Zmiana 1.6 ABU na 1.8 ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
R4DZ1U
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt gru 15, 2009 22:52
Lokalizacja: FG / ZMY

Zmiana 1.6 ABU na 1.8 ABS

Post autor: R4DZ1U » wt gru 15, 2009 22:56

Witam. Jako, że zarówno w Golfach są stosowane te silniki co w Seatach to może będziecie mogli i pomóc ;)
Posiadam silnik 1.6 75KM ABU, pęknięta głowica więc do wymiany. Zastanawiam się czy bez większych problemów włożę ABS 1.8 90KM. Ktoś już próbował? Znalazłem kilka wątków o tym, ale nikt się nie podzielił już po pracach informacjami. Z góry dzięki za pomoc. Pozdro



pawelekk24
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 261
Rejestracja: czw lut 19, 2009 02:14
Lokalizacja: NGO/WWL

Post autor: pawelekk24 » śr gru 16, 2009 01:01

napewno da rady wlozyc i napewno klania sie cala wiazka ecu skrzynia biegow lepiej pomysl o innym silniku 1.8 16v lub 2.0 ja mam ten silnik abs nie polecam malo ekonomiczny i ostatnio zrobil sie kaprysny juz niewiem co mu dolega a wszystko robione bylo na bierzaco


mój golfik
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=289702

Awatar użytkownika
bastek016
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 391
Rejestracja: sob maja 19, 2007 18:47
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: bastek016 » śr gru 16, 2009 02:33

z silnikiem ABS nie będzie dużo problemu silnik mało ekonomiczny ale za to , praktycznie nie do zabicia . Wiązka nie wiem czy czasami nie zostaje bo to i to jest monotronik więc prawdopodobnie zostanie , ecu trzeba zmienić . Silnik i skrzynia do wywalenia , w abu jest mała chłodnica i z innej strony przewody od chłodzenia ale myślę że powinna wystarczyć



Awatar użytkownika
wolny83
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 16:17
Lokalizacja: sląsk -SO-

Post autor: wolny83 » śr gru 16, 2009 06:10

bastek016 pisze:z silnikiem ABS nie będzie dużo problemu silnik mało ekonomiczny ale za to , praktycznie nie do zabicia . Wiązka nie wiem czy czasami nie zostaje bo to i to jest monotronik więc prawdopodobnie zostanie , ecu trzeba zmienić . Silnik i skrzynia do wywalenia , w abu jest mała chłodnica i z innej strony przewody od chłodzenia ale myślę że powinna wystarczyć

cala wiazke +komputer musisz przełozyc bo ci nie podejdzie,pas przedni musisz zmienic czyli chłodnice bo ta jest zamała,mocowanie silnika tez musisz zmienic bo jest inne,i powiem ci ze hamulce powinny ci te wydolic

[ Dodano: 16 Gru 2009 05:18 ]
pawelekk24 pisze:skrzynia biegow

to przedewszystkim ci nie podjdzie,najlepiej jak bys kupił silnik z całym osprzetem,alternator,rozrusznik,skrzynia,nie wiem jak bedzie z pompa paliwa czy tez nie bedzie trzeba wymieniac,licznik tez trzeba wymienic.Powiem ci ze troche bedzie roboty dlatego ja bym nie wkładał tam 1,8ABS tylko cos mocniejszego min 2,0 bo praktycznie bedziesz musiał wszystko wymienic a wzrost mocy z 1,6ABU NA 1,8ABS jest nie wielki bo tylko +15KM dlatego wsadz tam cos mocniejszego


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/241/73fd4b95b7dbdc5fmed.gif[/img][/url] www.chuligani.com

Awatar użytkownika
R4DZ1U
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt gru 15, 2009 22:52
Lokalizacja: FG / ZMY

Post autor: R4DZ1U » śr gru 16, 2009 09:04

pawelekk24, czy malo ekeonomiczny? ile CI spala? moje ABU bralo na miescie skromna dyszke, na trasie spokojna jazda ok 90 7-8 l/100. kumpel ma wlasnie ABSa i spala mu podobnie. co do wiazki ECU to chyba nie masz racji, rozmawialem z elektrykiem i podobno wiazka jest taka sama. to ze ECU do wymiany to jasna sprawa. skrzynia jest sprawa dyskusyjna, kolega jezdzi na skrzyni 1.4 na motorze 1.6. podobno na 1.6 tez da sie pojezdzic majac 1.8.
wolny83, a co ma do rzeczy licznik, ze mam go wymieniac?
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 09:12 przez R4DZ1U, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr gru 16, 2009 09:23

pawelekk24 pisze:lepiej pomysl o innym silniku 1.8 16v
noo ten to jest ekonomiczny.... ( i starszy... jeszcze powiedz jaki , KR ? PL ? bo to robi roznice.. :) )
pawelekk24 pisze:2.0
8V czy 16 ?? bo jak 8 to bardzo fajny silnik, elastyczny... ekonomiczny.. bardzo przyjemny i tez wytrzymały.. :)
kolega jezdzi na skrzyni 1.4 na motorze 1.6.
maja ten sam sposób wybierania biegów.. dolny, nie górny jak w 1,8.. wiec nie jestem pewien czy ta skrzynia będzie pasowac.. :) czy to kwestia bedzie roznic w wybiraniu biegów, bo mocowanie łap na pewno..


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Jessy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: wt paź 30, 2007 09:07
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Jessy » śr gru 16, 2009 09:52

MI moje ABU w zupełności wystarcza, a spalanie nawet małe :grin: 8L/100km


Lewy pas zaglądasz śmierci w twarz...a tak na marginesie... " CZERWONE SĄ SZYBSZE..:D "

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr gru 16, 2009 10:01

Jessy pisze:MI moje ABU w zupełności wystarcza, a spalanie nawet małe :grin: 8L/100km
ale jakbys mial ABSa to tez podejrzwam nie narzekałbys.. :) spalanie bardzo podobne.. ale 15 km wiecej czasem robi roznice :)
ale wracajac do sedna ... moim zdaniem sie nie oplaca swapowac dla 15 km,.. jak juz sie ma to nie ma sensu zmieniac.


no i kolejna sprawa, ze w ABY wydech jest inaczej chyba nie ?? :D mowie o początku wydechu do pierwszego łaczenia


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
R4DZ1U
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt gru 15, 2009 22:52
Lokalizacja: FG / ZMY

Post autor: R4DZ1U » śr gru 16, 2009 10:05

guti pisze:Cytat:
kolega jezdzi na skrzyni 1.4 na motorze 1.6.
maja ten sam sposób wybierania biegów.. dolny, nie górny jak w 1,8.. wiec nie jestem pewien czy ta skrzynia będzie pasowac.. :) czy to kwestia bedzie roznic w wybiraniu biegów, bo mocowanie łap na pewno..
no wlasnie moja skrzynia chyba ma gorne wybieranie biegow, bynajmniej linka idzie pionowo nie poziomo (chyba, ze to nie ma nic do rzeczy :P ), a widzialem ze w niektorych linka jest w poziomie.
guti pisze:
Jessy pisze: moim zdaniem sie nie oplaca swapowac dla 15 km,.. jak juz sie ma to nie ma sensu zmieniac.
tak, jak sie ma ;) moj ABU padl (peknieta glowica, zarysowany blok na pierwszym cylindrze) wiec musze kupic jakis silnik chcac czy nie. a skoro cena 1.6 i 1.8 jest taka sama to czemu nie pokusic sie o 15 KM wiecej
Ostatnio zmieniony śr gru 16, 2009 10:07 przez R4DZ1U, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » śr gru 16, 2009 10:39

R4DZ1U pisze:a skoro cena 1.6 i 1.8 jest taka sama to czemu nie pokusic sie o 15 KM wiecej
tylko to 1,8 mozesz zapłacic wiele więcej... wiesz o co mi chodzi, instalacje, ECU , rzezba, wydech ,to wszystko moze sie okazac praco i kasochłonne ... :)


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
R4DZ1U
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: wt gru 15, 2009 22:52
Lokalizacja: FG / ZMY

Post autor: R4DZ1U » śr gru 16, 2009 11:06

dlatego pytalem jak jest z przekladka silnika. Bo opinie slyszalem rozne, ze wchodzi wszystko bez problemu, a takze i takie ze wszystko trzeba wymienic. stad moje pytanie, do osob ktore juz to robily. bo toeryzowac mozna bez konca ;)

[ Dodano: 17 Gru 2009 19:29 ]
no to ja juz po SWAPie. tylko nerwow sie przez was najadlem :)
Ostatnio zmieniony czw gru 17, 2009 20:35 przez R4DZ1U, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 511 gości