przekrzywiona kierownica i znoszenie w prawo

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

eman_sce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lip 24, 2009 01:59
Lokalizacja: Dolnyślask

przekrzywiona kierownica i znoszenie w prawo

Post autor: eman_sce » pn gru 14, 2009 22:23

Witam.
jestem już totalnie bez silny, byłem u kilku mechaników i nikt nie jest w stanie mi pomoc.. Może ktoś z Was mi coś doradzi?

Opis problemu.

VW Golf III, 96 rok.

1. Kiedy kierownica była prosto jechał prosto, puszczenie kierownicy, mocne sciaganie auta w prawo.
- wizyta u diagnosty - Wymiana tulei przednich wahacza. +ustawienia zbieżności
2. Zeby jechac prosto, kierownica mocno skręcona w lewo, puszczenie kierownicy i tak sciągało w prawo.
- kolejna wizyta w zakładzie. Przełozyli mi opony z tyłu na przód, bo stwierdzili ze przednie przez jazda na wybitych tulejach się zniszczyły i dlatego.
3 Kierownica o wiele mniej w lewo niz w punckie 2gim, ale i tak aby jechac prosto lekko przechylona w lewo, po puszczeniu, sciąganie w prawo.
- kolejna wizyta u nich. "Nalezy wymienic opony nic nie mozemy zrobic, nie nasza wina"
4. Wymiana opon na zupełne nówki dzisiaj. Zeby jechac prosto, kierownica w lewo mniej niz z pkt 2 ale bardziej niz w 3. W dalszym ciągu ściaga w prawo.


Może którys z forumowiczów miał podobny problem, albo orientuje się jaka może byc tego przyczyna? Bo jak na razie to po wymianie tulei wahacza i opon na nowe jest jeszcze gorzej, bo zeby jechac prosto musze skrecac w lewo, a sciagac jak sciagało tak ściagą..
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 22:33 przez eman_sce, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn gru 14, 2009 22:48

wymiana opon na nowe ostatecznie wyjaśniła że geometria jest zła. Pozostaje jechac do lepszego zakładu gdzie porządnie to zdiagnozują, jeśli się da ustawią jak należy, albo (odpkuać) stwierdzą że auto jest po stłuczce i albo naciąganie podwozia na płycie albo trzeba się pogodzić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » pn gru 14, 2009 22:53

A zapytam,czy koło nie blokuje, felgi jednakowo ciepłe po jeździe.?



greg

Post autor: greg » pn gru 14, 2009 22:57

jest tak od zawsze czy od pewnego czasu?



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pn gru 14, 2009 22:59

Ciekawy zakład odwiedziłeś. Bez względu na to czy ściaga czy nie, zbieżność ustawia się aby auto jechało na wprost z kierownicą również ustawioną na wprost. Zastanawiam się co może być przyczyną. Trzeba wyoglądać elementy układu kierowniczego z obu storn auta: drążki (czy proste, czy luźne) i końcówki drążków. Dla pewności zrzucić koło i sprawdzić czy zaciśki prawidłowo odbijają po zdjęciu nogi z hamulca (silnik włączony). Jak już wydawać kase w zakłądzie, to tam gdzie robią to profesjonalnie. Zbadać geometrię i się wyjaśni czy to kwestia regulacji, czy np uszkodzenie/skrzywienie mechaniczne po spotkaniu z krawężnikiem. Ktoś, kto robi geometrię i zbieżności bez problemu myślę dojdzie do tego co jest grane.

pzdr


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

greg

Post autor: greg » pn gru 14, 2009 23:10

pytam się czy to jest od pewnego czasu - nie poleciałeś kiedyś na ręcznym i nie dobiłeś do krawężnika? jeśli nie i nie grzebałeś przy tylnej belce to przyczyna w geometrii a nie w zbieżności



eman_sce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lip 24, 2009 01:59
Lokalizacja: Dolnyślask

Post autor: eman_sce » pn gru 14, 2009 23:17

nie jest tak od zawsze. a moze było tylko nie zwróciłem na to wczesniej uwagi, ale wydaje mi się ze nie.

przygód typu przywalenie w kraweżnik na ręcznym też nie miałem.
Mnie najbardziej dziwi to, ze wcześniej jak kierownica była prosto, to jechał prosto tylko sciągał, a po naprawach kierownica musi byc mocno w lewo;/ a jak jest prosto, to auto jedzie w prawo;/ jak by była źle załozona, ale nikt z nią nic nie robił ;/

Znacie jakiś dobry zakłąd na dolnym śląsku do tego? Bo na fuszere wydałem juz sporo a efektów nie ma zadnych ;/



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » pn gru 14, 2009 23:21

Kolego, na każdej dobrej stacji kontroli mają taki sprzęt do tego. Poszukaj np w PKS lokalnym.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

greg

Post autor: greg » pn gru 14, 2009 23:22

eman_sce pisze:/ jak by była źle załozona, ale nikt z nią nic nie robił ;/
ustawiali zbieżność czyli kręcili drążkami kierowniczymi - skoro tylna belka ok - to tylko pozostaje geometria



eman_sce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lip 24, 2009 01:59
Lokalizacja: Dolnyślask

Post autor: eman_sce » wt gru 15, 2009 00:17

Szpaku, ale najlepszy sprzęt w rekach osoby która nie umie czegos zrobic do niczego się nie przyda. Oni mieli jakies super machiny specjalistyczne, a w dalszym ciągu jest do dupy. w sumie gorzej niz było.



krzysiiekb
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: pt sie 07, 2009 00:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: krzysiiekb » wt gru 15, 2009 01:03

a może maglownica prosi o wymianę?


KaBe

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » wt gru 15, 2009 11:23

tak jak koledzy wyżej piszą skoro masz już nowe opony to cała geometria do ustawienia, większość partaczy w warsztatach nie wie o tym że w trójce ustawia się kąt pochylenia koła i zbieżność, miałem niestety nieprzyjemność trafić na takich partaczy, a i drugi warsztat który ustawiał mi geometrię poprawiał swoją robotę bo krzywo ustawili kierownice i ściągał w prawo


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » wt gru 15, 2009 12:11

eman_sce pisze:Szpaku, ale najlepszy sprzęt w rekach osoby która nie umie czegos zrobic do niczego się nie przyda. Oni mieli jakies super machiny specjalistyczne, a w dalszym ciągu jest do dupy. w sumie gorzej niz było.
Tak jak mówisz na tym trzeba sie znać i mieć cierpliwość, jak robili mi zbieżność przyjechał gościu Laguną i mowi, że w penym warstacie robili mu to 3x a 2x płacił i tak kupa z tego naszczeście u mnie jest szpec, którego wszyscy w promieniu 15km znają i polecają.

... inna możliwość kolumna Mcphersona sie przesuneła gdzieś przy jakimś "bliskim spotkaniu" nie koniecznie 3go stopnia :bajer:

[ Dodano: 15 Gru 2009 11:14 ]
FURMAN TDI pisze:i tak kupa z tego
kupa...? :panna: ta CENZURA :grin:



eman_sce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt lip 24, 2009 01:59
Lokalizacja: Dolnyślask

Post autor: eman_sce » wt gru 15, 2009 21:13

Dziękuje Panowie.

Morał z tego taki, że trzeba się wybrac do nich raz jeszcze ..to w sumie dziwne, bo koles który mi to robił sam jeździ goflem 3cim.



Mam jeszcze jedno bardzo wazne pytanie,

Co może skrzypiec? I to tak przeraźliwie ze myslałem ze dostane szału dzisiaj w trakcie jazdy. Wydaje mi się ze ma to związek i z prędkością i układem kierwoniczym, bo przy niektórych pozycjach kierownicy nie słychac skrzypienia wcale, a przy niektórych wyje nie do wytrzymania;/
No i jak jade szybciej, to jak częstotliwosc fal tego skrzypienia rośnie, a jak zwalniam to maleje.

Macie może jakieś pomysły odnośnie tego?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 533 gości