Wymiana silnika - proszę o pomoc

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Wymiana silnika - proszę o pomoc

Post autor: grzechu_ny » pt gru 18, 2009 22:30

Kilka dni temu przeskoczył mi pasek w efekcie jeden zawór złamany, wbił sie w tłok, tłok także do wymiany, wałek rozrządu do wymiany i prawdopodobnie głowica. Teraz moje pytanie, czy jest sens naprawiać stary silnik, czy szukać czegoś "nowego", na allegro cena ok 2000zł, ale nie ma pewności co sie kupi, znalazłem także pana, który sprzedaje nowe silniki do takiego vw cena to 5000. jeszcze jedno pytanie czy szukac ahf czy innej 110 bo wiele osób bardzo negartywnie wypowiada sie o tym silniku. Co sie bardziej opłaci. Proszę o pomoc



Awatar użytkownika
Krzyssiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1690
Rejestracja: wt paź 13, 2009 18:47
Lokalizacja: KBR
Kontakt:

Post autor: Krzyssiek » pt gru 18, 2009 22:40

Takie rzeczy się naprawia... Choć nie jest aż tak tragicznie zeby sie zawór w tłok wbijał...

Głowice zregenerować, zawory kupić, tłoki etc.


MóJ GoLFiK


ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;

grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » pt gru 18, 2009 22:49

Jutro jade do mechanika, będę wiedział wszystko dokładnie co do wymiany, napisze na forum, aby zasięgnąć Waszej opinii
Ostatnio zmieniony pt gru 18, 2009 22:49 przez grzechu_ny, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt gru 18, 2009 23:03

lepiej naprawic silnik u kogos kto umie to zrobic i masz spokój wtedy bo kupisz i tez nie wiadomo ile polata


Obrazek

Awatar użytkownika
Krzyssiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1690
Rejestracja: wt paź 13, 2009 18:47
Lokalizacja: KBR
Kontakt:

Post autor: Krzyssiek » pt gru 18, 2009 23:08

Tak jak mówiłem, full serwis dla głowicy, tłoki, pierscienie, rozrząd i jeszcze Ci posluzy :)


MóJ GoLFiK


ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;

grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » pt gru 18, 2009 23:13

Chyba to będzie najleprze wyjście, będę wiedział na czym stoje, bo nie podobają mi sie te silniki z allegro które przy roku produkcji 98-00 maja nalatane w granicach 90 000- 160 000 km, co najmniej dziwne


mk4 AHF

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pt gru 18, 2009 23:17

Przecież to normalne że podają przebieg jak najmniejszy by łatwiej było znaleźć klienta na silnik.A że podany przebieg jest niezgodny z prawdą to inna sprawa :rotfl: Napraw swój nawet jak naprawa wyniesie więcej niż taki super słupek z allegro. Obyś tylko miał kumatego mechanika...



Awatar użytkownika
Krzyssiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1690
Rejestracja: wt paź 13, 2009 18:47
Lokalizacja: KBR
Kontakt:

Post autor: Krzyssiek » pt gru 18, 2009 23:17

Ostatnio w zakładzie w którym pracuje został przełożony silnik w Fordzie Mondeo i po tygodniu jazdy na zakupionym silniku kaputt...

Na pewno zmieścisz się z wydatkami w cenie jaką byś wydał na "nowy" nie koniecznie lepszy silnik


MóJ GoLFiK


ZAPRASZAM NA ZAKUPY : http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=20870632" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Krzycho78
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 58
Rejestracja: śr mar 14, 2007 23:33
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Krzycho78 » sob gru 19, 2009 00:22

ponad półtora roku temu miałem identyczne zdarzenie tylko że u mnie nie przeskoczył pasek tylko urwał się zawór chyba ssący z tego co pamiętam. Wtedy ktoś na forum pisał iż w tych silnikach to normalne ze zawory lubią się urywać. W każdym bądź razie zrobiłem remont i do tej pory jeżdżę :)
do roboty miałem:
- spawanie głowicy nad 2 cylindrze + od razu wymiana wszystkich zaworów i prowadnic zaworowych wraz z uszczelniaczami
- wymiana 2 tłoka wraz z korbowodem
- wymiana końcówki wtryskiwacza
- komplet uszczelek do całego silnika
- kompletny rozrząd
- od razu wymiana pierścieni na każdym tłoku
ehhh no było troszku roboty, kupa kasy poszła w remont ale wiem ze lepiej sobie zrobić remont i wiedzieć na czym się stoi niż kupować jakiegoś "szrota"


Krzycho
MK5 '08 GT Sport ---> [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=546073]Kartoteka[/url]
[color=#FF0000]w sprawie liczników MFA+, stagingu, immo, wiązek pisz na emaila[/color]

grzechu_ny
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr paź 07, 2009 19:51
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: grzechu_ny » sob gru 19, 2009 00:33

Wiec tak, byłem dziś u mechanika i dokładnie to co pisał Krzycho - urwany zawór, w efekcie czego pasek przeskoczył. W efekcie:
-złamany zawór, pewnie kilka pokrzywionych
- wytarta krzywka na wałku rozrządu
- pęknięte gniazdo w głowicy
- zawór wbił sie w tłok, tłok do wymiany
- koncówka wtryskiwacza
- pasek
Teraz zastanawiam sie czy wymienic sam pasek czy wraz z napinaczami, te maja przejechane jakies 1500 km.
Czy ktos orientuje sie ile kosztowala by regeneracja tej głowicy, czy szuakc nowej, tylko nie ma pweności że znow nie pęknie zawór...
Prosze o odp.
Prosze o odp.
Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 17:54 przez grzechu_ny, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 362 gości