ESP i ASR

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Blade88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 21, 2009 22:51
Lokalizacja: Chełm

ESP i ASR

Post autor: Blade88 » śr gru 30, 2009 00:51

Witam, mam ESP w samochodzie, wiec i jak przypuszczam to i pewnie ASR, pewnego dnia kiedy spadl deszcz na podworku zribilo sie mokro i cala trawa byla nasiaknieta woda, wlasciwie to woda stala w trawie, po kilku wjazdach i wyjazdach zrobilo sie male blotko, ale pomyslalem ze nie ma sie czym martwic, w koncu mam ASR, napewno dzieki niemu pomalu wyjade nie boksujac kolami, i tu zostalem niemile zaskoczony :goof: , ruszylem, kontrolka od ESP zaczela mrugac a kola krecily sie w miejscu jak oszalale, i tu moje pytanie, zepsula sie kontrola trakcji, czy co?

[ Dodano: 29 Gru 2009 23:58 ]
oczywiscie z blota nie wyjechalem, trzeba bylo wypchnac :grin: , a swoja droga szkoda ze nie mam 4motion :chytry:
Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 00:51 przez Blade88, łącznie zmieniany 1 raz.


Niektore kobiety sa bezcenne, za wszystkie inne zaplacisz karta MasterCard xD

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr gru 30, 2009 01:23

Blade88, bo ASR nie jest bolączką na każde błoto, jak ugrzęźniesz to i tak koła będą buksować i się kręcić, ASR powoduje jedynie zmniejszenie obrotów silnika i nie jest to - jak niektórzy myślą - jakaś tam blokada mechanizmu różnicowego



Awatar użytkownika
Blade88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 21, 2009 22:51
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Blade88 » śr gru 30, 2009 01:37

ja iwm ze nie jest to blokada mechanizmu roznicowego, ale myslalem ze dzieki ASR wykorzystam pelna przyczepnosc, a tu praktycznie z miejsca kola boksowaly, na reklamach wygladalo to troche inaczej :helm:

[ Dodano: 30 Gru 2009 00:38 ]
czyli ASR dzialal poprawnie?


Niektore kobiety sa bezcenne, za wszystkie inne zaplacisz karta MasterCard xD

kompan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 284
Rejestracja: wt cze 17, 2008 00:18
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: kompan » śr gru 30, 2009 01:46

Ale zazwyczaj jak się ma ESP i ASR to też się ma EDS (chyba taki skrót). To właśnie blokada mechanizmu różnicowego. I podczas ruszania na śliskim orboty są obniżane i słychać takie chrobotonie jak przy hamowaniu z ABS.


Do sprzedania parę części do MK4 (Boczki bagażnika (hatchback), popielniczka tył, przycisk otwierania klapki paliwa, filtr paliwa 1.9TDI MANN, gumy stabilizatora FEBI, blenda nad radio, korek wlewu paliwa.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr gru 30, 2009 01:47

jak najbardziej, a w 100% wykluczy to diagnoza VAG-iem

[ Dodano: Sro 30 Gru, 2009 ]
kompan, to nie jest blokada mechanizmu różnicowego tylko jego namiastka

[ Dodano: Sro 30 Gru, 2009 ]
EDS to jeden z typów układów kontroli trakcji pełniący funkcje podobne do mechanizmu blokady układu różnicowego, czyli umożliwienie przeniesienie napędu przez koło o dobrej przyczepności gdy drugie koło utraciło przyczepność, ale bez blokowania mechanizmu różnicowego
System rozpoznaje poślizg kół napędzanych poprzez analizę sygnałów z czujników ABSu. Jeśli obroty kół są różne to wyhamowuje koło obracające się szybciej. Dzięki temu koła napędowe pojazdu nie wpadają w poślizg co umożliwia np. ruszenie z miejsca pojazdem, gdy koła napędowe stoją na nawierzchni o różnym współczynniku przyczepności. System EDS działa przy prędkości mniejszej niż ok. 40 km/h. System EDS nie może być montowany bez systemu ABS ponieważ korzysta z czujników i systemu hamowania ABSu.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » śr gru 30, 2009 03:21

byłem dzisiaj na placu manewrowym gdzie uczą kierowców parkować itp, jest tam takie małe wzniesienie gdzie uczą się ruszać pod górkę. Wjechałem na wzniesienie, nawierzchnia oblodzona...próba ruszenia z jedynki...auto zjechało do tyłu do miejsca gdzie wzniesienie się kończyło...koła przez cały czas buksowały. Od początku testu miałem wyłączone ESP, po jego włączeniu obroty spadły i auto zaczęło w bardzo powolnym tempie wjeżdżać pod górkę.
ASR wspomaga w takich przypadkach ale na pewno nie uchroni przed buksowaniem kół. Mam filmik z tego testu ale nie wiem kiedy będę mógł go zarzucić na neta bo trzeba trochę obrobić;/...poza tym cała akcja była bardzo późno i mało widać;/



Awatar użytkownika
Blade88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 21, 2009 22:51
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Blade88 » śr gru 30, 2009 19:41

kompan pisze:podczas ruszania na śliskim orboty są obniżane i słychać takie chrobotonie jak przy hamowaniu z ABS
no wlasnie nie slyszalem takiego chrobotania, jak kola sie krecily w miejscu to tez nie zauwazylem jakiegos zmniejszania obrotow czy chrobotania, a kontrolka mrugala


Niektore kobiety sa bezcenne, za wszystkie inne zaplacisz karta MasterCard xD

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » śr gru 30, 2009 20:38

Mam u siebie EDS i właśnie słychać takie mocne chrobotanie jak system się włącza. Nie powiem bo trochę ten system pomaga ale nie ma to jak napęd na cztery kopyta :jezor: Kilka dni temu lekko się zakopałem w śniegu i eds cały czas się włączał. Ludzie co przechodzili doskonale słyszeli chrobotanie edsu bo od razu patrzyli w moją stronę :rotfl: Tak w ogóle to tym autem nie mogę nawet kapcia przypalic :rotfl:



Awatar użytkownika
Maximus-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 526
Rejestracja: sob cze 20, 2009 23:29
Lokalizacja: Neutomischel (Wlkp)
Kontakt:

Post autor: Maximus-83 » śr gru 30, 2009 21:06

Zawsze można przyciskiem wyłączyć ASR.
Co do zakopania się w błocie to jeżeli dwa przednie koła nie mają przyczepności to system i tak nie pomoże bo niby jak.


Obrazek

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » śr gru 30, 2009 21:20

Ja u siebie nie mam żadnego wyłącznika :jezor: Musiałbym abs odłączyć wypinając czujnik przy kole lub vagiem. Bez niego dopiero eds przestaje działać. Tak mi się przynajmniej wydaje



Awatar użytkownika
Rafał 82
...
...
Posty: 218
Rejestracja: śr cze 17, 2009 20:29
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Kontakt:

Post autor: Rafał 82 » śr gru 30, 2009 21:45

Kavior pisze:Ja u siebie nie mam żadnego wyłącznika :jezor: Musiałbym abs odłączyć wypinając czujnik przy kole lub vagiem. Bez niego dopiero eds przestaje działać. Tak mi się przynajmniej wydaje
bardzo dobrze ci się wydaje jak odepniesz ABS to EDS nie będzie działał



Awatar użytkownika
Blade88
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: czw maja 21, 2009 22:51
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Blade88 » czw gru 31, 2009 15:38

czyli rozumiem ze z moim ESP i ASR wszystko wporzadku?


Niektore kobiety sa bezcenne, za wszystkie inne zaplacisz karta MasterCard xD

Michal Bora
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob sty 02, 2010 22:39
Lokalizacja: Kujawy-Pomorze

Post autor: Michal Bora » sob sty 02, 2010 22:47

Dzięki koledzy za te wpisy rozwiało to moje wątpliwości odnośnie tego chrobotania pozdrowionka.


Michał Bora 1.9 TDI

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 415 gości