Problem z układem chłodzenia.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

szparag86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 15, 2009 21:25
Lokalizacja: Września
Kontakt:

Problem z układem chłodzenia.

Post autor: szparag86 » ndz sty 03, 2010 18:44

Witam, potrzebuje pomocy. Byłem w górach moim golfem III 1,8 90 KM 92 rok z LPG i przy wolnym podjezdzie na drugim biegu i niskich obrotach na góre zobaczyłem przy wysiadaniu z auta że spod maski idzie para. Po powrocie z nart gdy auto ostygło uzupełniłem pioziom płynu w zbiorniczku weszło ok 0,5-0,7 litra i wszystko było obsikane płynem( musial tryskać ze zbiorniczka). Gdy wracałem na nocleg ok 10 km to temperatura płynu osiagała już ok 100st. a olej 104st.. Gospodarz użyczył mi kanału i wywaliłem termostat a chłodnice przysłoniłem kartonem żeby jakoś wrócić do domu 300km. Podczas jazdy na niskich obrotach tak mniej więcej do 2000 auto nie grzało zaczynało dopiero gdy pogazowałem mu ( wtedy równiez wyczuwałem zapach płynu chłodzącego jednak w kabinie jest sucho i nie widac wycieku z nagrzewnicy) trochę lub przy wyższej prędkości . Równiez na niskich obr i przy małej prędkości rosła temp silnika tak do 100 st i olej do 104 ( zdarzyło się tak tylko raz na moment) Muszę dolewać płynu bo zawsze gdy auto ostygnie jest go bardzo mało w zbiorniczku a gdy jest nagrzane to stan jest powyżej maxa. Termostat mona wykluczyc bo go nie ma już wogóle, wentylator też jest ok. Co to może być?? Możliwe że pompa wodna straciła wydajność?? ( nie ciekie bo dokładnie obejrzałem) i dopiero przy wyższych obrotach zapewnia obieg?? Pomocy i dziękuje
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 19:13 przez szparag86, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz sty 03, 2010 19:14

Na początek sprawdź czy odpowiecznik jest drożny (wężyk idący do zbiorniczka wyrównawczego), następnie czy korek trzyma ciśnienie, sprawdź także czy węże nie robią się twarde. Pompą wody zajmij się dopiero na końcu bo jej nie ma jak sprawdzić w sposób nieinwazyjny, możliwe że się koło łopatkowe ukręciło i obraca się swobodnie na ośce.
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 19:15 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » ndz sty 03, 2010 19:19

szparag86 pisze:gdy jest nagrzane to stan jest powyżej maxa.
to normalne :bajer:
myślę ze jest gdzies wyciek (nieszczelność ) i bezwzględnie załóz nowy termostat
ps
sprawdz poziom i kolor oleju silnik.
Ostatnio zmieniony ndz sty 03, 2010 19:20 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Rafał 82
...
...
Posty: 218
Rejestracja: śr cze 17, 2009 20:29
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: Rafał 82 » ndz sty 03, 2010 19:20

Chyba sam se odpowiedziałeś ja bym też obstawiał pompę wodną ( wygląda to na brak obiegu łapie wysoką tęp i wyrzuca płyn przelewem w zbiorniczku wyrównawczym ) warto było by też sprawdzić czy puszcza zaworek w korku zbiorniczka



szparag86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 15, 2009 21:25
Lokalizacja: Września
Kontakt:

Post autor: szparag86 » ndz sty 03, 2010 20:06

Węże nie robią się twarde. Olej zarówno poziom jak i stan wizualny jest ok. Do zbiorniczka nie lecą bąble i brak oleju w płynie. A jak sprawdzić korek??



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz sty 03, 2010 20:31

Jeśli odkręcając korek na ciepłym silniku usłyszysz fuknięcie, oznacza to że trzyma ciśnienie i można go wykluczyć. (Odkręcaj bardzo powoli by się nie poparzyć) Odpowietrznik zaś sprawdzisz odłączając go od zbiorniczka i dmuchając w niego - nie powinieneś czuć oporu, jeśli wystąpi oznacza to że jest zatkany - przetkanie go rozwiąże problem z chłodzeniem



Awatar użytkownika
stopczyk26
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz lip 20, 2008 22:54
Lokalizacja: dolnośląskie DSR
Kontakt:

Post autor: stopczyk26 » ndz sty 03, 2010 20:41

kwietek pisze:Odpowietrznik zaś sprawdzisz odłączając go od zbiorniczka i dmuchając w niego
Mozna jeszcze na odpalonym silniku i przy odkreconym korku sprawdzic czy leci z niego plyn. Jezeli nie to albo jest przytkany albo padla pompa wody i nie ma obiegu. Ale jak pisales w pierwszym poscie ze nie masz ogrzewania na wolnych obrotach tylko dopiero po przygazowaniu to obstawialbym na niewydolnosc pompy wody.


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=503c962236904480][img]http://images39.fotosik.pl/281/503c962236904480m.jpg[/img][/url]

[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/22648][img]http://www.motostat.pl/user_images/22648/icon4.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Rafał 82
...
...
Posty: 218
Rejestracja: śr cze 17, 2009 20:29
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: Rafał 82 » ndz sty 03, 2010 21:06

kwietek pisze:Jeśli odkręcając korek na ciepłym silniku usłyszysz fuknięcie, oznacza to że trzyma ciśnienie i można go wykluczyć. (Odkręcaj bardzo powoli by się nie poparzyć)
dokładnie i będziesz '' czuł '' słyszał jak w tym momencie puścił zaworek coś w rodzaju puknięcia
Ale raczej to pompa wodna - łopatki się skończyły



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz sty 03, 2010 21:51

Zgadzam się z wami że wskazuje to na pompę wody, ale warto pierw posprawdzać to co daje podobne objawy zwłaszcza że badania te nic nie kosztują, a pozwalają wykluczyć to co daje bardzo podobne objawy:)

[ Dodano: 03 Sty 2010 20:54 ]
Z tym odpowietrznikiem jestem przeczulony bo miałem przypadek że gość wymienił pompę wody, termostat i zabierał się już za uszczelkę pod głowicą. Gdy mi nie wspomiał o tym że po wymianie jakoś mniej wody mu weszło do układu niż zwykle wpakował by się w kolejne zbędne koszta



Awatar użytkownika
tattoo_men
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 65
Rejestracja: pn sty 19, 2009 16:57
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: tattoo_men » ndz sty 03, 2010 22:25

masz może problem z parującą przednia szybą?jest to czescto objaw pierd.nagrzewnicy i stad ubytki plynu, 2 sprawa moze uzupelniales latem plyn woda i marznie przez to auto ci sie gotuje, zlap za przewod od chlodnicy nie wyczowasz po nacisnieciu "kaszki"?



szparag86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 15, 2009 21:25
Lokalizacja: Września
Kontakt:

Post autor: szparag86 » pn sty 04, 2010 08:21

Sprawy mają się tak: rano dobrze nagrzałem auto i zaobserwowałem nastepujące rzeczy;
-po odkręceniu korka nic nie słychać, zero psiknieć fuknięć wogóle nic,
-po podniesieniu maski zauważyłem, że ze zbiorniczka z otworu przelewowego (pod tym czarnym plastikiem) leci płyn na ziemię
-gdy odkręciłem korek to po chwili usłyszałem lekkie bulgotanie ogólnie w układzie gdzieś w wężach. Czyli może to jednak ten korek i poprostu gdy za duże ciśnienie się robi w układzie to wywala płyn górą i pompa na normalnych obrotach nie jest w stanie przepchnąć płynu i robi to dopiero przy wyższych obrotach??pzdrSzyba nie paruje nagrzewnica ok>
Ostatnio zmieniony pn sty 04, 2010 08:21 przez szparag86, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » pn sty 04, 2010 08:39

A czy przy pracującym silniku i odkręconym korku od zbiorniczka nie wyrzuca płynu?? Zaczyna to wyglądac na uszczelkę pod głowicą... Ewentualnie korek nie trzyma ciśnienia...


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

szparag86
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt gru 15, 2009 21:25
Lokalizacja: Września
Kontakt:

Post autor: szparag86 » pn sty 04, 2010 08:48

Uszczelka raczej chyba nie. Już pisałem ża zarówno poziom oraz stan wizualny oleju jak i stan wizualny płynu jest ok. Na odkręconym korku brak bąblowania w zbiorniczku i nie wyrzuca. Wyrzuca na troche na zakręconym korku tak jak pisałem wcześniej.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sty 04, 2010 09:25

szparag86, wymień korek bo szkoda czasu, jeśli nie pomoże pomyśli się dalej. I pamiętaj dokręć go do samego końca.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 191 gości