Skrzynia biegów - co to za smar?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Skrzynia biegów - co to za smar?
Drodzy koledzy. Jako że jestem bardzo wyczulony na punkcie wszelkich wycieków z silnika i skrzyni swojego golfa, zawsze jak tylko mam okazję zaglądam pod spód i sprawdzam czy wszystko jest ok.
Dziś zwróciłem uwagę, że w miejscu gdzie półoś wchodzi do skrzynik biegów są ślady takiego czarnego, gęstego smaru. Na zdjęciu zaznaczone strzalką.
Ten smar nie jest w jednym punkcie tylko jest dokładnie wokól całej półośki w miejscu gdzie półoś wchodzi do obudowy skrzyni..
Macie jakies sugestie skąd on się tam wziął? Przecież chyba nie wyleciał ze skrzyni bo olej w skrzyni jest rzadki i prawie biały. A to cholerstwo jest czarne, gęste i bardzo brudzące.
A może on tam musi być? W końcu półoś się obraca i miejsce styku obracającego się elementu z obudową skrzyni powinno być smarowane?
Dziś zwróciłem uwagę, że w miejscu gdzie półoś wchodzi do skrzynik biegów są ślady takiego czarnego, gęstego smaru. Na zdjęciu zaznaczone strzalką.
Ten smar nie jest w jednym punkcie tylko jest dokładnie wokól całej półośki w miejscu gdzie półoś wchodzi do obudowy skrzyni..
Macie jakies sugestie skąd on się tam wziął? Przecież chyba nie wyleciał ze skrzyni bo olej w skrzyni jest rzadki i prawie biały. A to cholerstwo jest czarne, gęste i bardzo brudzące.
A może on tam musi być? W końcu półoś się obraca i miejsce styku obracającego się elementu z obudową skrzyni powinno być smarowane?
Możliwe. Ale jakby znowu uszczelniacz padał to co by wylatywało ze skrzyni? Według mnie to chyba olej. A czy przy wymianie uszczelniacza tą czesc zaznaczona na zdjeciu to sie wyciaga wogole? Czy to na stałe siedzi polaczone ze skrzynią?DariuszK pisze:moze sie podwinąl i znowu leci, mialem tak kiedys w T4 po zalozeniu uszczelniacza na walek sprzegla, bylo dobrze troche i potem od nowa, albo jakiejs pekniecie flanszy czy co
Bo wydaje mi sie ze ten smar był tam zawsze ale nie mam pewności.
-
- Mały gagatek
- Posty: 106
- Rejestracja: pn lut 27, 2006 13:18
- Lokalizacja: kielce
- Kontakt:
smar
Witam ten smar jest potrzebny gdyż bez niego nowy uszczelnicz wytarłby sie w ciągu ok 10tys km wiec jesli nie cieknie tam olej ti skrzynia na łaczeniach sie nie poci to przyjmi to za norme
Re: smar
Dzięki. Też mi się tak wydawało ale chciałem znaleźć jakieś potwierdzenie u kogoś innego.tiktaczek1 pisze:Witam ten smar jest potrzebny gdyż bez niego nowy uszczelnicz wytarłby sie w ciągu ok 10tys km wiec jesli nie cieknie tam olej ti skrzynia na łaczeniach sie nie poci to przyjmi to za norme
Po prostu w uszczelnienia tego silnika i skrzyni wpakowałem już z półtora tysiąca i jestem teraz bardzo wyczulony na każdy podejrzany ślad w okolicach skrzyni.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 231 gości