wymiana paska i przestawiony zaplon

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

wymiana paska i przestawiony zaplon

Post autor: slawko333 » pn gru 14, 2009 23:12

wymienialem pasek i niewiem jak ale stalo sie przestawilem rolke od zaplonu, zalozylem pasek i nieodpalil, wiadomo normalne bo zaplon przestawiony, wiec pierwszy tlok ustawilem w pozycji najwyzszej przy kole zamachowym na znaku i na walku na OT, pozniej bez paska prawie ze na pale ustawilem aparat zaplonowy tak zeby iskra na 1 baniak byla, i odpalil od razu, jezdzi normalnie, teraz pytanie, czy tak ustawiony rozrzad i zaplon niezaszkodzi silnikowi? jak ze spalaniem bedzie?



Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » pn gru 14, 2009 23:27

Lepiej pojedz na ustawienie zapłonu 20PLN :bigok: a zwłaszcza jeśli masz LPG


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 14, 2009 23:28

to trzeba doregulowac na lampie stroboskopowej. Ale pozostaje pytanie czy tylko koło od wałka pośredniego źle ustawiłeś, czy nie ma błędu ustawienia koła rozrządu względem wału, wtedy silnik byłby słabszy. Najlepiej jednak ustaw na nowo jak ma być.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1484
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » pn gru 14, 2009 23:31

A czy można wzrokowo sprawdzic czy rozrząd jest według znaków ustawiony (czy np. nie przeskoczył trochę)?


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Post autor: slawko333 » pn gru 14, 2009 23:37

auto chodzi normalnie jak chodzilo, bez straty mocy, walek rozrzadu i przy kole zamachowym ustawione na znaki, zaplon (na walku posrednim) jedynie ustawiany na pierwszy baniak zeby iskra byla



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 14, 2009 23:56

Zrób tylko test czy iskra trafia w styki kopułki teraz, czyli sprawdź czy silnik osiąga bez problemu maksymalne obroty aż do odcięcia, ustaw zapłon na lampie dla pewności i mżesz jeździć (ale ja i tak poprawiłbym to ustawienie :) )


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Post autor: slawko333 » wt gru 15, 2009 00:02

silnik wkrecal mi sie na cos ok 6 tys i nigdy nieodcinalo, a reszta co piszesz to juz raczej nie dla mie bo niemam sprzetu i az takiej wiedzy, chce wiedziec tylko jak pojade gdzie s do jakiegos mechaniora zeby mnie nieorznal z kasy bo wiem jak oni zeruja na niewiedzy innych, i zebym wiedzial co dokladnie ma mi ustawic



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » wt gru 15, 2009 00:12

no więc kolega podał wyżej orientacyjną cenę, ustawia się świecąc lampą na znak na kole zamachowym kręcąc aparatem zapłonowym. To jest minuta roboty.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
slawko333
Forum Master
Forum Master
Posty: 1539
Rejestracja: ndz lip 22, 2007 09:16
Lokalizacja: leżajsk
Kontakt:

Post autor: slawko333 » wt gru 15, 2009 00:16

czyli do pierwszego lepszego zajade i za grosze zrobia mi to ? to dobrze



Awatar użytkownika
crook
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: czw lis 12, 2009 19:31
Lokalizacja: Mońki

Post autor: crook » ndz gru 27, 2009 20:40

Witam.

Mam mały problem bo przy zestarjaniu rozrządu mój sąsiad ustawił wał korbowy na znak w okienku na kole zamachowym w obudowie skrzyni na taki charakterystyczny klocek.
Wałek rozrządu na strzałkę pomiędzy O T a aparat zapłonowy na taki znaczek wybity na aparacie tak jak na rysunku Rys 3.
Czy to jest prawidłowe zgranie rozrządu zapłonu i wału?

W Autodata wg rysunku:
Rys 1
Obrazek
Trzeba zgrać znak na kole pasowym na wale i na kole pasowym AUX oraz kółko wałka rozrządu
tylko że trzeba zdjąć dolną obudowę paska a to wiąże się ze zdejmowaniem kółek pasowych a tego nie chcę robić.
Zauważyłem że na dolnej obudowie paska rozrządu jest strzałka w dół i na kółku na wale od napędu alternatora i pompy wodnej jest znak ale jeśli ustawię ten znak na strzałkę to już na kole zamachowym w okienku obudowy sprzęgła ten klocek(znak) jest nie widoczny i autko strzela w dolot oraz nie odpala zapłon ustawiony na znak wg rysunku.


Czy te znaki na dolnej plastikowej obudowie paska i na kółku(u mnie pasek wielorowkowy) na wale korbowym służą do ustawiania rozrządu czy może do ustawienia zapłonu?

Rys 2
Obrazek
Rys 3
Obrazek

[ Dodano: 01 Sty 2010 21:18 ]
Dobra wszystko ustawione, bez zdejmowania dolnej osłony nie dało rady.
Wszystko działa jak należy. :okej:
Ostatnio zmieniony ndz gru 27, 2009 20:41 przez crook, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 173 gości