[MK2] przegrzewa sie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2] przegrzewa sie
Witam
opisze wszystko od poczatku, tak jak to mialo miejsce: przed zima zauwazylem, ze mam maly wyciek plynu z chlodnicy, postanowilem jednak, ze nie bede tego ruszac, bo jest na to za zimno - mialo poczekac do wiosny. Co jakis czas dolewalem plynu (oczywiscie nie wody). Druga sprawa to taka, ze po kupieniu temperatura trzymala mi sie zaraz za ta dioda po srodku, tak ze bylo ja tylko widac. Wczoraj jednak po dolaniu (bylo z 10 cm ponizej minimum) zaczal sie bardziej grzac.
Wydaje mi sie, ze powietrze z nawiewow leci juz nie takie gorace jak wczesniej. Dzisiaj rano sprawdzalem stan poziomu plynu - jest taki sam jak wczoraj po dolaniu.
Panowie, pomozcie mi.
Aha - moje auto jest wyposazone w klimatyzacje - ale to chyba nie ma nic do rzeczy.
opisze wszystko od poczatku, tak jak to mialo miejsce: przed zima zauwazylem, ze mam maly wyciek plynu z chlodnicy, postanowilem jednak, ze nie bede tego ruszac, bo jest na to za zimno - mialo poczekac do wiosny. Co jakis czas dolewalem plynu (oczywiscie nie wody). Druga sprawa to taka, ze po kupieniu temperatura trzymala mi sie zaraz za ta dioda po srodku, tak ze bylo ja tylko widac. Wczoraj jednak po dolaniu (bylo z 10 cm ponizej minimum) zaczal sie bardziej grzac.
Wydaje mi sie, ze powietrze z nawiewow leci juz nie takie gorace jak wczesniej. Dzisiaj rano sprawdzalem stan poziomu plynu - jest taki sam jak wczoraj po dolaniu.
Panowie, pomozcie mi.
Aha - moje auto jest wyposazone w klimatyzacje - ale to chyba nie ma nic do rzeczy.
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
Jeżeli płynu nie ubywa z winy uszczelki pod głowicą ( w zbiorniczku wyrównawczym duzo banieczek powietrza zaraz po zapaleniu silnika, obfita chmura pary z wydechu ) , to po pierwsze wywal tą chłodnicę, i wstaw nową, albo przynajmniej dobrze ją zaklej-polecam dwuskładnikowy klej BISON + mata z włókna szklanego,jeżeli pękł plastik.Jeżeli silnik się przegrzewał, to trzeba też dobrać się do termostatu i go sprawdzić, albo kupic nowy ( kosztuje 37 PLN ? ).Trochę z tym roboty,ale to ważne.Sprawdź też,czy nie ma mokrej wykładziny koło srodkowego tunelu i czy nie parują szyby,bo może cieknie w dodatku nagrzewnica?Jak już wszystko starannie poskładasz, powolutku nalej płynu przez zbiorniczek do kreski MAX i odpal silnik.Jak troszke sie rozgrzeje wkręć go na 2500 obrotów i patrząc na wskaźnik,zeby nie przegrzac silnika poczekaj,aż włączy sie wentylator na chłodnicy,wtedy płynu powinno ubyć,dolewaj do skutku i poziomu MAX.czasem trochę wywali,wtedy zgaś na chwilę motor.Potem zakręć zbiornik i obserwuj przez parę dni poziom płynu.Ozdrawiam
-
- Mały gagatek
- Posty: 113
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 23:31
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
-
- Ma gadane
- Posty: 160
- Rejestracja: ndz mar 20, 2005 19:58
- Lokalizacja: Lubaczów
Wiatm Polecam sprawdzic czy uszczelka pod głowica jest ok bo mozliwe ze uszczelke wydmuchało wiec sprawdz czy są banieczki w zbiorniczku wyrównawczym po do daniu gazu kolega miał podobnie i to było przyczyną przegrzewania sie i ubytku płynu w chłodnicy pzdr
<3..VW...... (-(^_(*(^_^)^)_*)*)......VW..<3
jezeli przegrzewa sie silnik i nie leci gorace powietrze do srodka samochodu a masz takie 2 trojniki na przewodach od nagrzewnicy (sa one w komorze silnika zaraz pzry przegrodzie miedzy kabina) jeden jest aluminiowy a drugi czarny plastikowy polaczone sa one takim cienkim przewodem to zapewne ten aluminiowy szlak trafil wyjmij go i zalewaj wzaca woda jak zamknie doplyw to jest do wymiany - 2 tygodnie temu mialem to samo po wymianie wszysto jest OK!!!
-
- Ma gadane
- Posty: 160
- Rejestracja: ndz mar 20, 2005 19:58
- Lokalizacja: Lubaczów
-
- Ma gadane
- Posty: 160
- Rejestracja: ndz mar 20, 2005 19:58
- Lokalizacja: Lubaczów
-
- Ma gadane
- Posty: 160
- Rejestracja: ndz mar 20, 2005 19:58
- Lokalizacja: Lubaczów
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 283 gości