aku,do tego przewodu [-] podpinam [-] z amperomierza a [+] amperomierza podpinam do minusowego bieguna aku.Moje pytanie,na jakich parametrach to się odbywa?Tzn jak ustawić amperomierz i jakie maksymalne zurzycie może mi pokazac?Troche to zagmatwane ale prosze o pomoc?Pozdro


lukas

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6611
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » sob sty 02, 2010 11:34

lukaselmo, aku traci swą wydajność przy różnej temp otoczenia i tak dla ujemnej temp tyle a tyle poszukaj o tym na necie bo ja już nie pamiętam,co do doładowania po miescie aku ci za bardzo sie nie naładuje niestety,dobrym rozwiazaniem jeśli auto stoi na dworze jest pokrowiec na aku



lukaselmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 21:05
Lokalizacja: WLKP

parametry

Post autor: lukaselmo » ndz sty 03, 2010 20:27

Mieszkam w mieście i auto mam w garażu ale blaszanym,więc jak na dworku np: -10 to ja mam około -7,mam pokrowiec na aku,naładowałem aku.miało 12,8 volt i mała zawiecha była przy odpaleniu,rozrusznik był regenerowany,co może być jeszcze powodem?przewód masowy też czyściłem


lukas

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz sty 03, 2010 20:34

lukaselmo pisze:aku.miało 12,8 volt
zrób pomiar napięcia podczas odpalania,bedzie bardziej wiarygodny.Dla przykładu trzy płaskie bateryjki dają 13,5V,a wątpię ,żeby na nich odpalił mimo,że napiecie wyższe jak na twoim aku.



lukaselmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 21:05
Lokalizacja: WLKP

parametry

Post autor: lukaselmo » ndz sty 03, 2010 22:00

A jak i czym to się mierzy?amperomierzem?Jak naładowałem aku i sprawdzałem jaki jest pobór prądu z aku to wynosiło 0,02


lukas

greg

Post autor: greg » ndz sty 03, 2010 23:22

lukaselmo pisze:rozrusznik był regenerowany
może tu jest przyczyna? kwestia czy dobrze zrobiony - bo skoro aku naładowane przynosisz do auta i ma problem z rozruchem to albo aku trup albo rozrusznik ma duży pobór prądu



lukaselmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 21:05
Lokalizacja: WLKP

parametry

Post autor: lukaselmo » pn sty 04, 2010 14:01

Bo ktoś kiedyś mi mówił,że może też być wina przewodu plusowego co idzie do rozrusznika,może być racja?Jutro jade do elektryka to zobacze pobór prądu jaki jest.pozdro


lukas

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn sty 04, 2010 14:04

albo wina nowego aku, który ma zbyt niski prąd rozruchowy - czasem się zdarza że i nowy jest felerny

[ Dodano: Pon 04 Sty, 2010 ]
ja pod koniec żywota poprzedniego aku też miałem taką "chwilę zastanowienia" po czym strzał - kupiłem nwy aku - starałem się dobrać z jak największym prądem :bigok: - i jak ręką odjął - pali płynnie na dotyk



lukaselmo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 145
Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 21:05
Lokalizacja: WLKP

parametry

Post autor: lukaselmo » pn sty 04, 2010 14:26

Kurcze ten stary miał 61 Ah i 540 A na rozruchu a ten ma 72 ah i 680 A.Jak go założyłem to było lepiej,bez szału ale lepiej,a tera gorzej.Wczoraj był u mnie znajomy też golfem 5 tdi i ma aku ten 61 Ah i aby strzał i chodzi,nie wiem co tu może być problemem?Jeszcze za mały aku?czy gzieś prąd gubi?jak jest silnik ciepły to na strzał pali.


lukas

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości