sprawdzanie kompresi silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
sprawdzanie kompresi silnika
witam panowie.Mam problem z zaworami a przynajmniej mi sie tak wydaje bo slychac stukot zaraz po odpaleniu auta ktory znika po kilku minutach jak auto sie tylko lekko zagrzeje.Wszystko bylo dobrze do momentu kiedy zalozylem instalacie gazowa,przez pierwszych kilka miesiecy wszystko bylo ok ale puznie zaczly dochodzic coraz to glosniejsze odglosy tego stukot i tu wlasciwie mam dwa pytania,czy gaz mugl spowodowac/przyspieszyc zuzycie/wypalenie zaworow i czy przy sprawdzaniu kompresi wyjdzie nieszczelnosc jezeli zawory sa uszkodzone??Dodam ze halas znika jak auto pochodzi kilka minutek i ze poziom oleju jest ok. Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
- MmAaZzIi
- Ma gadane
- Posty: 184
- Rejestracja: pt kwie 25, 2008 00:13
- Lokalizacja: malopolska / okolice gorlic
- Kontakt:
kery62, Kolego moim zdaniem masz problem z Napelnianiem sie popychaczy hydraulicznych nic groznego , nowe nie sa takie drogie wiec jesli ten dzwiek cie bardzo drazni to mozesz wymienic http://moto.allegro.pl/item853117757_po ... t_20v.html
MOJ VARIANT !!!
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172521
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=172521
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
znaczy co. Sprawdzasz kompresję u mechanika, jeśli jest dobra to zawory sa ok. Wówczas zmieniasz te popychacze bez zdejmowania głowicy (tylko pokrywa i wałek rozrządu). Niemniej poproś też mechanika o pomiar ciśnienia oleju. Gdyby sie okazało że jest za niskie to zmiana popychaczy nie wystarczykery62 pisze:czy trzeba sciagac glowice zeby to zrobic?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Re: sprawdzanie kompresi silnika
Gaz a zawory - gaz jest bezpieczniejszy dla zaworów i wypalanie jest mniej prawdopodobne jak na benzynie.Podpalone zawory nie zmienią swojej pracy w miarę nagrzewania - będą cały czas nieszczelne. Pomiar ciśnienia sprężania przy wadliwym napełnianiu regulatorów hydraulicznych będzie obarczony poważnym błędem gdyż napełnianie cylindrów będzie ograniczone skróconym otwarciem zaworów.kery62 pisze:witam panowie.Mam problem z zaworami a przynajmniej mi sie tak wydaje bo slychac stukot zaraz po odpaleniu auta ktory znika po kilku minutach jak auto sie tylko lekko zagrzeje.Wszystko bylo dobrze do momentu kiedy zalozylem instalacie gazowa,przez pierwszych kilka miesiecy wszystko bylo ok ale puznie zaczly dochodzic coraz to glosniejsze odglosy tego stukot i tu wlasciwie mam dwa pytania,czy gaz mugl spowodowac/przyspieszyc zuzycie/wypalenie zaworow i czy przy sprawdzaniu kompresi wyjdzie nieszczelnosc jezeli zawory sa uszkodzone??Dodam ze halas znika jak auto pochodzi kilka minutek i ze poziom oleju jest ok. Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
Olej - na jakim jeździsz ma znaczenie.
Możliwe że masz "cholesterol" w kanałach olejowych i szklanki nie są dopełniane.
Możliwe(jak wyżej kolega pisał) że masz obniżone ciśnienie oleju.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
kery62, wykrecasz czujnik z glowicy wkrecasz manometr
skok gwintu 10X1
skok gwintu 10X1
Ostatnio zmieniony ndz gru 20, 2009 16:06 przez damian81Z, łącznie zmieniany 1 raz.
[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 149 gości