gaźnik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
serhio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:12
Lokalizacja: Janowiec Wielkopolski

gaźnik

Post autor: serhio » pt sty 01, 2010 20:57

Witam Mam małe pytanko w związku z gaźnikiem. Jeżdżę golfem mkII 1,3 gaźnik z 1988r. Przez ostatni czas dokonywałem "pomiarów" spalania i wyszło tak:
- bezołowiowa 98 z stacji "BLISKA"- średnie spalanie 9,1l/100km
- verva 98 z stacji "ORLEN"- średnie spalanie 8,5l/100km
Dodam, że jeżdżę ok 30% po mieście (Bydgoszcz) i wymieniłem skrzynię z 4-ro na 5-ci biegową. Obroty na ssaniu mam 1800/min normalnie 1000/min.

Czy nie za dużo pali? Czy gaźnik nadaje się już do regeneracji lub wymiany? Czy te silniki tak po prostu palą? Choć nie wydaję mi się ponieważ parę lat temu jak jeszcze ojciec nim jeździł to spalał znacznie mniej.



Awatar użytkownika
simens
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 494
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 11:42
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: simens » pt sty 01, 2010 21:18

zalezne to jest takze od dynamiki jazdy, jesli gwałtownie przyspieszasz to 1,3 spali Ci wiecej niz 1,8


VW JEST BOGIEM, PREDKOŚĆ NAŁOGIEM, TURBO ZABAWĄ A ROZWAGA PODSTAWĄ !!!

genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: genLODOWAmk2 » pt sty 01, 2010 21:33

ja mam tez 1.3 gaźnik i skrzynia 4ka
i w trasie pali mi od 5.5 do 6.2 ( 5.5 to samemu, powoli 90km/h :D a 6.2 to troche zaladowany i kilka wyprzedzen i kolo 100km/h )

w miescie... nie licze... ale kiedys po kupnie to 8.5 do 9ciu....(kiedys pamietam 8.2l )
teraz pewnie z 10-10.5 bo nie dosc ze krotkie odcinki robie ( po 4km czasem...)
to ssanie robi swoje tez...

a leje ze stacji przy markecie i dolalem dodatek do paliwa ( a bena to zwykla 95tka...)
nie widze sensu lać innego paliwa...


był golf 2 1.3.....

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sty 01, 2010 21:35

serhio, skoro dużo jeździsz po mieście to dość istotne jest właściwe wyregulowanie wolnych obrotów. A masz odrobinę za wysokie, powinny być ok 800. Jeśli nie widac innych nieprawidłowości w pracy gaźnika to po prostu go wyreguluj: obroty i skład mieszanki na analizatorze, po wcześniejszej wymianie filtra powietrza i ew. świec i kabli jeśli stare.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
serhio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:12
Lokalizacja: Janowiec Wielkopolski

Post autor: serhio » pt sty 01, 2010 21:43

Kable i świece mają góra 1,5- 2 lat.

A co do dynamiki :D jak to w 1,3, samemu to się jeszcze jakoś jedzie ale jak się zabiera kogoś więcej no to już trochę gorzej, ogólnie rzecz biorąc nie zauważyłem jakiejś większej dynamiki ze strony silnika. Na 5-tce przyspieszanie idzie ciężko.

Powiem jeszcze, że hamuje silnikiem, jeżdżę na możliwie najwyższym biegu nie obciążając silnika. W trasie nie przekraczam 100km/h a w mieście max do 60-70km/h i nie kręcę silnika.

A jakie obroty powinny być na ssaniu?



genLODOWAmk2
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 557
Rejestracja: czw lis 13, 2008 22:59
Lokalizacja: poznań
Kontakt:

Post autor: genLODOWAmk2 » pt sty 01, 2010 21:47

ja dawałem gaźnik do roboty przed świetami i pytalem o obroty na ssaniu .. mowil facet 1400-1500 do nawet 1800

zmień filtr paliwa moze bo nie kosztuje on duzo a mi sie poprawilo ( tzn ja odczulem ze latwiej idzie od dołu :D )


był golf 2 1.3.....

Awatar użytkownika
serhio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: ndz paź 07, 2007 22:12
Lokalizacja: Janowiec Wielkopolski

Post autor: serhio » sob sty 02, 2010 02:25

Zna ktoś może jakiegoś dobrego fachowca od regeneracji gaźników w Bydgoszczy? Pytam tak w razie "czego"

Mam jeszcze jeden problem z golfikiem tzn: przy odpalaniu nie zawsze łapie rozrusznik na zimnym silniku, rozrusznik robi tylko takie "klik" tak za 2-4 razem zakręci i odpala od razu. Co to może być? Akumulator jest raczej dobry bo czujnik świeci na zielono czyli tak jak powinien. Jak silnik jest rozgrzany do odpala za pierwszym razem nawet jak mam radio, wycieraczki i lampki włączone.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 214 gości