centralny zamek

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

qtek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob gru 05, 2009 03:49
Lokalizacja: Gryfów Śląski

centralny zamek

Post autor: qtek » ndz gru 13, 2009 21:32

witam
odrazu mowie ze nie rozkrecalem jeszcze nic
jaka moze byc przyczyna tego ze nie funkcjonuje centralny ?
jak wyjme sterownik z okablowaniem i dioda to dioda swieci ciagle po przelaczeniu pilotem mryga wiec sterownik raczej dziala
gdzie szukac przyczyny
z gory dzieki



Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: DrLupus » ndz gru 13, 2009 21:53

Co konkretnie nie działa?
Centralny zamek w tych golfach jest pneumatyczny, tzn. jest pompka i specjalne przewody. Pompką steruje jakaś elektronika, a elektroniką ty kręcąc kluczem w lewo lub w prawo. Przyczyną może być pompka, rozszczelnienie przewodów, niedziałający sterownik. Dioda to raczej element alarmu fabrycznego.


W 2010 założę sobie elektryczne szyby...

qtek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob gru 05, 2009 03:49
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Post autor: qtek » ndz gru 13, 2009 22:10

nie znam sie na centralnym ale jak przelacze na pilocie to w chyba sterowniku (czarna skrzyneczka do ktorej podlaczona jest wiazka kabli) slychac jakies "pikniecie" tak jakby cos sie przelaczalo a dioda moze byc od alarmu
moze to byc zle podlaczenie przewodow lub zepsute silowniki ?? nie wiem czy jest to zamek fabryczny czy nie



Awatar użytkownika
Gawior
Forum Master
Forum Master
Posty: 1807
Rejestracja: śr lip 15, 2009 21:38
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Gawior » pn gru 14, 2009 00:21

Piknięcie to raczej że sygnał z pilota zadziałał na sterownik.
W bagażniku masz po prawej stronie w jakby styropianowej osłonie pompkę do centralnego. Jak zamkniesz auto pilot czy kluczyk to pompka buczy/tłoczy powietrze ?
Jak nie to może być uwalona pompka, ale sprawdź zamykając z pilota i z kluczyka. Jak z kluczyka pracuje i tłoczy, a z pilota nie to szukaj winy w pilocie i sterowniku.
Jak tłoczy w obu przypadkach, a nie zamyka to przewód się rozłączył ( ja tak miałem i na tyle szczęśliwie że pierwsze połączenie po wyjściu z pompki ) kwestia gdzie. Z przodu prościej sprawdzić czarne plastiki odkręć ( po 1 śrubce, od strony kierowcy trzeba zdjąć otwieranie maski ) przy nadkolach z przodu. Sprawdź też czy nie rozłączyło się w tych gumach co idom przewody z budy do drzwi ( u mnie po jakimś czasie tam się rozłączyło od strony pasażera ). Żeby sprawdzić z tyłu to musisz listwy progowe wewnętrzne zdjąć żeby dostać się do środkowego słupka ( jeżeli 5 drzwiowy ). Na lewą i prawą stronę przewody się rozgałęziają i idą pod tylną kanapa na lewą stronę auta ( nie jestem pewien i jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi ).



qtek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob gru 05, 2009 03:49
Lokalizacja: Gryfów Śląski

Post autor: qtek » pn gru 14, 2009 01:25

na pilot nie zamyka sie nic a na kluczyk tylko drzwi od kierowcy czyli tak jakby centralnego wogole nie bylo
jutro sprawdze czy slychac tloczenie powietrza

a wogole jesli jest to orginalny centralny to jest pompka a jak nie to tylko silowniki w drzwiach ??

[ Dodano: 14 Gru 2009 00:28 ]
i jeszcze jedno
gdybym chcial wymienic centralny na nowy to te z allegro za ok 40zl dadza rade czy to jakis badziew i lepiej nie kupowac ?

[ Dodano: 14 Gru 2009 01:14 ]
ma ktos jeszcze jakies pomysly ?

[ Dodano: 14 Gru 2009 15:41 ]
gdybym chcial wymienic centralny na nowy to te z allegro za ok 40zl dadza rade czy to jakis badziew i lepiej nie kupowac ?



Awatar użytkownika
DrLupus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: pn gru 26, 2005 09:27
Lokalizacja: Mielec

Post autor: DrLupus » wt gru 15, 2009 20:03

qtek pisze:na pilot nie zamyka sie nic a na kluczyk tylko drzwi od kierowcy czyli tak jakby centralnego wogole nie bylo
jutro sprawdze czy slychac tloczenie powietrza

a wogole jesli jest to orginalny centralny to jest pompka a jak nie to tylko silowniki w drzwiach ??
Nie no, zacznij od pompki. Znajdziesz ją w za tylną prawą lampą w takiej, jak to kolega wcześniej określił, styropianowej obudowie. Odepinj mocowanie i zajrzyj czy ona tam wogóle jest. Jesli działa to przy kręceniu kluczem słychać takie długie buuuu :) Jeśli pompa działa, a zamykają się tylko jedne drzwi to jestem na 100% pewny, że to przewody są nieszczelne. Jeśli w ogóle pompy nie słychać tzn. że jest ona uszkodzona, albo poprzedni właściciel coś przerabiał i może masz w tej chwili nieoryginalą instalację (chociaż w to raczej wątpię). Pompka ma na pewno jakąś elektronikę sterującą i również ona może być przyczyną. Jeśli chodzi o Allegro to raczej szukaj oryginalnych części do tego układu.


W 2010 założę sobie elektryczne szyby...

evil666
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 268
Rejestracja: śr wrz 23, 2009 22:57
Lokalizacja: Racibórz/Opole

Post autor: evil666 » wt gru 15, 2009 22:13

nie montuj nic nieoryginalnego do mkIII jesli chodzi o zamek centralny, miałem u mnie ten sam problem że otwierały się tylko drzwi od kierowcy, znalazłem u mnie 2 pęknięte siłowniki, ale jeśli u ciebie z pilota nic nie zaczyna buczeć to albo źle podłączony alarm albo pompka nie działa, to zalezy czy przy otwieraniu z kluczyka słychać pompowanie/wypompowywanie powietrza. jesli działa pompka sprawdzaj każdy przewód osobno i dojdziesz czy przewod do wymiany czy też siłowniki, ja naszczescie mialem tylko silowniki koszt 60 zł za używane :) pozdro


jeśli ci pomogę nie zapomnij o kliknięciu w "pomógł" ;)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 250 gości