Błędy VAG 522, 991, 956 i nie odpala
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 20:36
- Lokalizacja: Giżycko / Gdynia
- Kontakt:
Błędy VAG 522, 991, 956 i nie odpala
Witam
Mam ostatnio problem z kolegi MK4. Silnik 1.9TDI 90km 1998r. Ostatnio przestal odpalac. Swiece byly juz ostatnio zmieniane, wiec to nie ich wina. Babelkow w ukladzie paliwowym nie ma, wiec nie zapowietrzyl sie. Jak byl podpiety pod VAG znalezione zostaly bledy:
00522 - hW@6ľČ;Q+eo&ĘňtnRH-@ú·w•>,®A@B}mEhO@EçJ
30-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
00991 - H!)S‡6d3E'II,uB
28-00 - Unknown Error Elaboration
00956 - Shareware Version. To Decode all DTC's
09-00 - Please Register/Activate
Pierwszy blad jest zwiazany z silnikiem, tzn z czujnikiem chlodziwa. Kolejne to centralny zamek, ale jedyny opis jaki znalazlem to oswietlenie wewnetrzne i klucz 2. Czy ktos spotkal sie z takimi bledami no i czy to jest mozliwe ze nie moge odpalic. Dodam ze rozrusznik kreci ale wogole nie chce zaskoczyć.
Mam ostatnio problem z kolegi MK4. Silnik 1.9TDI 90km 1998r. Ostatnio przestal odpalac. Swiece byly juz ostatnio zmieniane, wiec to nie ich wina. Babelkow w ukladzie paliwowym nie ma, wiec nie zapowietrzyl sie. Jak byl podpiety pod VAG znalezione zostaly bledy:
00522 - hW@6ľČ;Q+eo&ĘňtnRH-@ú·w•>,®A@B}mEhO@EçJ
30-10 - Unknown Error Elaboration - Intermittent
00991 - H!)S‡6d3E'II,uB
28-00 - Unknown Error Elaboration
00956 - Shareware Version. To Decode all DTC's
09-00 - Please Register/Activate
Pierwszy blad jest zwiazany z silnikiem, tzn z czujnikiem chlodziwa. Kolejne to centralny zamek, ale jedyny opis jaki znalazlem to oswietlenie wewnetrzne i klucz 2. Czy ktos spotkal sie z takimi bledami no i czy to jest mozliwe ze nie moge odpalic. Dodam ze rozrusznik kreci ale wogole nie chce zaskoczyć.
sprawdz połączenie kostki czujnika jeśli ok to zerknij jaką temperaturę pokazuje vag_clippo_ pisze:A jak sprawdzic miernikiem czy ten czujnik dziala i gdzie on jest. Podejrzewam ze to moze byc czujnik bo pomimo ze na zewnatrz jest -10 st swiece grzeja sie ok 1 sekundy. Przed zakupem wolalbym jednak go sprawdzic, lub moze zobaczyc czy nie ma w nim zwarcia.
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 20:36
- Lokalizacja: Giżycko / Gdynia
- Kontakt:
Pod VAGiem pokazuje temperature Cooling temperature (czyli chyba cieczy chłodzącej/silnika) 27*C a na zewnątrz -10... Chodzi o to ze dokladnie nie moge zlokalizowac tej kostki, ktora to... Sciagnelem ta podejrzewaną, złącze było mokre. Wytarłem ja i przedmuchalem zeby nie bylo zwarcia, ale pod Vagiem była ta sama temperatura a samochod dalej krotko grzal swiece i nie chcial zapalic...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=243573_clippo_ pisze:nie moge zlokalizowac tej kostki, ktora to...
jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 20:36
- Lokalizacja: Giżycko / Gdynia
- Kontakt:
A mam pytanko jeszcze bo doczytalem sie ze mozna wpiac w tamte miejsce rezystor i tym samym ustawic rządaną temperaturę, aby komputer myślał, że jest zimniej niż normalnie i tym samym dłużej grzał świece (tak to rozumiem). Czy ktos dysponuje wykresem rezystancji od temperatury i wie które piny należy puścić przez rezystor?
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
nie kombinuj w ten sposob bo bedziesz mial problemy z odpalaniem cieplego silnika i rozwalisz jeszcze kolo dwumasowe_clippo_ pisze:A mam pytanko jeszcze bo doczytalem sie ze mozna wpiac w tamte miejsce rezystor i tym samym ustawic rządaną temperaturę, aby komputer myślał, że jest zimniej niż normalnie i tym samym dłużej grzał świece (tak to rozumiem). Czy ktos dysponuje wykresem rezystancji od temperatury i wie które piny należy puścić przez rezystor?
zmien czujnik i po klopocie
temperatura pokazywana przez VAGa powinna byc porownywalna z temperatura otoczenia jezeli auto wczesniej nie bylo odpalane przez ok 10 godzin
mozez tez porownac temperature z czujnika temperatury paliwa z czujnikiem temperatry cieczy, po nocce powinny byc do siebie zblizone
na rozgrzanm silniku temperatura na wskazniku powinna byc podobna do temperatury pokazywanej rzez czujniktemp cieczy chlodzacej
jezeli w obu przypadkach temperatury sie znacznie roznia to czujnik do wymiany
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 20:36
- Lokalizacja: Giżycko / Gdynia
- Kontakt:
Problem rozwiązany.
Po wypięciu czujnika problem nadal się powtarzal, wiec jak tylko byly dodatnie temperatury i dalem rade go odpalic pojechalem do fachowca i wszystko przejrzal. Troche to kosztowalo, ale znalazl przyczynę. Był to niewłaściwie wpięty rezystor (tani tuning), który przekłamywał czujnik temperatury... Widocznie poprzedni właściciel stwierdził, że po jego instalacji silnik "rzeczywiście" dostał kopa i nawet się nie domyślił niczego, jak silnik zaczął gorzej odpalać i grzać świece tylko przez chwile...
Po wypięciu czujnika problem nadal się powtarzal, wiec jak tylko byly dodatnie temperatury i dalem rade go odpalic pojechalem do fachowca i wszystko przejrzal. Troche to kosztowalo, ale znalazl przyczynę. Był to niewłaściwie wpięty rezystor (tani tuning), który przekłamywał czujnik temperatury... Widocznie poprzedni właściciel stwierdził, że po jego instalacji silnik "rzeczywiście" dostał kopa i nawet się nie domyślił niczego, jak silnik zaczął gorzej odpalać i grzać świece tylko przez chwile...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 264 gości