Problem z układem chłodzenia.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z układem chłodzenia.
Witam, potrzebuje pomocy. Byłem w górach moim golfem III 1,8 90 KM 92 rok z LPG i przy wolnym podjezdzie na drugim biegu i niskich obrotach na góre zobaczyłem przy wysiadaniu z auta że spod maski idzie para. Po powrocie z nart gdy auto ostygło uzupełniłem pioziom płynu w zbiorniczku weszło ok 0,5-0,7 litra i wszystko było obsikane płynem( musial tryskać ze zbiorniczka). Gdy wracałem na nocleg ok 10 km to temperatura płynu osiagała już ok 100st. a olej 104st.. Gospodarz użyczył mi kanału i wywaliłem termostat a chłodnice przysłoniłem kartonem żeby jakoś wrócić do domu 300km. Podczas jazdy na niskich obrotach tak mniej więcej do 2000 auto nie grzało zaczynało dopiero gdy pogazowałem mu ( wtedy równiez wyczuwałem zapach płynu chłodzącego jednak w kabinie jest sucho i nie widac wycieku z nagrzewnicy) trochę lub przy wyższej prędkości . Równiez na niskich obr i przy małej prędkości rosła temp silnika tak do 100 st i olej do 104 ( zdarzyło się tak tylko raz na moment) Muszę dolewać płynu bo zawsze gdy auto ostygnie jest go bardzo mało w zbiorniczku a gdy jest nagrzane to stan jest powyżej maxa. Termostat mona wykluczyc bo go nie ma już wogóle, wentylator też jest ok. Co to może być?? Możliwe że pompa wodna straciła wydajność?? ( nie ciekie bo dokładnie obejrzałem) i dopiero przy wyższych obrotach zapewnia obieg?? Pomocy i dziękuje
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 19:13 przez szparag86, łącznie zmieniany 2 razy.
Na początek sprawdź czy odpowiecznik jest drożny (wężyk idący do zbiorniczka wyrównawczego), następnie czy korek trzyma ciśnienie, sprawdź także czy węże nie robią się twarde. Pompą wody zajmij się dopiero na końcu bo jej nie ma jak sprawdzić w sposób nieinwazyjny, możliwe że się koło łopatkowe ukręciło i obraca się swobodnie na ośce.
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 19:15 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.
to normalneszparag86 pisze:gdy jest nagrzane to stan jest powyżej maxa.
myślę ze jest gdzies wyciek (nieszczelność ) i bezwzględnie załóz nowy termostat
ps
sprawdz poziom i kolor oleju silnik.
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 19:20 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli odkręcając korek na ciepłym silniku usłyszysz fuknięcie, oznacza to że trzyma ciśnienie i można go wykluczyć. (Odkręcaj bardzo powoli by się nie poparzyć) Odpowietrznik zaś sprawdzisz odłączając go od zbiorniczka i dmuchając w niego - nie powinieneś czuć oporu, jeśli wystąpi oznacza to że jest zatkany - przetkanie go rozwiąże problem z chłodzeniem
- stopczyk26
- Użytkownik
- Posty: 287
- Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
- Lokalizacja: dolnośląskie DSR
- Kontakt:
Mozna jeszcze na odpalonym silniku i przy odkreconym korku sprawdzic czy leci z niego plyn. Jezeli nie to albo jest przytkany albo padla pompa wody i nie ma obiegu. Ale jak pisales w pierwszym poscie ze nie masz ogrzewania na wolnych obrotach tylko dopiero po przygazowaniu to obstawialbym na niewydolnosc pompy wody.kwietek pisze:Odpowietrznik zaś sprawdzisz odłączając go od zbiorniczka i dmuchając w niego
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]
dokładnie i będziesz '' czuł '' słyszał jak w tym momencie puścił zaworek coś w rodzaju puknięciakwietek pisze:Jeśli odkręcając korek na ciepłym silniku usłyszysz fuknięcie, oznacza to że trzyma ciśnienie i można go wykluczyć. (Odkręcaj bardzo powoli by się nie poparzyć)
Ale raczej to pompa wodna - łopatki się skończyły
Zgadzam się z wami że wskazuje to na pompę wody, ale warto pierw posprawdzać to co daje podobne objawy zwłaszcza że badania te nic nie kosztują, a pozwalają wykluczyć to co daje bardzo podobne objawy:)
[ Dodano: 03 Sty 2010 20:54 ]
Z tym odpowietrznikiem jestem przeczulony bo miałem przypadek że gość wymienił pompę wody, termostat i zabierał się już za uszczelkę pod głowicą. Gdy mi nie wspomiał o tym że po wymianie jakoś mniej wody mu weszło do układu niż zwykle wpakował by się w kolejne zbędne koszta
[ Dodano: 03 Sty 2010 20:54 ]
Z tym odpowietrznikiem jestem przeczulony bo miałem przypadek że gość wymienił pompę wody, termostat i zabierał się już za uszczelkę pod głowicą. Gdy mi nie wspomiał o tym że po wymianie jakoś mniej wody mu weszło do układu niż zwykle wpakował by się w kolejne zbędne koszta
- tattoo_men
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Sprawy mają się tak: rano dobrze nagrzałem auto i zaobserwowałem nastepujące rzeczy;
-po odkręceniu korka nic nie słychać, zero psiknieć fuknięć wogóle nic,
-po podniesieniu maski zauważyłem, że ze zbiorniczka z otworu przelewowego (pod tym czarnym plastikiem) leci płyn na ziemię
-gdy odkręciłem korek to po chwili usłyszałem lekkie bulgotanie ogólnie w układzie gdzieś w wężach. Czyli może to jednak ten korek i poprostu gdy za duże ciśnienie się robi w układzie to wywala płyn górą i pompa na normalnych obrotach nie jest w stanie przepchnąć płynu i robi to dopiero przy wyższych obrotach??pzdrSzyba nie paruje nagrzewnica ok>
-po odkręceniu korka nic nie słychać, zero psiknieć fuknięć wogóle nic,
-po podniesieniu maski zauważyłem, że ze zbiorniczka z otworu przelewowego (pod tym czarnym plastikiem) leci płyn na ziemię
-gdy odkręciłem korek to po chwili usłyszałem lekkie bulgotanie ogólnie w układzie gdzieś w wężach. Czyli może to jednak ten korek i poprostu gdy za duże ciśnienie się robi w układzie to wywala płyn górą i pompa na normalnych obrotach nie jest w stanie przepchnąć płynu i robi to dopiero przy wyższych obrotach??pzdrSzyba nie paruje nagrzewnica ok>
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 08:21 przez szparag86, łącznie zmieniany 2 razy.
- Paweł NPI
- ...
- Posty: 1821
- Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
- Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie
A czy przy pracującym silniku i odkręconym korku od zbiorniczka nie wyrzuca płynu?? Zaczyna to wyglądac na uszczelkę pod głowicą... Ewentualnie korek nie trzyma ciśnienia...
[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 191 gości