Problem z zapalaniem, centralnym, aku, kontrolki, elektryka?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał2008
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob maja 09, 2009 17:18
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Problem z zapalaniem, centralnym, aku, kontrolki, elektryka?

Post autor: Michał2008 » wt lis 10, 2009 19:18

Witam,

Posiadam vw lupo 1.4 16V (silnik AKQ taki jak w golfie IV) z 1998r. Ostatnio po odpaleniu i przejechaniu ok. 500m zgasiłem silnik i już nie było możliwości go odpalenia, rozrusznik nie kręcił, godzina się wyzerowała, radio prosiło o safe…po podłączeniu aku pod prostownik samochód odpalił, pojechałem do mechanika wszystko sprawdził i okazało się że aku do wymiany…wymienił. Po paru dniach to samo, ale dodatkowo paliła się kontrolka ABS, poduszki i mrugała od hamulca awaryjnego (ręcznego) i światła mijania świeciły jak pozycyjne !? po zgaszeniu silnika już nie chciał odpalić (rozrusznik nie kręcił) lecz za 3 próbą odpalił i kontrolki zgasły ??? po wjechaniu do garażu gasiłem silnik i zapalałem wszystkie próby były pozytywne(zapalał) ??? po wizycie u mechanika i podłączeniu kompa 0 błedów, wszystko po sprawdzane i jest niby ok??? Teraz dzieją się dziwne rzeczy z centralnym zamkiem. Po zamknięciu kluczykiem i powrocie do auta, po otarciu nie otwierają się drzwi (rygielek wyskakuje do góry) raz kierowcy raz pasażera, trzeba jeszcze raz zamknąć i otworzyć i dopiero wtedy można otworzyć drzwi???

Za pomoc w rozwiązaniu problemu i za odpowiedzi z góry dziękuję.
Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt lis 10, 2009 19:45

Wszystkie grube kable zasilania i masy do sprawdzenia i czyszczenia, także klemy - choć akurat one były z pewnością ruszane przy wymianie akumulatora.
I jeszcze czerwony kabel (lub kable - może być więcej niż jeden!) wchodzące do skrzynki bezpieczników. To nimi idzie cały prąd od skrzynki i dalej już do auta!
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 19:47 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » wt lis 10, 2009 19:52

Przede wszystkim sprawdzenie połączenia masy (aku-buda)...ogólnie Zico63b dobrze gada



Awatar użytkownika
Michał2008
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob maja 09, 2009 17:18
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Michał2008 » sob gru 19, 2009 13:20

problem został rozwiązany, Aku był dobry, uszkodzeniu ulegl alternator. Szczotki zjechane do zera i trochę uszkodziły wnętrze alternatora. Wymiana szczotek regeneracja alternatora i śmiga jak nowy.

Pozdrawaim wszystkich forumowiczów.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości