MK2 PN 1.6 Benzin

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

eXeo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt gru 18, 2009 21:08
Lokalizacja: ZS/FSW

MK2 PN 1.6 Benzin

Post autor: eXeo » wt gru 22, 2009 16:10

Czesc, mam pytanie odnośnie prawidłowego ustawienia rozrządu w moim golfie 1.6 benzyna oznaczenie silnika PN. Wymieniłem niedawno w swoim golfie uszczelke głowicy i tak kręciłem aku że aż 4 razy z rzędu musiał trafić pod ładowanie, wczoraj dorwałem kolege i pośmigałem troche na zaciągu, silniczek dossał w końcu paliwo do gaźnika ale niestety nie odpalił tylko poprychał i co sie okazało iz swiece są czarne, dziś rano zabrałem sie do roboty i ustawiłem zapłon na jeden zabek wczesniej tak aby palec byl wczesniej niz ta kreska na aparacie, zaczalem krecic i.... wystrzelil mi filtr powietrza, mam pytanie odnosnie ustawienia rozrzadu i znalezenia punktu odniesienia zaplonu, bo wałek rozrzadu ustawiam wedlug znakow OT na kole oraz na plastikowej oslonie, wal korbowy naciecie na kole pasowym wzgledem strzalki na obudowie i tutaj mam pytanie bo na niektorych rysunkach kolo walka posredniego zbiega sie z kolem pasowym walu korbowego i nie wiem czy mam nastawiac ten wal korbowy wzgledem srzalki na obudowie czy wzgledem punktu na kole walka posredniego (bo mam tak rowniez OT i taka kropke) i czy napity punkt na skrzyni biegow sluzy do ustawiania rozrzadu cz ytez zaplonu i tutaj pytanie jakiego typu punktu na kole zamachowym szukac, czy trzeba zdejmowac obudowe tego korka czy sam korek wysarczy,
wlasnie w pierwszym przypadku pozaznaczalem sobie znaki przed wymiana glowicy, chodzilo oki, a teraz jak to poskladalem to mialem czarne swiece i silnik nie odpalil, czy wymiana uszczelki miala wplyw na takie fixowanie pracy silnika?



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt gru 22, 2009 16:59

jak na rysunku
plus ustawienia kola zamachowego na punkcie
punkt to taki kwadrat i wystarczy jak wyciagniesz ten korek ze skrzyni to bedzie go widac
Obrazek
jak ustwisz na punktach to sprawdz czy na pierwszym tloku zawory sa pozamykane - krzywk walka nie moga dotykac popychaczy
wtedy tylko ustawienie zaplonu i powinien palic
Ostatnio zmieniony wt gru 22, 2009 17:00 przez agrala, łącznie zmieniany 2 razy.



eXeo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt gru 18, 2009 21:08
Lokalizacja: ZS/FSW

Post autor: eXeo » wt gru 22, 2009 17:09

wedlug tego rysunku to na wale korbowym powinienem to kolo pasowe powinienem spasowac z kolem walka posredniego a nie z punktem na obudowie, i pytanie czy na kole walka posredniego mam lapac kropke czy OT z wycieciem na kole pasowym walu korbowego? rysunki ogladalem nie raz wiec potrzebuje konkretne info, a jak zdjalem ten korek ze skrzyni to caly czas mi smiga kolo zamachowe i tylko od czasu do czasu dwa kwadratowe kawalki, ale jakos ni jak pokrywa mi sie to z iskra na pierwszy tlok na aparacie, wiec chyba musze zdjac cala obudowe korka, bylbym wdzieczny jakiego mam punktu szukac na tym kole zamachowym



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt gru 22, 2009 17:28

jak masz lampe to podpinasz sie do pierwszego tloka (przewodu) i punkt na kole zamachowym pownienes zobaczyc, jezeli nie to krecisz aparatem zaplonoym do momenu jak sie nie pojawi
najwazniejsze to ustawienie walka rozrzadu na punkcie i walu, walek posredni jest malo wazny jezeli odpowiednio ustawisz aparat zaplonowy
z tego co pamietam w niektorych silnikach ustawialo sie walek rozrzadu punkem do gory a w niektorych punkt byl od strony silnika i trzeba go bylo ustawic na rowni z pokrywa glowicy
ustaw walek rozrzadu wedlug punktu, kolo zamachowe na punkt, wtedy punkt na kole pasowym walu powinien byc tak jak na rysunku, ustawiasz aparat zaplonowy tak by palec pkazywal pierwszy tlok i wtedy powinien odpalic, jezeli ma trudnosci to krecisz aparatem zaplonowym w prawo lub lewo
jak odpali podlaczasz lampe i ustawiasz zaplon na punkt na kole zamachowym

[ Dodano: 22 Gru 2009 16:30 ]
poswiec sobiezwykla lapme na skrzynie biegow i niech ktos ci zrobi jeden obrot walu reka a zobaczysz punkt, jest tylko jeden - szerokosc ok 1 cm

[ Dodano: 22 Gru 2009 16:33 ]
eXeo pisze: powinienem to kolo pasowe powinienem spasowac z kolem walka posredniego a nie z punktem na obudowie
a nie jest to czasami to samo polozenie walu, nie zgra sie wtedy walek posredni z punktem na kole pasowym a kolo pasowe z oznaczeniem na obudowie?



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt gru 22, 2009 18:54

agrala pisze:[ Dodano: 22 Gru 2009 16:33 ]
eXeo napisał/a:
powinienem to kolo pasowe powinienem spasowac z kolem walka posredniego a nie z punktem na obudowie

a nie jest to czasami to samo polozenie walu, nie zgra sie wtedy walek posredni z punktem na kole pasowym a kolo pasowe z oznaczeniem na obudowie?
- dokładnie tak. eXeo, masz dobrze ustawiony rozrząd, ustaw tylko zapłon na lampie stroboskopowej i będzie ok. Zapłon ustaw na znaku na kole pasowym, tym samym, na który ustawiałeś rozrząd.



eXeo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt gru 18, 2009 21:08
Lokalizacja: ZS/FSW

Post autor: eXeo » wt gru 22, 2009 22:16

powiem tak: zlokalizowalem ten kwadracik na kole zamachowym i prosze o info do czego on sluzy, tzn braniu namiarow na...? co do walka rozrzadu nie mam pytan bo ustawiony jest wobec znakow OT na kole i na obudowie, mam pytanie odnosnie walu korbowego, bo jak wspomnialem naciecie na kole pasowym zbieglem na strzalke na obudowie co wychodzi mniej wiecej pionowo a na rysunku to wciecie schodzi lekko na prawo i dopsowane jest do kola walka posredniego, to wedlug tego ryzunku naciecie na kole pasowym ma mi sie zbiec ze znakime OT na kole walka posredniego czy z wybita na nim kropka? czy ten kwadracik w skrzyni ukazuje moment polozenia tloka na gorze i momencie otrzymania iskry na pierwszy gar?

[ Dodano: 22 Gru 2009 21:25 ]
strzalka na obudowie wypada mniej wiecej w zaznaczonym miejscu i z ta strzalka zbieglem naciecie na kole pasowym wiec niestety nie zlapie punktu wspolnego z kolem walka posredniego w tej pozycji
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt gru 22, 2009 23:54

eXeo, napisze jszcze raz - dobrze ustawiłeś, tylko teraz ustaw jeszcze zapłon.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 157 gości