Obroty w dieslu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: wt gru 21, 2004 15:15
- Lokalizacja: Białystok
oczywiście że nie. nie próbuj go gasić podczas jazdy bo zerwiesz pasek....silnik diesla ma taki duży moment obrotowy, że odcięcie paliwa a następnie podanie go spowodowało by przeskoczenie, lub zerwanie paska....nie zapalałeś nigdy diesla na pych....jak źle to zrobisz to cały samochód skacze.....nie ma odcięcia paliwa wtedy dawka spada do minimalnej ale normalnie paliwo jest wtryskiwane.
w takim dieslu pompa nie może mieć odcięcia paliwa i chodzić na sucho bo zapowietrzył by Ci się układ a potem w momencie zaczęło by Ci ciec z pompy przy cięgle gazu. Pozdrawiam
w takim dieslu pompa nie może mieć odcięcia paliwa i chodzić na sucho bo zapowietrzył by Ci się układ a potem w momencie zaczęło by Ci ciec z pompy przy cięgle gazu. Pozdrawiam
I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
na luzie pali mniej(zaoszczędzi się może 0.5 l) ale hamując wyłącznie hamulcami Twoje hamowanie staje się mniej skuteczne...ja radził bym jednak zjeżdżać z górek, na ostrych zakrętach i dojeżdżać do skrzyżowań gdy jest ślisko raczej na biegu. Co do pompowtrysków nie mam pojęcia, choć osobiście wydaje mi się że tam również nie ma całkowitego odcięcia paliwa.
I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1331
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
nie dokładnie...jak hamujesz silnikiem to obroty silnika na początku hamowania są wyższe niż na biegu jałowym(normalne bo jedziesz szybko) a to wymusza na pompie minimalnie większą dawkę paliwa którą wtryskuje(gdyż jest szybsza prędkość kręcenia się pompy i większe ciśnienie)...a gdy wciśniesz sprzęgło i hamujesz nożnym hamulcem to obroty momentalnie spadają do jałowych...więc automatycznie pompa wolniej się kręci...ciśnienie wytwarza mniejsze i mniej paliwa wtryskuje...ale minimalnie mniej niż na jałowym...dlatego możesz zaoszczędzić ok. 0,5 l na 100 km.
I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))
stare TD nie odcinają paliwa, cały czas zasuwa na najniższym. nowoczesne tdi mają odcięcie do zera ale tylko gdy prędkośc wału korbowego jest większa niż pewna wartość jeśli prędkość obrotowa pokrywa się z zadaną to komp podaje znów dawke żęby ci nie zgasł . Proponuje w nowym tdi sprawdzić wrzucając bieg i obserwując obroty - powinny się zwiększać same proporcjonalnie do obciążenia (delikatnie ze sprzęgłem to nie zgaśnie)
Był passat jest volvo i jeden i drugi ma w znaczku V
widzę że jakiś stary temat wygrzebałeś. Oczywiście że tak. Tam jest przejęzyczenie w ostatnim zdaniu . Powinno być "...ale minimalnie mniej niż przy hamowaniu silnikiem..." to z rozpędu(to prawda gdy z przez ten błąd ta wypowiedź jest bez sensu
I'm love in MK. Zanabyte digifiz, abs, tempomat, elektryczne lusterka i podgrzewane fotele czekają na swoją kolej :)))
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 337 gości