POMOCY problem z zaworami po wymianie uszczelki pod głowicą
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
POMOCY problem z zaworami po wymianie uszczelki pod głowicą
Po wymianie uszczelki pod głowicą w vw vento 1,6 zawory bardzo stukają (cały czas - zimny i ciepły silnk). Przed wymianą było ok. Zmieniłem popychacze na nowe i to samo. Mechanik nie wie co zrobić. Drugi raz zdjął uszczelkę i założył oryginalną vw i to samo. Olej półsyntetyk Castrol magnatec nie był zmieniany bo był przed wymianą uszczelki było ok (przejechane 7 tys). Zmienił filtr oleju ustawił pasek rozrządu i nic. Niby wszystko jest ok a chałasują. To silnik 1,6 ABU benzyna. Silnik naprawdę w bardzo dobrym stanie ciśnienie oleju ok. Pomocy
Nie wiem co teraz zrobić mechanik też nie wie.
Nie wiem co teraz zrobić mechanik też nie wie.
kodek
odp
uszczelka jest oryginalna. Po zdjęciu pokrywy zaworów olej tam widać. Tylko nie wiem z jamkim cisnieniem tam wypływa.MAREK 74 pisze:wychodzi na to ,że olej nie dochodzi do głowicy
a uszczelka jest do hydro?
kodek
odp
Są hydrauliczne popychacze a ich sie podobno nie reguluje.Krzylu pisze:to trzeba sprawdzic luz na zaworach
i ustawic szczelinomoierzem o ile nie jest na hydraulicznych tam tylko podkladkami regulowac
kodek
- Szymon Czarkowski
- Mały gagatek
- Posty: 53
- Rejestracja: pt lis 12, 2004 12:35
- Lokalizacja: POZNAŃ
Re: odp
A czytałem gdzieś (chyba w książce VW MK2) że tych popychaczy przy demontażu nie wolno obracać - coś tak mi się kojarzy.....Ale to chyba nie ma związku. Może kwestia montażu, moze same popychacze pracuja w środku na sucho.kodek pisze:Są hydrauliczne popychacze a ich sie podobno nie reguluje.Krzylu pisze:to trzeba sprawdzic luz na zaworach
i ustawic szczelinomoierzem o ile nie jest na hydraulicznych tam tylko podkladkami regulowac
I jeszcze jedno - u mnie w poprzednim aucie - terkot popychaczy był wyznacznikiem zużycia oleju, zaczynał chodzić jak TRAKTOR. Raz na trasie jak zaczeły walić to ostro się spietrałem - to była pierwsza trasa po jego zakupie więc pomyślałem że sprzedawca mnie wyhu...ał. Po wymianie oleju na mineralny wszystko ustało, jak tylko popychacze załapały ten olej to ucichły.
POZDRAWIAM !
Cena popychacza to koszt około 50 zł sztuka. Może ten mechanik zasyfił dopływ oleju do kanałów w głowicy? Zdejmij głowice i drutem z migomatu przetkajcie kanały, potem całość wymyjcie benzyną extrakcyjną, jeszcze przedmuchajcie sprężonym powietrzem z kompresora i załóżcie. Wyciągnijcie uszczelniacz na maxa i szczykawką przez grubszą igłe wlewajcie ciepły, a nawet gorący olej do popychacza. Wszystko powinno się uspokoić. Ja u siebie przez głupote tak zarżnąłem popychacze i głowice przy okazji.
Rzowiązanie
Rozwiązał się problem stukających zaworów w moim Vento. Historia była długa. Tak jak opisywałem po wymianie uszczelki pod głowicą zaczęły stukać zawory (bardzo głośno). Mimo, że samochód po założeniu chodził długo nic to nie dało. Zmieniliśmy popychacze na nowe firmy INA i nic to nic dało. Mechanik jeszcze raz zdjął głowicę żeby wszystko sprawdzić (typ uszczelki, kanały olejowe, zawory itd.).Po zmontowaniu i odpaleniu to samo. Przejechałem na stukających zaworach ok. 150 km i nic. W poniedziałek znowu zabrał się do roboty. Po zdjęciu pokrywy zaworów sprawdzeniu popychaczy okazało się że 4 z nich mają duży luz (uginały się). Wyjęliśmy je i pojechałem do sklepu żeby je zamienić. W sklepie z lekkimi oporami wymienili mi na cztery nowe. Tutaj doznałem szoku. Zobaczyłem w jaki sposób przechowują te nowe popychacze. W reklamówce luzem, mieli z 30 sztuk popychaczy. No nic wziąłem 4 sztuki i założyliśmy do silnika. Znów stukały. Co teraz, głowica za bardzo splanowawna czy co? Wpadliśmy na pomysł aby założyć popychacze od stojącego na warsztacie golfa II i to był strzał w 10. Po 2 minutach od założenia zawory ucichły. Pojechałem z mechanikiem do sklepu gdzie wymusiliśmy na nich wymianę popychaczy na firmy Blistein oryginalnie zapakowane. Dostarczyli je na drugi dzień i po zamontowaniu zawory ucichły po 5 sekundach. To koniec tej pouczającej historii.
kodek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 378 gości