Przepustnica i silnik krokowy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

Przepustnica i silnik krokowy

Post autor: inozbik » śr gru 30, 2009 14:19

Witam,

W moim aucie falują obroty, wcześniej były za wysokie, teraz mechanik coś zatkał i falują, niby jak się nagrzeje to jest normalnie (moje oczy jeszcze tego ujrzały). Pojechałem do elektromechanika i stwierdził że przepustnica wraz z silnikiem krokowym jest do wymiany oraz trzeba wgrać nowe oprogramowanie gdyż to fiksuje. 1100zł silnik i przepustnica + wymiana, nowe oprogramowanie 400zł.. :( jak dla mnie MASAKRA!
Co sądzicie o tej diagnozie?
Czy softu nie można wgrać samemu?
Może jest tu ktoś kumaty z Poznania który pomoże?
Czym może grozić zwlekanie z naprawą tego ustrojstwa?


Od początku.. Golf IV 1.4 --> Megane II 2.0 --> BMW E38 730iA --> Passat B5 1.9 TDI --> Audi A6 Avant 2.5 TDI --> BMW E30 320i Coupe --> Golf IV 1.6 :)

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » śr gru 30, 2009 14:47

Cena - taka Poznańska :chytry: heheh a tak poważnie to zagadaj do kolegów z regionalnego tu na forum - podpowiedzą i doradzą gdzie robić by było dobrze i taniej.

Coś mi się wydaje ,że Cie gość na $ chce zrobić :grrr:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » śr gru 30, 2009 15:08

Co to znaczy ze miałes za wysokie obroty? I wcześniej nie falowały tylko po prostu obroty biegu jałowego były podwyższone? I zaczeły falować po zatkaniu tego czegoś przez mechaniora?



Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

Post autor: inozbik » śr gru 30, 2009 17:05

Obroty były cały czas na około 12, po mechaniku są poniżej 10 i skaczą w przedziale 9-10. Teraz trochę jechałem, wachały się o około minimetr od 9 i tak to trochę trwało, stwierdziłem że nie jest źle a później spadały nawet do 8 i auto się dusiło..


Od początku.. Golf IV 1.4 --> Megane II 2.0 --> BMW E38 730iA --> Passat B5 1.9 TDI --> Audi A6 Avant 2.5 TDI --> BMW E30 320i Coupe --> Golf IV 1.6 :)

pavulon78
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 216
Rejestracja: pn lis 03, 2008 22:42
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: pavulon78 » śr gru 30, 2009 23:17

inozbik pisze:Obroty były cały czas na około 12, po mechaniku są poniżej 10 i skaczą w przedziale 9-10. Teraz trochę jechałem, wachały się o około minimetr od 9 i tak to trochę trwało, stwierdziłem że nie jest źle a później spadały nawet do 8 i auto się dusiło..
Ja u siebie miałem trochę podobnie. Jak auto troche pochodziło i sie rozgrzało to łapało równo 1000 obr i za cholere nie chciało mniej. Czysciłem i adoptowałem przepustnice ale to nic nie dało. Okazało się że zaśniedział przewód masowy od akumulatora, przez to cały układ miał zbyt niskie napięcie i komp sam podnosił obroty aby nie dopuscic do za slabego ładowania.



marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » czw gru 31, 2009 11:52

Koledzy wyżej dobrze radzą, poproś kogoś kumatego z okolicy to pewnie pomoże. Ja już mechanikom nie wierzę zwłaszcza w kwestii elektryki. Diagnoza podobna-wymiana, pomyślałem że skoro i tak nic nie da się zrobić to zepsuje ją doszczętnie. Rozebrałem i tam działa coś na zasadzie potencjometru takie "pazurki" wyrobiły sobie ścieżki i pewnie nie było napięcia takiego jak trzeba. Rozgiąłem je trochę żeby pracowały na nowych miejscach i...chodzi już dwa lata. Warto też sprawdzić u mnie jeden był przecięty i na którymś pinie nie było żądanego napięcia, ale wszystko pokaże komputer.



Awatar użytkownika
inozbik
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 230
Rejestracja: pn gru 07, 2009 20:22
Lokalizacja: WLKP

Post autor: inozbik » czw gru 31, 2009 11:57

W poniedziałek będę się umawiał z innym mechnikiem, który powiedział że w 90% pomaga regulacja w cenie 70zł zatem warto spróbować :) Do tego koledzy z działu regionalnego też mają sugestie więc może nie będzie tak źle! Oby..

Dzisiaj się trochę przejechałem i obroty w miejscu! Co prawda 9,5 ale nic nie drgały..
Wrzucam fotkę co zatkał mechanik:
Obrazek
Ostatnio zmieniony czw gru 31, 2009 14:54 przez inozbik, łącznie zmieniany 1 raz.


Od początku.. Golf IV 1.4 --> Megane II 2.0 --> BMW E38 730iA --> Passat B5 1.9 TDI --> Audi A6 Avant 2.5 TDI --> BMW E30 320i Coupe --> Golf IV 1.6 :)

marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » czw gru 31, 2009 16:17

Nie wiem czy mam rację bo mam inny silnik, ale mi to wygląda na końcówkę wężyka podciśnieniowego. Może go nie ma. Przez to może łapać lewe powietrze i wtedy problemy z obrotami pewne. Może jeszcze któryś z kolegów się wypowie dla pewności.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 404 gości