1.6 SR i wasze problemy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pasażer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw lis 19, 2009 18:49
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: pasażer » pn gru 28, 2009 20:51

MeSiN pisze:syntetyk czy półsyntetyk
zależy od przebiegu . . . najlepiej to co było i nie eksperymentować

Olej FAQ-Czyli wszystko o OLEJACH do samochodów osobowych
oraz przeczytaj artykuł podany w temacie: Artykuł "jaki olej"
MeSiN pisze:...jakiej firmy kupic olej ...
odwieczny temat rzeka. . . . . . .
100 osób Ci poleci Motul, bo jak nim zalali to już nic nie stuka i czują sie jak w rajdowym aucie i ktoś na forum taki sprzedaje
100 osób Ci poleci Mobil, bo np Shell'a kiedyś więcej dolewali do 15letniego VW a teraz mają 5latka i Mobila tylko trochę, a Motul to do motocykli dobry
100 osób Ci poleci Castrol, bo taki leją w serwisie
100 osób Ci odradzi Castrol, bo jest do du..y, i w serwisie specjalnie go leją aby silniki popsuć a oni przy pomocy małego chemika w domu przeprowadzili wszystkie testy jakości i wiedzą
100 osób Ci poleci Elf, bo jak pracowali w rozlewni innego oleju, to mieli nienormalnego szefa i z pewnością jego głupota przechodziła na olej :zakrecony:

Który olej lepszy CASTROL Magnatec czy MOTUL ?

Rzecz o wymianie oleju

i inne

dobre podsumowanie TU
Szumal pisze:Sprawa z olejami zawsze jest emocjonująca. Naczytalem sie po róznych forach setki stron dyskusji, opinii tych dobrych i złych słowem wszystkich. Na jednym forum ktoś olej chwali na innym ten sam produkt odradza i tak w kółko... Wniosek jest jeden zawsze ten sam ale wg mnie nic nie wnoszący do tematu - każdy chwali to co mu podpasowało i poparte to jest tylko jego subiektywnymi odczuciami lub pojedyńczymi przypadkami awarii. Moim zdaniem awarie te niestety nie mogą znacząco wpływać na opinie oleju na jakim eksploatowano silnik ponieważ nigdy nie da sie na 100% stwierdzić czy zawinił tylko olej czy może coś innego. Bo w zwykłej eksploatacji nie ma możliwości wykluczenia innych czyników wpływających na zużycie silnika takich jak czestosliwości wymiany oleju, źródło pochodzenia, uczciwość serwisów przy samej wymianie, sposób obchodzenia sie z silnikiem (niezrzadko styl jazdy kilku kierowców ktorzy jezdzili autem), pojedyncze wady materiałowe, błedy konstrukcyjne, błędy montażu i wiele innych. Rzetelnych niezależnych badań które obrazowałyby wpływ danego oleju i tylko oleju (wykluczając całą reszte) na zuzycie silnika niestety nie spotkałem. Dlatego tez polecam wam porównanie suchych danych fizykochemicznych olejów które lejemy do naszych silników. Niby papier wszystko przyjmie ale dane te daja jakis obraz o jakosci oleju, wymogach i parametrach jakie olej spelnia a rozbieżność w tej kwiesti jest naprawde w wielu przypadkach ogromna...
Spis olejów dostępnych na rynku http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html

Ja zalałem :arrow: Castrol Magnatec 10W-40, a mój kolega kupuje tylko BP :zakrecony:

Filtr oleju Mann W712/39 lub inny . . . :chytry:
Ostatnio zmieniony pn gru 28, 2009 21:29 przez pasażer, łącznie zmieniany 1 raz.



ManieKK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pn lip 27, 2009 23:57
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Post autor: ManieKK » pn gru 28, 2009 23:31

Witam. Mam wlasnie AKL. Czy przez jakas dziurke w ukladzie wydechowym moze troche nierowno chodzic silnik?? Co jaki czas powinno sie wymieniac swiece??



Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » wt gru 29, 2009 08:48

ManieKK pisze:Czy przez jakas dziurke w ukladzie wydechowym moze troche nierowno chodzic silnik?
przed katem(sondą/ami) może wariować
ManieKK pisze:Co jaki czas powinno sie wymieniac swiece?
max 50tys.km,chyba że na "podtlenku" jeździsz to częściej ale niech się wypowie ktoś z LPG :bajer:


Obrazek

pasażer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw lis 19, 2009 18:49
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: pasażer » wt gru 29, 2009 12:19

ManieKK pisze: Co jaki czas powinno sie wymieniac swiece??
http://www.volkswagen-golf.pl/dane-tech ... olf-iv-16/
Świece zapłonowe / NGK BKUR 6 ET-10
- częstość wymiany / co 60 000 km (ja wymieniam szybciej)
Odstęp elektrod 0,9...1,1 mm


WYSZUKIWARKA ŚWIEC NGK

:zakrecony:



Awatar użytkownika
wojtek98
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lip 12, 2006 18:54
Lokalizacja: Dolnyslask-Nord / Milicz
Kontakt:

Post autor: wojtek98 » wt gru 29, 2009 23:33

Ja mam takie pytanie odnosnie oleju .

Jezeli byl zalany castrol 5w 40 i teraz czeka mnie wymiana czy moge teraz zalac 10 w 40 ? Moze zalac ponownie 5w 40 ?

Na blacie 103 tys


Niema jak to stary dobry VW !

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » śr gru 30, 2009 00:41

Przebieg niewielki, ja bym dałej lał 5W40.



Awatar użytkownika
arek@oca.pl
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 23:12
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: arek@oca.pl » śr gru 30, 2009 22:00

Jeśli nie bierze oleju nie ma co sie zastanawiać tylko lać 5W40 ---



Awatar użytkownika
wojtek98
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 123
Rejestracja: śr lip 12, 2006 18:54
Lokalizacja: Dolnyslask-Nord / Milicz
Kontakt:

Post autor: wojtek98 » śr gru 30, 2009 22:15

A no wlasnie niewiedziałem co nalac :D na a forum pisza roznie . niebede zakladac nowego tematu .

Kupilem auto i sprzedajacy twierdził ze na oleju moge jeszcze posmigac , no ale wyciagnałem bagnet i widze ze trzeba by jednak wymiennic .

Pytałem co za olej zalewal ? Mowil ze jezdzil do warsztatu i lali mu wlasnie castrola 5w 40 :D

Oleju chyba niebierze teraz smigam glownie po miescie :D
Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 22:16 przez wojtek98, łącznie zmieniany 2 razy.


Niema jak to stary dobry VW !

Smerek84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob gru 05, 2009 17:02
Lokalizacja: N...

Post autor: Smerek84 » czw gru 31, 2009 18:05

Witam!

Juz kiedys poruszalem ten temat ale niebyt wiele sie dowiedzialem...Panowie Prosze was zerknijcie jak to u was wyglada.Czerwona kreska pokazuje miejsce w ktorym z tego cylinderka jest wydmuchiwane powietrze i co dalej??Teraz mam zrobione tak ze zakleilem izolacja...jesli odkrece izolacje to silnik wariuje, obroty faluja...Jesli mozna to bede wdzieczny za zdjecie wyjasniajace co tam ma byc...Dziekuje i Pozdrawiam!


Przepraszam jeszcze kolege "Sztomel" od ktorego pozyczylem zdjecie ale jest super teraz dopiero dokladnie moglem pokazac o co mi chodzi...Tak wiec Przepraszam I Dzieki!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw gru 31, 2009 18:09 przez Smerek84, łącznie zmieniany 1 raz.


Smerek84

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pt sty 01, 2010 13:30

Po mojemu to masz najzwyczajniej nieszczelność i łapie lewe powietrze. Albo musisz to porządnie zaizolować albo wąż wymienić.



Smerek84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob gru 05, 2009 17:02
Lokalizacja: N...

Post autor: Smerek84 » pt sty 01, 2010 21:38

Myslisz??
Z tego cybancika wychodzi jakby koncowka na ktora powinien byc zalozony przewod...


Smerek84

Awatar użytkownika
dimmer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 327
Rejestracja: śr sty 28, 2009 18:26
Lokalizacja: małopolskie Tarnów

Post autor: dimmer » sob sty 02, 2010 19:43

ja to uszczelniłem w ten sposób ze takim czarnym uszczelniaczem obsmarowałem i izolacją na to jak zaschło tak jest okis:)


Jeśli Twój problem się wyjaśnił to wróć do tematu gdzie zadałeś pytanie i napisz jak go rozwiązałeś. To wiele nie kosztuje, a pomaga innym!

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » sob sty 02, 2010 21:18

Smerek84, Kolego wcześniej nie zrozumiałem Ciebie dobrze. Brakuje Ci kawałka przewodu tak? Nie mam akl pod ręką ale z ten cylinderek to zaworek zwrotny od podciśnienia a dalszy ciąg przewodu idzie do serwa. Poszukaj po szrotach i załóż. A jeśli Ci chodzi tylko o tą końcówkę na tym zaworze to tam nie ma nic być tylko zaślepka. Niech ktoś kto ma akl zrobi zdjecie i bedzie wiadomo :jezor:
Ostatnio zmieniony sob sty 02, 2010 21:21 przez Kavior, łącznie zmieniany 1 raz.



Smerek84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob gru 05, 2009 17:02
Lokalizacja: N...

Post autor: Smerek84 » ndz sty 03, 2010 02:26

No wlasnie o to mi kolego chodzilo...tak jak napisales jakis przewod do serwa...Teraz tylko musze go znalezc i zalozyc.Dzieki...


Smerek84

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 341 gości