Szarpanie silnika na rownomiernych obrotach Pomocy !!!!!!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Szarpanie silnika na rownomiernych obrotach Pomocy !!!!!!!!
Witam ,drogich forumowiczow , prosze poradzcie mi co moze byc przyczyna szarpania silnika na rownomiernych obrotach, tzn jade na 2lub 3 biegu , podczas przyspieszania jest ok , natomiast podczas trzymania stalej predkosci silnika nastepuje jego silne szarpanie. tak jakby np dodawal i ujmowal gazu itp.(obroty silnika sa rownomierne) nie jest to usterka mechaniczna czyli poduszka silnika itp. problem tkwi w pracy silnika . wymienilem swiece , wyczyscilem przepustnice , zrobilem adaptacje , sprawdzilem zawor erg , membrana dobra , zmienilem filtr paliwa ,samochod jest z 98r. silnik 1.4 16V, z oryginalnym przebiegiem 114k km. zakupiony w kraju. w programie VAG nie pokazuje zadnych kodow bledow. zamierzam jeszcze podmienic cewke, mial ktos podobny przypadek ??
z gory dzieki za sugestje
z gory dzieki za sugestje
Ostatnio zmieniony wt gru 29, 2009 21:31 przez MIRO200, łącznie zmieniany 2 razy.
- PAPAYOS
- Gadatliwa bestia
- Posty: 805
- Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Ja miałem identyczny przypadek w AEE. Najpierw wymieniłem przewody, kopułkę i palec. Nie pomogło... Zaczełem dalej szukać... Wymieniłem cewkę, aparat zapłonowy i tylko się pogarszało... Więc znowu wymiana aparatu, kupa kasy po elektromechanikach, ustawianie zapłonu i nic... Więc zaczełem od początku. Na pierwszy ogień padły nowe przewody BERU... Wymieniłem je na SENTECHa i wszystko jak ręką odjął... Auto cyka do dziś bez czkawki... Czyli tobie proponuje zacząć od wymiany przewodów, palca i kopułki.
Jak nie pomoże wtedy szukaj dalej...
Pozdrawiam
PAPAYOS
Jak nie pomoże wtedy szukaj dalej...
Pozdrawiam
PAPAYOS
https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 522
- Rejestracja: ndz sty 04, 2009 19:24
- Lokalizacja: Danków
- Kontakt:
Szarpanie
Zobacz stan układu zapłonowego tzn kable świece sprawdz stan filtra paliwa i powietrza ewentualnie wymień i jeszcze jedno wyczyśc przepustnice i silniczek krokowy tyle co mogę powiedzieć
Re: Szarpanie
chyba nie dokladnie czytales moj post bo przeciez to juz zrobilem !;]ZbyszekGolf pisze:Zobacz stan układu zapłonowego tzn kable świece sprawdz stan filtra paliwa i powietrza ewentualnie wymień i jeszcze jedno wyczyśc przepustnice i silniczek krokowy tyle co mogę powiedzieć
[ Dodano: Sro Gru 30, 2009 17:57 ]
Odłaczyłem dzis sonde ,ale nadal to samo jutro pozycze kable i cewke zaplonowa ,
Co moge jeszcze sprawdzic
[ Dodano: Czw Gru 31, 2009 12:40 ]
WYMIENINE KABLE I CEWKA ,dalej to samo zauwazam ze szarpanie jest znikome przy wyzszych obrotach moze to przepustnica szwankuje ?
[ Dodano: Czw Gru 31, 2009 18:08 ]
Sory za posta pod postem
zrobilem logi nie wiem czy na dobrych kanalach ale prosze ocenic moze tu cos wyjdzie
szarpanie wystepuje przewaznie od 1600- do ok2000 obr. - jedzie tak jakby na kwardratowych kolach ;] ,
miezylem cisnienie w cylindrach po 15bar
rozebralem przepustnice , sprawdzilem czy potencjometr nie jest wytarty w tym zakresie , ale nie widac zadnych sladow zuzycia sprawdzalem opor plynie bez przerwy sie zmienia, os nie ma luzu ,
jeszcze sprawdzilem sitko w pompie paliwa czysciutkie
prosze o pomoc bo juz nie wiem co zrobic , a w okolicy nie mam zadnego fachowca co by mi mogl pomoc a nie wywalic kase
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony śr gru 30, 2009 18:57 przez MIRO200, łącznie zmieniany 3 razy.
- GregorzG60
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: pt lis 21, 2008 14:09
- Lokalizacja: podkarpacie
- Wojtek0423
- Ma gadane
- Posty: 238
- Rejestracja: sob gru 16, 2006 23:28
- Lokalizacja: Kraków/Skarżysko
- Kontakt:
Dzieki za zainteresowanie ale podmieniłem od kolegi kable i cewke zapłonowa i ten sam objaw .ok 1mc mialem tez taki objaw ze nie chciał mi rano zapalic i jak zapalił to nie wszedł na obroty .po kilku probach zapalił i problem znikł sam sprawdzałem vag i nic nie pokazał .
Zastanawiam sie jeszcze nad czujnikiem halla ?
Zastanawiam sie jeszcze nad czujnikiem halla ?
Ostatnio zmieniony pt sty 01, 2010 22:23 przez MIRO200, łącznie zmieniany 4 razy.
Witam, mam bardzo podobny problem, wręcz identyczny.
Golf IV 1.4 16V LPG instalacja KME Diego 3 + Flashlube Automatic Lubrication Kit (zainstalowany niedawno).
Problem objawił się kilka dni temu w trasie na 3 biegu przy 2000rpm samochód zaczął szarpac, ale jak dodałem gazu tak do 3000rpm szarpanie ustało. Na 4 i 5 biegu szarpania nie ma, 1 i 2 też bez zarzutów jedynie na 3 biegu da się to odczuc.
Czytam na forum o przyczynach, co należy sprawdzic, wymienic, wyczyścic.
Filtr powietrza, filtra paliwa, czyszczenie wlotu przepustnicy z oleju.
Co do zapłonu, cewka, świece, kable, jeżeli w tym tkwi problem czy to bardzo szkodzi silnikowi ? czy wymiana świec, cewki czy kabli jest konieczna natychmiast ?
Jeżeli problem nie tkwi w zapłonie, tak jak kolega napisał:
Bez sensu wydawac kasę na nową cewkę, świece bądź kable jeśli w tym nie jest problem.
Kilka tygodni temu przed Świętami miałem problem z odmą, czyszczenie i wymiana uszczelki usunęła problem. Czy to może miec związek z szarpaniem. Może gdzieś się przedostał olej, który wybijał przez bagnet.
Wyczytałem na innym forum że przyczyną może byc skrzynia biegów.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic378099.html
Golf IV 1.4 16V LPG instalacja KME Diego 3 + Flashlube Automatic Lubrication Kit (zainstalowany niedawno).
Problem objawił się kilka dni temu w trasie na 3 biegu przy 2000rpm samochód zaczął szarpac, ale jak dodałem gazu tak do 3000rpm szarpanie ustało. Na 4 i 5 biegu szarpania nie ma, 1 i 2 też bez zarzutów jedynie na 3 biegu da się to odczuc.
Czytam na forum o przyczynach, co należy sprawdzic, wymienic, wyczyścic.
Filtr powietrza, filtra paliwa, czyszczenie wlotu przepustnicy z oleju.
Co do zapłonu, cewka, świece, kable, jeżeli w tym tkwi problem czy to bardzo szkodzi silnikowi ? czy wymiana świec, cewki czy kabli jest konieczna natychmiast ?
Jeżeli problem nie tkwi w zapłonie, tak jak kolega napisał:
to co jeszcze może byc przyczyną takiego zachowania silnika ?MIRO200 pisze: podmieniłem od kolegi kable i cewke zapłonowa i ten sam objaw
Bez sensu wydawac kasę na nową cewkę, świece bądź kable jeśli w tym nie jest problem.
Kilka tygodni temu przed Świętami miałem problem z odmą, czyszczenie i wymiana uszczelki usunęła problem. Czy to może miec związek z szarpaniem. Może gdzieś się przedostał olej, który wybijał przez bagnet.
Wyczytałem na innym forum że przyczyną może byc skrzynia biegów.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic378099.html
Ostatnio zmieniony śr sty 13, 2010 22:00 przez stmartin, łącznie zmieniany 3 razy.
- Jacek75
- Gadatliwa bestia
- Posty: 960
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 09:16
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf Variant MK5 1.4 TSI 122hp
- Silnik: CAXA
- Kontakt:
Jak obrotomierz nie zauważa szarpnięć to może być skrzynka. Jak nie chce odpalić to g28 nie hall. Na postoju jak gazujesz (przytrzymaj na stalej predkosci obrotowej tam gdzie to wychodzi - sprobuj utrzymac stala predkosc) i przerywa to elektryka, jak nie to mechanika. W tej wersji chyba nie ma wypadania zapłonów na 14-16 kanale VAG?
[ Dodano: 13 Sty 2010 22:01 ]
O niezauwazyłem logów: kanał 1 pozycja 4 10110 oznacza drogi kolego na pierwszy rzut oka zajmij się zaworem F60 obrotów biegu jałowego, albo daj mi wczesniej logi na jałowym biegu kilka sekund. Bo nie jestem pewien z pamięci...
[ Dodano: 13 Sty 2010 22:01 ]
O niezauwazyłem logów: kanał 1 pozycja 4 10110 oznacza drogi kolego na pierwszy rzut oka zajmij się zaworem F60 obrotów biegu jałowego, albo daj mi wczesniej logi na jałowym biegu kilka sekund. Bo nie jestem pewien z pamięci...
TSI RULEZ. Retrofit: tempomat, lampki ostrzegawcze drzwi, TPMS, DRL, doświetlenie zakrętów; VCDS 11 kodowanie, kasowanie błędów.
WITAM PONOWNIE
dzieki za zainteresowanie tematem odpowiadam co było przyczyna szarpniec .
Nie poradziłem sobie sam znalazłem auto elektronika w miescie 4 dni sie bawił vag nic nie pokazał , ale gostek znalazł- wgrał nowe oprogramowanie do komputera i zaprogramował klucze i smiga jak lala , zero szarpania .
dzieki za zainteresowanie tematem odpowiadam co było przyczyna szarpniec .
Nie poradziłem sobie sam znalazłem auto elektronika w miescie 4 dni sie bawił vag nic nie pokazał , ale gostek znalazł- wgrał nowe oprogramowanie do komputera i zaprogramował klucze i smiga jak lala , zero szarpania .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 147 gości