oszukanie komputera poprzez opornik.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

henio12323
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 18:10
Lokalizacja: Włodawa

oszukanie komputera poprzez opornik.

Post autor: henio12323 » pn gru 21, 2009 12:22

pisał mi ktos że mozna oszukac komputer poprzez opornik żeby na zimnym silniku podawał benzyne tak jak na silniku rozgrzanym czy mógłby ktos przybliżyc gdzie dokładnie zamontowac ten opornik ? mile widziane fotki ;d i jeszcze takie małe pytanko bo chce wyjąc termostat u siebie i wiem że on jest w takim plastikowym kolanku jak zdemontowac to kolanko ?



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn gru 21, 2009 12:41

henio12323 pisze:oszukac komputer poprzez opornik żeby na zimnym silniku podawał benzyne tak jak na silniku rozgrzanym czy mógłby ktos przybliżyc gdzie dokładnie zamontowac ten opornik ?
na przewodzie czujnika temperatury to logiczne przecież


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn gru 21, 2009 13:27

Przed wstawieniem opornika możesz wstawić potencjometr, żeby sprawdzić jakiej wartości opornik będzie optymalny.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn gru 21, 2009 13:38

henio12323, tylko zebys pozniej nie płakał... jak Ci ciepły nie bedzie chciał odpalic :P

[ Dodano: Pon Gru 21, 2009 12:40 pm ]
henio12323 pisze:żeby na zimnym silniku podawał benzyne tak jak na silniku rozgrzanym
aaahaa w ten sposób.. no to powiem inaczej ... a odpali Ci na zimnym bez ssania ??:D




a kolanko odkrca sie od pompy wody , dwie srubki i kolanko masz w rece... ( pomijam fakt odpiecia wzy itd, dostania sie do kolanka itd :) ( jak masz wspome to ciezej.. jest , a jak nie to od dołu masz wszystko widoczne :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

henio12323
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 18:10
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: henio12323 » pn gru 21, 2009 18:27

logiczne nie logiczne mam przecież 2 wtyczki od temp niebieska i czerwona a tam mam jakby 2 piny i czy to obojętne które podepne? ja bym odpalał na ssaniu jechał i na przełącznik włączał obieg przez opornik



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn gru 21, 2009 18:44

henio12323, no to pozsukaj sobie na forum.. od czego jest czerwony i niebieski czujnik... powiem CI ze wiele nie zdzialasz jak bedziesz jezdził na ssaniu na ciepłym,.. to nie diesel :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

henio12323
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 18:10
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: henio12323 » pn gru 21, 2009 22:26

nienie to nie chodzi o to ;D ja smigam trasami max 5 km więc jak odpale na mrozie zanim dojade do celu wzkazówka nawet nie drgnie ;P słyszałem że mozna wsadzic opornik który wysyła błedny pomiar temp silnika do ecu który steruje ssaniem i dawkowaniem paliwa. jak odpale na ssaniu rusze to podczas jazdy przełącznikiem bym odpalał przepływ przez ten opornik ;d i mi komp czyta że silnik nagrzany i dawkuje mi mniejszą ilosc paliwa. podobno wtedy silnik nie gaśnie moze jedynie się troche dławic ale ja nie chce jechac z zawrotnymi prędkosciami :P chce tylko dojechac ;D i znowu jak postawie autko odłączam poprzez przełącznik opornik i znowu auto pali mi na ssaniu spalania mam 50 / 100 :D aż rusze i potem znowu opornik i mniejsze spalanie ;d wlasnie szukam i nie moge znalesc jak się dokładnie podpiąc bo mam 2 kostki i moim zdaniem obie słuzą do temp tylko teraz pytanie pod którą się podpiąc i w jaki sposób tam idą jak juz pisałem 2 piny to jest na zasadzie przepływu? jeden pin wejscie drugi wyjscie? i między koncówke męską a żenską z jednek strony wsadzam opornik ? nie wiem dokładnie jak to ma wyglądac



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pn gru 21, 2009 22:35

mi sie wydaje ze wcale to nie da oszczednosci i może być szkodliwe dla motorni


Obrazek

henio12323
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 18:10
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: henio12323 » pn gru 21, 2009 22:48

hmm wlasnie tez się zastanawiam, jeden uzytkownik forum napisał że on tak ma i jego ktostam tez tak ma i się sprawuję w sumie to tylko kilkanascie wyjazdów juz mozna powiedziec ze niedlugo wiosna xd :D



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 21, 2009 22:49

henio12323 pisze: i między koncówke męską a żenską z jednek strony wsadzam opornik
jak już koniecznie chcesz (nie widzę sensu) to po prostu zdejm na kablach do czujnika niebieskiego kawałki izolacji i zewrzyj je tym opornikiem. Jakieś 240 omów symuluje gorący silnik. Ale wtedy zapene nie odpalisz, więc musisz go podłączyć poprzez włącznik poprowadzony do kabiny, Daj sobie z tym spokój.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn gru 21, 2009 22:59

a moze przesiadz sie na rower ??


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

henio12323
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 18:10
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: henio12323 » pn gru 21, 2009 22:59

oo i na taką odpowiedz czekałem ;d chce to tylko spróbować ;D bo wiadomo w życiu tzreba spróbować wszystkiego :DD zobacze czy cokolwiek to zmieni czy nie :d



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19378
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pn gru 21, 2009 23:12

najlepiej wpiąć potencjometr...wtedy będziesz miał możliwość regulacji temperatury...bo jak źle dobierzesz opornik to tak jak wyżej ktoś pisał, może nie palić na ciepłym...ogólnie jeszcze kwestia cy to ma sens, ale próbować trzeba, kto kombinuje ten żyje :)



henio12323
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz sie 02, 2009 18:10
Lokalizacja: Włodawa

Post autor: henio12323 » wt gru 22, 2009 18:02

dobra to zapytam jeszcze inaczej :D jak auto stoi całą noc na dworze i rano jak odpalam to jak jest lepiej? żeby pochodził kilka minut do rozgrzania na wolnych obrotach na benzynie? czy moze odpalic na benzynie i po chwili włączyc na gaz żeby mi się rozgrzał na gazie ? czy odpalic i od razu jechac do celu skoro mam do celu tylko mniej wiecej 5 km ? i czy jak jechac to na gazie czy na benzynie? co WG was jest bardziej ekonomiczne i jak się powinno robic ? ja juz niestety nie mam funduszy na takie testy bo spaliłem benzyny za około 80 zł :P a wyjechałem tylko kilka razy ;/



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 389 gości