Ubytki płynu chłodniczego
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ubytki płynu chłodniczego
Dodam na wstępie, ze przewertowałem sporo stron na forum i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu. A więc od początku:
1. Dwa dni temu podczas jazdy zaświeciła się kontrolka płynu chłodniczego, zatrzymałem się i zauważyłem jak pod dużym ciśnieniem płyn wycieka spod przedniej rejestracji.
2. Wymiłem chłodnicę, zalałem nowym płynem. Trudno było odpalić samochód, trzeba było dodawać dużo gazu, a dźwięk był podobny jakby chodził na 3 cylindry, po chwili problem z odgłosem ustał.
3. Po przejechaniu 5 km stwierdziłem, że leci z nagrzewnicy zimne powietrze, a temperatura na silniku skoczyła na 110 stopni - co się nigdy wcześniej nie zdarzyło.
4. Brakowało jakieś 1,5l płynu w zbiorniku, samochód nawet na rozgrzanym silniku bardzo dymi.
5. Po dolaniu płynu uruchomiłem samochód, po nagrzaniu się silnika z chłodnicy leci para.
Po każdym nawet parominutowym odpaleniu samochodu ubywa płynu chłodniczego, auto- nawet rogrzane - bardzo dymi. Z nagrzewnicy leci powietrze zimne, dopiero po przegazowaniu zaczyna lecieć ciepłe. Doddam, że innych wycieków nie ma, okolice połączeń wężów z chłodnicą i silnikiem są suche.
Juz nie wiem co może być z nim nie tak.
1. Dwa dni temu podczas jazdy zaświeciła się kontrolka płynu chłodniczego, zatrzymałem się i zauważyłem jak pod dużym ciśnieniem płyn wycieka spod przedniej rejestracji.
2. Wymiłem chłodnicę, zalałem nowym płynem. Trudno było odpalić samochód, trzeba było dodawać dużo gazu, a dźwięk był podobny jakby chodził na 3 cylindry, po chwili problem z odgłosem ustał.
3. Po przejechaniu 5 km stwierdziłem, że leci z nagrzewnicy zimne powietrze, a temperatura na silniku skoczyła na 110 stopni - co się nigdy wcześniej nie zdarzyło.
4. Brakowało jakieś 1,5l płynu w zbiorniku, samochód nawet na rozgrzanym silniku bardzo dymi.
5. Po dolaniu płynu uruchomiłem samochód, po nagrzaniu się silnika z chłodnicy leci para.
Po każdym nawet parominutowym odpaleniu samochodu ubywa płynu chłodniczego, auto- nawet rogrzane - bardzo dymi. Z nagrzewnicy leci powietrze zimne, dopiero po przegazowaniu zaczyna lecieć ciepłe. Doddam, że innych wycieków nie ma, okolice połączeń wężów z chłodnicą i silnikiem są suche.
Juz nie wiem co może być z nim nie tak.
Dymi na biało ?? Wzrósł ci poziom oleju ?? Masz pod korkiem oleju biały nalot ?? W płynie nie ma tłustych oczek ?toomek77 pisze:Brakowało jakieś 1,5l płynu w zbiorniku, samochód nawet na rozgrzanym silniku bardzo dymi.
W którym miejscu to paruje ??toomek77 pisze:Po dolaniu płynu uruchomiłem samochód, po nagrzaniu się silnika z chłodnicy leci para.
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 23:29 przez Artiks, łącznie zmieniany 1 raz.
- djrebel
- Mały gagatek
- Posty: 52
- Rejestracja: śr lip 16, 2008 20:06
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
- Kontakt:
moze uszczelka pod glowicą padła;/ ewentualnie jak kolega wyżej wspomina zobacz na bagnecie i/lub pod korkiem wlewu oleju czy nie masz czegos takeigo wyglądem przypominającego budyń. no i tez ciekawe czy wlacza sie duzy obieg bo moze termostat byc walniety? ale to tylko moje przypuszczenia cod o termostatu
W niedalekiej przyszłości nowa gleba oraz lakier:D
kupie silnik+skrzynia+caly osprzet. conajmniej 1,8 a najlepiej 2,0:)
kupie silnik+skrzynia+caly osprzet. conajmniej 1,8 a najlepiej 2,0:)
Sprawdziłem i pod korkiem oleju nie ma białego nalotu.ArtX pisze:Dużo wskazuje na wydmuchaną uszczelkę pod głowicą.
Sprawdziłem, wszystko suche i szczelne, specjalnie zwracałem na to uwagę. Jednak płyn gdzieś wycieka i ta temperatura i zimne powietrze z nagrzewnicy...ArtX pisze:Dużo Sprawdź obejmy i węże.
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 23:41 przez toomek77, łącznie zmieniany 1 raz.
No miałem tfu przepraszam mam tak samo w dalszym ciagu, u mnie powodem zwyczajne rozszczelnienie chłodnicy i leci sobie dołem przez nia.. Ale no reszta objawów mi nie towarzyszy, takze koledzy chyba maja racje ze masz uszczelke do roboty .. heeehtoomek77 pisze:1. Dwa dni temu podczas jazdy zaświeciła się kontrolka płynu chłodniczego, zatrzymałem się i zauważyłem jak pod dużym ciśnieniem płyn wycieka spod przedniej rejestracji.
- morfeusz86r
- Forum Master
- Posty: 1234
- Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58
jak masz twarde węże to uszczelka pod głowicą
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657&start=0
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657&start=0
Węże są gorące i raczej twarde. W trakcie pracy silnika poziom płynu w zbiorniku jest wyższy niż przy zimnym silniku. Po paru minutach od wyłączenia go maleje i wówczas ten poziom jest niższy,ArtX pisze:Czy masz twarde węże od chłodnicy ?? Czy układ jest prawidłowo odpowietrzony ?? Nie mam pewności czy tak jest w MK3, czy korek chłodnicy-ciśnieniowy prawidłowo działa ?? Czy wyrzuca ci nadmiernie płyn do zbiorniczka wyrównawczego ??
[ Dodano: 23 Gru 2009 00:10 ]
Zdaje się, że to jest rozwiązanie mojego problemu. Objawy są niemal identyczne. Po paru minutach pracy silnika ciśnienie pod korkiem płynu chłodniczego jest tak duże, że pary wydostają się na zewnątrz.morfeusz86r pisze:jak masz twarde węże to uszczelka pod głowicą
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6657&start=0
według mnie padła uszczelka puściła gdzieś między kanałem wodnym a cylindrem dlatego:
- kopci na biało
- twarde węże ( nabija duże ciśnienie w układzie chłodniczym płyn ucieka na łączeniach gdzie są słabsze opaski )
- ubywa płynu
- możliwe że nie powstaje biała maż ( majonez ) na korku wlewu oleju lub bagnecie - bo uszczelka może nie puszczać między kanałami wodnymi a olejowymi
- kopci na biało
- twarde węże ( nabija duże ciśnienie w układzie chłodniczym płyn ucieka na łączeniach gdzie są słabsze opaski )
- ubywa płynu
- możliwe że nie powstaje biała maż ( majonez ) na korku wlewu oleju lub bagnecie - bo uszczelka może nie puszczać między kanałami wodnymi a olejowymi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 190 gości