parowanie szyb

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

wroclaw_jacek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 16:52
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

parowanie szyb

Post autor: wroclaw_jacek » ndz gru 27, 2009 17:02

Witam wszystkich! Jestem świeżo upieczonym użytkownikiem golfa mk3 1.9 TD i nowym użytkownikiem tego portalu. Kolega podsuną mi pomysł żebym się zarejestrował i zgłosił się z moim kłopotem... W moim autku cały czas parują szyby, nawiew sobie z tym nie radzi, silnik się nie dogrzewa i nie wiem co się dzieje ponieważ wymieniłem termostat, filtr powietrza pod szybą oraz odpowietrzyłem układ chłodzenia. I w sumie przez pierwsze 2 dni było ok ale teraz stało się to samo... mechanicy mówią że nie wiedzą o co chodzi i rozkładają ręce... prosiłbym o jakieś wskazówki bo nie wiem co z tym robić...



Awatar użytkownika
Przemo440
Forum Master
Forum Master
Posty: 1971
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 20:08
Lokalizacja: Śvwiebodzinejro FSW
Kontakt:

Post autor: Przemo440 » ndz gru 27, 2009 17:08

płynu chłodniczego nie ubywa?



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » ndz gru 27, 2009 21:05

Znałem ten ból - skończyło się dzięki takiemu czemuś.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

wojtas46
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2487
Rejestracja: pt lut 06, 2009 19:47
Lokalizacja: łęczyca

Post autor: wojtas46 » ndz gru 27, 2009 21:13

Musisz mieć również sucho w samochodzie



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: parowanie szyb

Post autor: Haki » ndz gru 27, 2009 22:13

wroclaw_jacek pisze:Witam wszystkich! Jestem świeżo upieczonym użytkownikiem golfa mk3 1.9 TD i nowym użytkownikiem tego portalu. Kolega podsuną mi pomysł żebym się zarejestrował i zgłosił się z moim kłopotem... W moim autku cały czas parują szyby, nawiew sobie z tym nie radzi, silnik się nie dogrzewa i nie wiem co się dzieje ponieważ wymieniłem termostat, filtr powietrza pod szybą oraz odpowietrzyłem układ chłodzenia. I w sumie przez pierwsze 2 dni było ok ale teraz stało się to samo... mechanicy mówią że nie wiedzą o co chodzi i rozkładają ręce... prosiłbym o jakieś wskazówki bo nie wiem co z tym robić...
Z parowaniem szyb - to tu kilka grubych tematów już powstało na tym forum.

Sprawdzenie i wymiana :
Na początek - filtr kabinowy - na nowy z węglem
- jak pisali koledzy - sprawdź czy płyn chłodniczy nie znika ze zbiorniczka.
- ostatnio kolega na forum miał identyczny problem - okazało się ,że w
nagrzewnicy miał mikro-pęknięcie - naprawił to wsypując do układu proszek
do naprawy chłodnic,
- szyby parują - jak są tłuste i brudne w środku - sprawdź i tą możliwość.
- na koniec - zobacz pod dywanikami i wykładziną - czy nie zbiera Ci się woda
np z niedrożnych już kanałów odprowadzających wodę na zewnątrz....


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » ndz gru 27, 2009 22:19

wroclaw_jacek pisze:Witam wszystkich! Jestem świeżo upieczonym użytkownikiem golfa mk3 1.9 TD i nowym użytkownikiem tego portalu. Kolega podsuną mi pomysł żebym się zarejestrował i zgłosił się z moim kłopotem... W moim autku cały czas parują szyby, nawiew sobie z tym nie radzi, silnik się nie dogrzewa i nie wiem co się dzieje ponieważ wymieniłem termostat, filtr powietrza pod szybą oraz odpowietrzyłem układ chłodzenia. I w sumie przez pierwsze 2 dni było ok ale teraz stało się to samo... mechanicy mówią że nie wiedzą o co chodzi i rozkładają ręce... prosiłbym o jakieś wskazówki bo nie wiem co z tym robić...
I ja rozwiążę Twój problem. Nie kombinuj myć szyby, smarować jej czy coś. Jak najszybciej zabierz się za wymianę nagrzewnicy. TO NA PEWNO ONA JEST USZKODZONA!
Kup sobie nową, ale jakąś dobrą, a nie tandetę, polecam FEBI bo mi taką polecono i taką kupiłem, solidna firma.
Z wymianą nagrzewnicy jest trochę roboty w MK3 z tego co wiem, w MK2 niby mniej, ale mi zeszło cały dzień.
Auto: Jacek
Co??? :jezor:

[ Dodano: 27 Gru 2009 21:21 ]
Haki pisze:naprawił to wsypując do układu proszek
do naprawy chłodnic,
Nie polecam, w grę wchodzi tylko wymiana nagrzewnicy, chyba, że robi się samochód na plastelinie...


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

wroclaw_jacek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 16:52
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: wroclaw_jacek » pn gru 28, 2009 00:37

No płynu trochę ubywa, ale jakoś nie zauważyłem żeby gdzieś się lało, chyba że od razu paruje... a w samochodzie na pewno jest sucho ponieważ stoi w ogrzewanym garażu. Na wszelki wypadek jeszcze wymienię ten korek, bo chyba nie jest to wielki koszt i wezmę się za tą nagrzewnice. Dziękuje za szybką odpowiedź :) jestem pod wrażeniem że tak liczne grono pochyliło się nad moim problemem :)



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn gru 28, 2009 01:36

wroclaw_jacek pisze:No płynu trochę ubywa, ale jakoś nie zauważyłem żeby gdzieś się lało, chyba że od razu paruje... a w samochodzie na pewno jest sucho ponieważ stoi w ogrzewanym garażu. Na wszelki wypadek jeszcze wymienię ten korek, bo chyba nie jest to wielki koszt i wezmę się za tą nagrzewnice. Dziękuje za szybką odpowiedź :) jestem pod wrażeniem że tak liczne grono pochyliło się nad moim problemem :)
Jak trochę ubywa -- to nagrzewnica - jak napisali koledzy wyżej i ja ,,

W MK3 wymiana - wiąże się z rozebraniem całej deski w aucie :grrr: więc jest sporo roboty.

Znajdziesz opis na forum.
Ps. z tym proszkiem możesz spróbować - nie zaszkodzi - jeśli dalej będzie lipa - kup nową nagrzewnicę i po kłopocie.

3m się i napisz o rezultatach


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

evil666
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 22:57
Lokalizacja: Racibórz/Opole

Post autor: evil666 » pn gru 28, 2009 01:49

z tego co mi wiadomo to nagrzewnica jakby byłą nie sprawna to by było albo tylko zimne powietrze albo odwrotnie... wymieniłeś czujnik temperatury???też padają choć rzadziej od termostatu, ważne też umyć szyby, jak są odtłuszczone to mniej parują...


jeśli ci pomogę nie zapomnij o kliknięciu w "pomógł" ;)

Awatar użytkownika
Jurand007
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 02:58
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Jurand007 » pn gru 28, 2009 08:00

evil666 pisze:z tego co mi wiadomo to nagrzewnica jakby byłą nie sprawna to by było albo tylko zimne powietrze albo odwrotnie... wymieniłeś czujnik temperatury???też padają choć rzadziej od termostatu, ważne też umyć szyby, jak są odtłuszczone to mniej parują...
gwoli sprostowanie - nie czepiam się

jeszcze nie słyszałem o niesprawnej nagrzewnicy której symptomy polegają na wydzielaniu tylko ciepłego powietrza . To jest fizycznie nie możliwe - w takim wypadku raczej problem wynika z usterki cięgien regulujących przepływ powietrza lub klapek bezpośrednio odpowiadających za owy przepływ .



co do parujących szyb to trza sprawdzic czy nie ma wody w aucie może jakaś uszczelka puszcza deszczówkę albo jak koledzy wcześniej pisali trzeba brać się za wymiana nagrzewnicy - w sumie to pierwsze co przychodzi mi w tym przypadku do głowy



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn gru 28, 2009 10:49

Ja miałem problem z parującymi szybami, a nawet kilka problemów.
Nagrzewnica - szyby parowały po prostu płynem chłodniczym ( mazało się chcąc zetrzeć ). Wystarczy przejechać palcem po tej zaparowanej szybie i :jezor: " spróbować " ( płyn chłodniczy ma słodkawy smak. No chyba że ktoś ma jeszcze wodę :jezor: ).
U mnie nie ubywało płynu, bynajmniej nie dało się tego zauważyć. Nagrzewnica była uszkodzona i nie ciekła ( tunel suchy jak wymieniałem ), ale szyby od niej parowały.

Następna opcja to nieszczelna szyba czołowa. U mnie była nieszczelna ta uszczelka u góry szyby, przy dachu ( ktoś montował szybę chyba w garażu :/ ). Wpychało tamtędy wodę do kabiny, która skraplała się na blasze dachu od wewnątrz ( nic nie było mokre: dywaniki, podsufitka... ). W tym przypadku trzeba prze kleić szybę. Najlepiej w firmie zajmującej się szybami, żeby później nie okazało się że mamy to samo. Doraźnie to trzeba do strzykawki z grubą igłą nałożyć silikonu do klejenia AKWARIUM !!! i odginając czymś uszczelkę od dachu wciskać w ten rowek silikon. Nie należy myć wtedy Kärcher-em :d . Jakiś czas takie coś wytrzyma do wymiany szyby, albo jej poprawienia i nie zniszczy blachy/lakieru w tym miejscu.



Awatar użytkownika
Xabingo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1787
Rejestracja: śr lip 11, 2007 10:52
Lokalizacja: TBU
Kontakt:

Post autor: Xabingo » pn gru 28, 2009 12:15

wroclaw_jacek pisze:No płynu trochę ubywa, ale jakoś nie zauważyłem żeby gdzieś się lało
No bo jak mówię to wina nagrzewnicy. Więc płynu troszeczkę ubywa, a wylewa się w takim miejscu, że tego nie zobaczysz. Jak będziesz wymieniał nagrzewnicę to zobaczysz tam "błoto" i warto to ładnie wyczyścić...


MK2 ukończone w 95%
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

Obrazek

wroclaw_jacek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: ndz gru 27, 2009 16:52
Lokalizacja: wrocław
Kontakt:

Post autor: wroclaw_jacek » wt gru 29, 2009 01:47

Co do szyb to pierwsza moja myśl była taka że są tłuste i myłem je po parę razy :P Czujnik temperatury na pewno jest dobry bo był sprawdzany. No a jak na razie zamówiłem nagrzewnice firmy FEBI, tak jak polecił mi Xabingo i mam ją dostać za 4dni, tylko zastanawiam się czy poradzę sobie z rozebraniem i zmontowaniem deski, nigdy tego wcześniej nie robiłem, a warsztat w którym pytałem chce za tą usługę 250zł... dla mnie jest to nie mały wydatek :P



Awatar użytkownika
martuncio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz paź 05, 2008 09:47
Lokalizacja: Pasłęk
Kontakt:

Post autor: martuncio » wt gru 29, 2009 08:37

wroclaw_jacek pisze:zastanawiam się czy poradzę sobie z rozebraniem i zmontowaniem deski,
skoro mówisz, że masz garaż i to jeszcze ogrzewany więc bierz się za to sam.Na forum masz opis jak rozebrać deskę.Namęczysz się trochę ale potem satysfakcja będzie bezcenna :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 312 gości