Golf 1.6 ABU jak sprawdzic silnik krokowy?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

SebastianZgierz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr paź 21, 2009 14:11
Lokalizacja: zgierz

Golf 1.6 ABU jak sprawdzic silnik krokowy?

Post autor: SebastianZgierz » pn gru 21, 2009 22:45

Witam. Mam taki problem ze na wolnych obrotach auto mi poprostu gaznie mozecie mi powiedziec jak sprawdzic silnik krokowy? (w aucie nie ma wogole sondy lambdy ktos wycioł katalizator0 sonde juz kupilem i na dniach zostanie zalozona



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Re: Golf 1.6 ABU jak sprawdzic silnik krokowy?

Post autor: Vii » pn gru 21, 2009 22:58

SebastianZgierz pisze:Witam. Mam taki problem ze na wolnych obrotach auto mi poprostu gaznie mozecie mi powiedziec jak sprawdzic silnik krokowy? (w aucie nie ma wogole sondy lambdy ktos wycioł katalizator0 sonde juz kupilem i na dniach zostanie zalozona
Podmianke zrobić, nie ma bata nie sprawdzisz go innaczej.



Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » pn gru 21, 2009 23:27

Pamiętaj przy podmiance że w ABU jest 6-cio pinowy krokowiec. :bajer:


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » pn gru 21, 2009 23:29

Spróbuj wyciągnąć wtyczkę od silniczka krokowego, i obserwuj czy zachowanie silnika się zmieniło.


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

piteR-ek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 686
Rejestracja: pn sty 19, 2009 19:01

Post autor: piteR-ek » pn gru 21, 2009 23:34

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym:
Sprawdzić działanie:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Na krótką chwilę (2 sekundy) przyłożyć napięcie z akumulatora do wtyku 1 i 6. Wałek przepustnicy powinien się otworzyć lub zamknąć. Przemienić podłączenie. Wałek przepustnicy powinien się obrócić w drugą stronę.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1 lub 6 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Obie wartości powinny być równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1 lub 6 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Przełącznik biegu jałowego:
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 5 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe podanemu napięciu. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zespołu sterowania biegu jałowego i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 5 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do uziemienia:
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie przełącznika biegu jałowego zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy włączyć zapłon, zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał z przełącznika:
Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU i uziemienia. Włączyć zapłon, napięcie wyjściowe powinno być równe 0 V. Wcisnąć przepustnicę, napięcie wyjściowe powinno zrównać się z podanym napięciem.



Awatar użytkownika
LASOT-A
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 559
Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: LASOT-A » pn gru 21, 2009 23:36

Vii pisze:SebastianZgierz napisał/a:
Witam. Mam taki problem ze na wolnych obrotach auto mi poprostu gaznie mozecie mi powiedziec jak sprawdzic silnik krokowy? (w aucie nie ma wogole sondy lambdy ktos wycioł katalizator0 sonde juz kupilem i na dniach zostanie zalozona


Podmianke zrobić, nie ma bata nie sprawdzisz go innaczej.
Niekoniecznie nie ma bata. :green_fuck:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/144 ... c092a.html
Rezystancje można pomierzyć na złączu krokowca. :bajer:


Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?

Awatar użytkownika
dygac
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: czw lut 01, 2007 23:52
Lokalizacja: Pisz
Kontakt:

Post autor: dygac » pn gru 21, 2009 23:40

powiem Ci że prościej zrobić tak:
test najlepiej wykonać z drugą osobą, jeden wsiada przekręca zapłon (ale nie odpala silnika) i wciska pedał gazu w podłogę. Ty w tym czasie zaopatrz się w latarkę i przyświeć tam gdzie siedzi krokowiec a dokładnie na miejsce gdzie trzpień krokowca styka się z dźwignią przepustnicy, po wciśnięciu gazu będzie tam miejsce by włożyć palec i dotknąć trzpienia krokowca. u mnie na nie sprawnym wogóle nie dawał znaku życia. Po założeniu sprawnego trzpień wysuwał się lub chował wydając przy tym charakterystyczne bzyczenie. Po tym najszybciej poznasz czy krokowiec jeszcze ma ochotę działać.

Pozdrawiam :bigok:
dygac


[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie

monk76
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lis 10, 2009 19:22
Lokalizacja: Południe

Re: Golf 1.6 ABU jak sprawdzic silnik krokowy?

Post autor: monk76 » pn gru 21, 2009 23:55

SebastianZgierz pisze:Witam. Mam taki problem ze na wolnych obrotach auto mi poprostu gaznie mozecie mi powiedziec jak sprawdzic silnik krokowy? (w aucie nie ma wogole sondy lambdy ktos wycioł katalizator0 sonde juz kupilem i na dniach zostanie zalozona
Po pierwsze podpinasz napiecie (około 4,5 V) pod piny 1 i 6. Silniczek powinien płynnie sie wysuwać i wsuwać w zależności jak podepniesz + i -
Po drugie mierzysz rezystancje miedzy pinami 1 i 6 powinno być od 3 do 200
Po trzecie mierzysz rezystancje miedzy pinami 4 i 5 powinno być przy wcisnietym trzpieniu od 0 do 5 a przy zwolnionym trzpieniu nieskończoność.
Ta trzecia czynność jest najważniejsza. Ta rezystancja musi sie zmieniać. Jak naciśniesz trzpień jest opór jak nie naciskasz rezystancja nieskończona.

Możesz jeszcze wykonać prosty test. Przy włączonym zapłonie odepnij czujnik temperatury cieczy( ten czteropinowy) silniczek powinien zareagować. Jeśli nie to coś jest nie tak.


monk

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt gru 22, 2009 09:28

kolega dygac i monk dobrze radzą nie podłączaj do niego 12V bo nie wiadomo czy to przeżyje, do sprawdzenia silniczka wystarczy jedna osoba, przy przepustnicy odchylisz ramie tak jak byś wcisnął gaz i silniczek powinien już działać, to że po podłączeniu zasilania silniczek reaguje też o niczym nie świadczy, u mnie silniczek działał podłączony do zasilania a podłączony do instalacji w samochodzie nie miał siły otworzyć przepustnicy


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 498 gości