pasy szelkowe (jak zamontowac) ??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
pasy szelkowe (jak zamontowac) ??
powiedzcie jak zamontowac szelkowe pasy bezpieczenstwa chce kupic pasy sroth tylko mam problem jak je zamontoac jezdze mkII 3 drzwiowym i mam kubelki recaro od G60 a chcialbym by rowniez czasami ktos wsiadl na tyl pojazdu.pozdraiwam
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
no wlasnie nie ma za bardo opcji na to,
silent_rob, ma o tyle dobrze że może pasy rozpiąć, ja mam przykręcone do mocowania w podłodze pod kanapą a kanapy nie ma wieec i tak nikt nie wsiadzie na tył.....
dwie szelki ida do mocowania w podlodze, a te pasy co sie zpina na brzuchu to jeden idzie do szyny od fotela ( i ile masz oryginalną) a drugi do podłogi przy słupku, tam gdzie był oryginalny pas przykręcony..pozdro
silent_rob, ma o tyle dobrze że może pasy rozpiąć, ja mam przykręcone do mocowania w podłodze pod kanapą a kanapy nie ma wieec i tak nikt nie wsiadzie na tył.....
dwie szelki ida do mocowania w podlodze, a te pasy co sie zpina na brzuchu to jeden idzie do szyny od fotela ( i ile masz oryginalną) a drugi do podłogi przy słupku, tam gdzie był oryginalny pas przykręcony..pozdro
witam
mocowania pasow bezpieczenstwa do nadwozia musza byc albo w seryjnych punktach przewidzianych przez producenta (najcesciej sa to mocowania na profilach ceowych) lub mozna we wlasnym zakresie wykonac pnky mocowan.
wykonywany punkt mocowania pasow musi spelniac wymogi okreslone w zalaczniku J (odpowiednia powiezchnia i rozwiazanie techniczne). jestem w stanie cos takiego dorobic, pozniej wystarczy tylko przyspawac.
przy montazu pasow nalezy zwrocic uwage, ze fotel MUSI miec miedzy oparciem a zaglowkiem dziure lub dwie dziury, zaglowek w cywilnej kanapie MUSI byc na 2 pretach i pasy puszcza sie miedzy tymi pretami. inne opcje to samobojstwo.
mocowanie pasa biodrowego winno sie znajdowac nizej i do tylu od klamry pasa, idealnie jesli nachylone bylo by pod katem 45 stopni. mocowanie do seryjnego wspornika seryjnego fotela jest mozliwe, choc zalacznij J czegos takiego nie dopuszcza.
kwestia tylnego pasa - niestety z tylu wycinasz jedno miejsce. nikt nie moze siedziec opleciony wokol Twego pasa bo to niebezpieczne. tym bardizej nie moze siedziec na luznym pasie, bo przy wypadku go rozetniesz a bezwlandy rozciety pasazer udezy w Twoj fotel i wylecicie przez szybe albo przywitacie silnik. w golfie smialo mozna sie przykrecac do punktow mocowania tylnej biodrowki - wtedy wszytskie zalecane katy sie zgadzaja i jest ok.
przypominam ze jesli massz juz szelki a nie lubisz ich ciasno zapinac to lepiej wogole nie wsiadaj do auta. pasy musza ciasno dolegac, im ciasniej tym mniejsze obrazenia przy wypadku powoduja te pasy. niestety luzne szelki potrafia lamac obojczyki i byc bardzo nieprzyjemne. jesli zapniesz je ciasno to co najwyzej bedizesz mial dwa sine pasy i tyle.
pozdrawiam
mocowania pasow bezpieczenstwa do nadwozia musza byc albo w seryjnych punktach przewidzianych przez producenta (najcesciej sa to mocowania na profilach ceowych) lub mozna we wlasnym zakresie wykonac pnky mocowan.
wykonywany punkt mocowania pasow musi spelniac wymogi okreslone w zalaczniku J (odpowiednia powiezchnia i rozwiazanie techniczne). jestem w stanie cos takiego dorobic, pozniej wystarczy tylko przyspawac.
przy montazu pasow nalezy zwrocic uwage, ze fotel MUSI miec miedzy oparciem a zaglowkiem dziure lub dwie dziury, zaglowek w cywilnej kanapie MUSI byc na 2 pretach i pasy puszcza sie miedzy tymi pretami. inne opcje to samobojstwo.
mocowanie pasa biodrowego winno sie znajdowac nizej i do tylu od klamry pasa, idealnie jesli nachylone bylo by pod katem 45 stopni. mocowanie do seryjnego wspornika seryjnego fotela jest mozliwe, choc zalacznij J czegos takiego nie dopuszcza.
kwestia tylnego pasa - niestety z tylu wycinasz jedno miejsce. nikt nie moze siedziec opleciony wokol Twego pasa bo to niebezpieczne. tym bardizej nie moze siedziec na luznym pasie, bo przy wypadku go rozetniesz a bezwlandy rozciety pasazer udezy w Twoj fotel i wylecicie przez szybe albo przywitacie silnik. w golfie smialo mozna sie przykrecac do punktow mocowania tylnej biodrowki - wtedy wszytskie zalecane katy sie zgadzaja i jest ok.
przypominam ze jesli massz juz szelki a nie lubisz ich ciasno zapinac to lepiej wogole nie wsiadaj do auta. pasy musza ciasno dolegac, im ciasniej tym mniejsze obrazenia przy wypadku powoduja te pasy. niestety luzne szelki potrafia lamac obojczyki i byc bardzo nieprzyjemne. jesli zapniesz je ciasno to co najwyzej bedizesz mial dwa sine pasy i tyle.
pozdrawiam
Pozdrawiam!
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
racja, trzeba zapinać i to bardzo dokładnie
Teraz na mazowicim pilot (panna) przez okno wyleciał podczas rolki podobno, najpierw mieli wycieczke w plener, i jak sie juz pozbierali to panna nie zdążyłą nawet kwitów poskładać i na trzecim czy czwartym zakręcie po tamtym znowu wylecieli tyle ze byla juz rolka grana a panna sie po poprzednim nie zdązyłą zapiąć...na szczescie przezyla...ale połamana mocno
Teraz na mazowicim pilot (panna) przez okno wyleciał podczas rolki podobno, najpierw mieli wycieczke w plener, i jak sie juz pozbierali to panna nie zdążyłą nawet kwitów poskładać i na trzecim czy czwartym zakręcie po tamtym znowu wylecieli tyle ze byla juz rolka grana a panna sie po poprzednim nie zdązyłą zapiąć...na szczescie przezyla...ale połamana mocno
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 442 gości