problem z piszczeniem kontrolki oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Ktoś może pomoże Byłem sprawdzić ciśnienie. Okazało sie że jest 1,6. Zmieniłem czujnik z bialego 1,8 na czarny 1,4 bara i nadal brzęczy. I po przejechaniu około 6km nadal brzęczy. Jak wyglada prawidłowy pomiar. U mnie było to sprawdzane w umiejscowieniu brązowego czujnika. Czy to jest obojetmne i na każdym czujniku jest takie same ciśnienie ??? Do którego momentu sprawdza się ciśnienie - jaki stopień rozgrzania silnika musi być aby było to wiarygodne. Ja miałem do pierwszego włączenia wentylatora.
Jeszcze zauważyłem jedną rzecz że w momencie odpalenia 2-3 krotnie błyska mi lampka oleju - sugerowało by to pompę ????? Czy ktoś mial takie doświadczenia ????
Jeszcze zauważyłem jedną rzecz że w momencie odpalenia 2-3 krotnie błyska mi lampka oleju - sugerowało by to pompę ????? Czy ktoś mial takie doświadczenia ????
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 699
- Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
- Lokalizacja: sucha beskidzka
- Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
- Silnik: CXSA
horian dla 1.8 RP cisnienie oleju na biegu jalowym i temperaturze silnika 80*C wynosi 0,16-0,20MPa na biegu jałowym , a przy 2500obr/min 0,5-0,8Mpa ,przy 2000obr/min co najmniej 0,4MPa
Ostatnio zmieniony czw gru 24, 2009 22:13 przez damian81Z, łącznie zmieniany 3 razy.
[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
No dobra ale mi to nierozwiązuje problemu na biegu jałowym miałem 0,16Mpa czyli wrzucając czujnik 0,14MPA (do GTI) to nie powinno piszczeć. Teraz z twojego postu wiem że temp do włączenia dmuchawy jest prawidłowa. Nurtuje mnie tylko jeden problem Ciśnienie było mierzone w miejscu czujnika brązowego a nie białego - czy w tym momencie pomiar jest wiarygodny. Czujnik biały 0,18MPa, czyli bieg jałowy powinien być mierzony w tym miejscu?damian81Z pisze:horian dla 1.8 RP cisnienie oleju na biegu jalowym i temperaturze silnika 80*C wynosi 0,16-0,20MPa na biegu jałowym , a przy 2500obr/min 0,5-0,8Mpa ,przy 2000obr/min co najmniej 0,4MPa
wrzucajac czujnik o mniejszej skali wlaczania kontrolki nie naprawisz braku smarowania,mozesz jedynie przyspieszyc wlaczanie kontrolki albo opoznic w zaleznosci od cisnienia oleju, wykrec czujnik z boku glowicy sprawdz jakie masz cisnienie na biegu jalowym i na obrotach i tak samo zrob w podstawie filtra oleju
[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
horian a jak masz cisnienie 0,16 na biegu jalowym to smarowanie masz,ale na obrotach moze juz go nie byc ,a jak bedzie to czujnik przeklamuje
Ostatnio zmieniony czw gru 24, 2009 23:13 przez damian81Z, łącznie zmieniany 1 raz.
[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
mierzenie ciśnienia oleju w miejscu białego czujnika lub brązowego nie ma to znaczenia w obu miejscach ciśnienie jest takie same, dlatego są dwa bo jeden działa na rozwarcie a drugi na zwarcie po pojawieniu się ciśnienia oleju jeden kontroluje drugi , ciśnienie jakie masz na wolnych obrotach jest dobre , a jakie jest na większych obrotach ?? znam przypadki że spadało do zera , jak ciśnienie oleju jest dobre na wolnych obrotach i większych to trzeba szukać w czujnikach ciśnienia oleju lub instalacji , liczniku jak już coś mieszasz czujnikami to zwróć uwagę na to co jest napisane od tyłu czujnika tam są parametry jego
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 903
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 12:13
- Lokalizacja: POZNAŃ
- Kontakt:
Trzeba w takiej sytuacji wywalić pompe oleju i sprawdzić jej stan -podobną sytuację a wręcz te same objawy doprowadziły do obrócenia panewek na korbowodach.Jak na wolnych obrotach było git to przy wysokich nie dawała rady pociągnąć i efekt był jaki był .Warto więc poczekać i złożyć wizytę mechowi niż motor oddać na złom.
pozdro dieselek. Golf zawsze i wszędzie.Golf był,jest i będzie.
Włąśnie na większych obrotach nie wiem, bo mechanik który mi sprawdzał stwierdzil że to jest wypadkowa rozgrzany silnik i bieg jałowy. Po drugie patrzyłem też czy olej ma "wydmuch" odkręcając korek wlewu oleju i niby jest. Generalnie jest jakiś problem bo ciśnienie mierzone to 1,6 bara. I jeszcze zastanawiają mnie 2-3 błyśniecia kontrolki oleju w momencie odpalenia. To chyba nie jest normalne ? A gdzie znajduje się piszczyk ??? I czy można stwierdzić czy jest to pompa olejowa niezaglądając do niej???GMS pisze:mierzenie ciśnienia oleju w miejscu białego czujnika lub brązowego nie ma to znaczenia w obu miejscach ciśnienie jest takie same, dlatego są dwa bo jeden działa na rozwarcie a drugi na zwarcie po pojawieniu się ciśnienia oleju jeden kontroluje drugi , ciśnienie jakie masz na wolnych obrotach jest dobre , a jakie jest na większych obrotach ?? znam przypadki że spadało do zera , jak ciśnienie oleju jest dobre na wolnych obrotach i większych to trzeba szukać w czujnikach ciśnienia oleju lub instalacji , liczniku jak już coś mieszasz czujnikami to zwróć uwagę na to co jest napisane od tyłu czujnika tam są parametry jego
horian, kontrolka tak miga przed odpaleniem, pompe sprawdzisz mierzac jej luzy, 1,6bara to na biegu jalowym ma byc, jak na obrotach bedzie 1,6bara to masz slabe smarowanie, zmierz do porzadku cisnienie na biegu jalowym i przy 2000 obr/min, jak bedzie slabe smarowanie zmierz luzy pompy
[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
Mam Golfa z 1992 roku i przekulane 300tyś oficjelnie. Jeżeli spada mi ciśnienie do 1,6 to według mnie nie jest problem i przekula jeszcze 20-30tyś. Niestety czujnik 1,4 pokazuje że jest coś nie tak. Teraz mam dylemat albo uziemiam czujnik i twierdzę że to wina "systemu czujnika" albo inwestuje i zaczynam się bawić w kolejne wymiany czujnika mierzenie cisnienia sprawdzanie pompy itd Z poprzedniego postu wiem że badanie cisnienia było prawidlowe i było ciśnienie 1,6. A moze ktoś się orientuje czy uszkodzona pompa wydaje jakieś dźwięki ??? Bo np pompa woda "powiedziała mi " o tym ze jest do wymianydamian81Z pisze:wrzucajac czujnik o mniejszej skali wlaczania kontrolki nie naprawisz braku smarowania,mozesz jedynie przyspieszyc wlaczanie kontrolki albo opoznic w zaleznosci od cisnienia oleju, wykrec czujnik z boku glowicy sprawdz jakie masz cisnienie na biegu jalowym i na obrotach i tak samo zrob w podstawie filtra oleju
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 120 gości