Golf 1.6 ABU jak sprawdzic silnik krokowy?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: śr paź 21, 2009 14:11
- Lokalizacja: zgierz
Golf 1.6 ABU jak sprawdzic silnik krokowy?
Witam. Mam taki problem ze na wolnych obrotach auto mi poprostu gaznie mozecie mi powiedziec jak sprawdzic silnik krokowy? (w aucie nie ma wogole sondy lambdy ktos wycioł katalizator0 sonde juz kupilem i na dniach zostanie zalozona
Re: Golf 1.6 ABU jak sprawdzic silnik krokowy?
Podmianke zrobić, nie ma bata nie sprawdzisz go innaczej.SebastianZgierz pisze:Witam. Mam taki problem ze na wolnych obrotach auto mi poprostu gaznie mozecie mi powiedziec jak sprawdzic silnik krokowy? (w aucie nie ma wogole sondy lambdy ktos wycioł katalizator0 sonde juz kupilem i na dniach zostanie zalozona
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym:
Sprawdzić działanie:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Na krótką chwilę (2 sekundy) przyłożyć napięcie z akumulatora do wtyku 1 i 6. Wałek przepustnicy powinien się otworzyć lub zamknąć. Przemienić podłączenie. Wałek przepustnicy powinien się obrócić w drugą stronę.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1 lub 6 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Obie wartości powinny być równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1 lub 6 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Przełącznik biegu jałowego:
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 5 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe podanemu napięciu. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zespołu sterowania biegu jałowego i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 5 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do uziemienia:
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie przełącznika biegu jałowego zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy włączyć zapłon, zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał z przełącznika:
Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU i uziemienia. Włączyć zapłon, napięcie wyjściowe powinno być równe 0 V. Wcisnąć przepustnicę, napięcie wyjściowe powinno zrównać się z podanym napięciem.
Silnik regulujący prędkość na biegu jałowym:
Sprawdzić działanie:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Na krótką chwilę (2 sekundy) przyłożyć napięcie z akumulatora do wtyku 1 i 6. Wałek przepustnicy powinien się otworzyć lub zamknąć. Przemienić podłączenie. Wałek przepustnicy powinien się obrócić w drugą stronę.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 1 lub 6 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Obie wartości powinny być równe napięciu akumulatora. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówkami 1 lub 6 złącza i odpowiednimi końcówkami w złączu ECU. Powinny one być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Przełącznik biegu jałowego:
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z silnika regulacji prędkość na biegu jałowym.
Włączyć zapłon. Zmierzyć napięcie pomiędzy końcówką 5 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Powinno być ono równe podanemu napięciu. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z zespołu sterowania biegu jałowego i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 5 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić podłączenie do uziemienia:
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie przełącznika biegu jałowego zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy włączyć zapłon, zmierzyć opór pomiędzy końcówką 4 złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał z przełącznika:
Podłączyć oscyloskop lub miernik napięcia do odpowiedniego wtyku urządzenia ECU i uziemienia. Włączyć zapłon, napięcie wyjściowe powinno być równe 0 V. Wcisnąć przepustnicę, napięcie wyjściowe powinno zrównać się z podanym napięciem.
- LASOT-A
- Gadatliwa bestia
- Posty: 559
- Rejestracja: czw mar 09, 2006 13:30
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Niekoniecznie nie ma bata. :green_fuck:Vii pisze:SebastianZgierz napisał/a:
Witam. Mam taki problem ze na wolnych obrotach auto mi poprostu gaznie mozecie mi powiedziec jak sprawdzic silnik krokowy? (w aucie nie ma wogole sondy lambdy ktos wycioł katalizator0 sonde juz kupilem i na dniach zostanie zalozona
Podmianke zrobić, nie ma bata nie sprawdzisz go innaczej.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/144 ... c092a.html
Rezystancje można pomierzyć na złączu krokowca.
Brillantschwartz perleffect - LA9V
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?
Jeżdże nisko, leże na glebie, grunt to zawieszenie... Jedziesz?
powiem Ci że prościej zrobić tak:
test najlepiej wykonać z drugą osobą, jeden wsiada przekręca zapłon (ale nie odpala silnika) i wciska pedał gazu w podłogę. Ty w tym czasie zaopatrz się w latarkę i przyświeć tam gdzie siedzi krokowiec a dokładnie na miejsce gdzie trzpień krokowca styka się z dźwignią przepustnicy, po wciśnięciu gazu będzie tam miejsce by włożyć palec i dotknąć trzpienia krokowca. u mnie na nie sprawnym wogóle nie dawał znaku życia. Po założeniu sprawnego trzpień wysuwał się lub chował wydając przy tym charakterystyczne bzyczenie. Po tym najszybciej poznasz czy krokowiec jeszcze ma ochotę działać.
Pozdrawiam
dygac
test najlepiej wykonać z drugą osobą, jeden wsiada przekręca zapłon (ale nie odpala silnika) i wciska pedał gazu w podłogę. Ty w tym czasie zaopatrz się w latarkę i przyświeć tam gdzie siedzi krokowiec a dokładnie na miejsce gdzie trzpień krokowca styka się z dźwignią przepustnicy, po wciśnięciu gazu będzie tam miejsce by włożyć palec i dotknąć trzpienia krokowca. u mnie na nie sprawnym wogóle nie dawał znaku życia. Po założeniu sprawnego trzpień wysuwał się lub chował wydając przy tym charakterystyczne bzyczenie. Po tym najszybciej poznasz czy krokowiec jeszcze ma ochotę działać.
Pozdrawiam
dygac
[img]http://images24.fotosik.pl/46/b1f4807d10125b17.jpg[/img]
i MK3 US w duecie
i MK3 US w duecie
Re: Golf 1.6 ABU jak sprawdzic silnik krokowy?
Po pierwsze podpinasz napiecie (około 4,5 V) pod piny 1 i 6. Silniczek powinien płynnie sie wysuwać i wsuwać w zależności jak podepniesz + i -SebastianZgierz pisze:Witam. Mam taki problem ze na wolnych obrotach auto mi poprostu gaznie mozecie mi powiedziec jak sprawdzic silnik krokowy? (w aucie nie ma wogole sondy lambdy ktos wycioł katalizator0 sonde juz kupilem i na dniach zostanie zalozona
Po drugie mierzysz rezystancje miedzy pinami 1 i 6 powinno być od 3 do 200
Po trzecie mierzysz rezystancje miedzy pinami 4 i 5 powinno być przy wcisnietym trzpieniu od 0 do 5 a przy zwolnionym trzpieniu nieskończoność.
Ta trzecia czynność jest najważniejsza. Ta rezystancja musi sie zmieniać. Jak naciśniesz trzpień jest opór jak nie naciskasz rezystancja nieskończona.
Możesz jeszcze wykonać prosty test. Przy włączonym zapłonie odepnij czujnik temperatury cieczy( ten czteropinowy) silniczek powinien zareagować. Jeśli nie to coś jest nie tak.
monk
kolega dygac i monk dobrze radzą nie podłączaj do niego 12V bo nie wiadomo czy to przeżyje, do sprawdzenia silniczka wystarczy jedna osoba, przy przepustnicy odchylisz ramie tak jak byś wcisnął gaz i silniczek powinien już działać, to że po podłączeniu zasilania silniczek reaguje też o niczym nie świadczy, u mnie silniczek działał podłączony do zasilania a podłączony do instalacji w samochodzie nie miał siły otworzyć przepustnicy
Pozdrawiam T.O.B.I.
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości