Wymiana uszczelki pod głowicą

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
scaner21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 11:39
Lokalizacja: Miasto Grzejników
Kontakt:

Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: scaner21 » pt gru 11, 2009 16:21

Witam,


W najbliższym czasie będe musiał wymienić uszczelke pod głowicą dlatego że zauważyłem znaczny ubytek płynu chłodniczego, deko więcej oleju którego nie dolewałem, i taka dziwną żółtawą maść. Moje zapytanie to czy dla zielonego człowieka w tych sprawach jest to wykonalne? Nie ukrywam że zależy mi na wymianie we własnym zakresie.

Na co należy zwrócić uwage przy demontażu/montażu głowicy?
Jeżeli oddam głowice do szlifu/planowania to czy jeszcze można coś zlecić od obróbki?
Jakie części można przy okazji wymienić?
Które się najszybciej zużywają?
Jak to jest z ustawieniem rozrządu?

Pytań dosyć sporo bo ostatnio też co raz głośniej słychać popychacze hydrauliczne o ile się nie myle, tak mi się wydaje gdyż słychać takie cykanie i to dosyć głośne.

Szukałem i jest takich tematów sporo tylko nigdzie nie moge znalesc odpowiedzi na moje pytania, więc prosił bym o nie usuwanie.

Z góry dzieki
Pozdro
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 16:23 przez scaner21, łącznie zmieniany 1 raz.


Kupię zegary z FIS bez CAN do Passata / Golfa 4

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » pt gru 11, 2009 16:29

Mysle, ze lepiej oddać komuś kto zna sie na rzeczy.. Mnie znajomy mechanik skasował 100 zł za robote, a zrobil na prawde swietnie + 50 złotych planowanie i 100 pare zlotych uszczelka. Czasem lepiej dać komus niz sie meczyć. Wiem ze przy okazji tego mozna sie nauczyć ale z drugiej strony "na bledach człowiek sie uczy" a szkoda by było tutaj popelnić te błedy .. Wymienić mozesz zimmeringi, uszczelniacze przy rozrzadzie, rozrzad jesli sie o to prosi, zawory, czujnik cisnienia oleju. Jesli chodzi o planowanie, to potrzebujesz plan tylko glowicy i na koniec po skonczonej robocie sprawdzilbym cisnienie oleju... czy aby nie popieprzyłem czegoś ;)
Ostatnio zmieniony pt gru 11, 2009 16:35 przez Vii, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt gru 11, 2009 16:34

scaner21, tematy o tym są przynajmniej raz na dwa trzy dni, więc nie syp na dzień dobry tekstami że szukałeś, szukajka jest na dole. Ja bym ci tylko zaproponował upewnić się czy uszczelka wymaga faktycznie wymiany, czyli napisz gdzie masz tą maź, bo trochę pod korkiem w odmie czy u góry na bagnecie to norma w niedogrzanym slniku. Najpierw diagnoza potem leczenie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » pt gru 11, 2009 16:39

jest to wykonalne nawet dla laika , ale przydatna może być nawet jakaś książka , która opisuje podstawowe czynności przy wymianie uszczelki pod głowicą , po pierwsze głowicy nie zdejmuje się na ciepłym silniku , temp . maksymalna to 30 stopni , odkręcanie śrub głowicy w odwrotnej kolejności niż zakręcanie , i w odpowiedniej kolejności , głowica po splanowaniu w zasadzie potrzebuje grubszej uszczelki , każda ma karby lub otwory na obrzeżu , one wskazują na grubość , przy planowaniu głowicy powinno się przeszlifować gniazda zaworowe z ewentualną wymianą zaworów , jeśli są bardzo podpalone i docieranie ich do gniazd , musisz wymienić jeszcze uszczelniacze trzonków zaworów i popychacze , jeśli stukają , ja jeszcze wymieniam uszczelkę kolektora wydechowego i ssącego , o wiele lepsza robota jak głowica jest wyjęta , co do wymiany rozrządu , to wymień jak masz wszystko rozebrane , wydatek niewielki , a masz potem spokój , każdy silnik VW ma znaki do ustawiania , ale to musisz sobie poszukać na forum



Awatar użytkownika
scaner21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 11:39
Lokalizacja: Miasto Grzejników
Kontakt:

Post autor: scaner21 » pt gru 11, 2009 16:51

Paweł Marek pisze:więc nie syp na dzień dobry tekstami że szukałeś, szukajka jest na dole
No przecież wiem i tym szukałem
Paweł Marek pisze:Najpierw diagnoza potem leczenie.
Nie wiem czy to ma jakies znaczenie ale samochód stoi w garażu dosyć sporo (grzanym), jeżeli tyle wilgoci mi sie dostaje do oleju że codziennie tylko chodze i wycieram korek od oleju i bagnet no to dosyc dziwna sprawa.


Kupię zegary z FIS bez CAN do Passata / Golfa 4

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt gru 11, 2009 16:54

scaner21 pisze:Szukałem i jest takich tematów sporo tylko nigdzie nie moge znalesc odpowiedzi na moje pytania, więc prosił bym o nie usuwanie.
Nie rób szopki,tematów o uszczelce jest dziesiątki jak nie setki :bajer:
Poszukaj jeszcze raz :bigok:



Awatar użytkownika
scaner21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 11:39
Lokalizacja: Miasto Grzejników
Kontakt:

Post autor: scaner21 » pt gru 11, 2009 17:48

miś fazi pisze:docieranie ich do gniazd

W jaki sposób się to wykonuje? Jakieś obroty? Ręcznie czy można maszynowo, czy oddać do jakiegoś zakładu?

Jeszcze mnie ciekawi czy jak się kupuje zawory to czy są one jakoś znormalizowane czy istnieją wymiary jakieś inne?
A co do popychaczy to czy są jakieś firmy które są godne zaufania czy raczej te wszystkie które sa sprzedawane w sklepach i na allegro to są robione na jeden łeb.
Wałek rozrządu można jeszcze kupić nowy? Jeżeli tak to jakiej to jest jakości?
Chciałbym to zrobic jakoś porządnie żeby tego nie rozbierać po sto razy.


Kupię zegary z FIS bez CAN do Passata / Golfa 4

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt gru 11, 2009 17:59

scaner21 pisze:W jaki sposób się to wykonuje?
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... e0e4a9868f :bajer:

[ Dodano: Pią Gru 11, 2009 16:59 ]
Wałek rozrządu można jeszcze kupić nowy? Jeżeli tak to jakiej to jest jakości?
Po co?



Awatar użytkownika
scaner21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 11:39
Lokalizacja: Miasto Grzejników
Kontakt:

Post autor: scaner21 » pt gru 11, 2009 18:25

bongo pisze:Po co?
achh nie dokonczylem :crazy:
w jakim stopniu to sie zuzywa? Chociaż teraz to mi się wydaje że w żadnym lub małym :helm:

[ Dodano: 11 Gru 2009 17:30 ]
Teraz wiem więcej...

olozwirski pisze:Remont to zwykle wymiana prowadnic
Ale jeszcze to mnie ciekawi, drogie takie prowadnice?


Kupię zegary z FIS bez CAN do Passata / Golfa 4

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt gru 11, 2009 18:44

scaner21 pisze:Remont to zwykle wymiana prowadnic
To wykonuje się przy remoncie głowicy,ale to już są dosyć poważne koszty.Jesli wymieniasz tylko uszczelkę,zakładając oczywiście że problemy wynikają z jej uszkodzenia,wystarczy sprawdzić głowice,jeśli jest zwichrowana,splanować.Zakupić nowe śruby głowicy,można przy okazji wymienić uszczelniacze zaworowe,i jeśli klekotał to szklanki.I chyba tyle,nie ma co na siłe szukać wydatków :bigok:



Awatar użytkownika
scaner21
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 236
Rejestracja: ndz lut 01, 2009 11:39
Lokalizacja: Miasto Grzejników
Kontakt:

Post autor: scaner21 » sob gru 12, 2009 12:56

bongo pisze:To wykonuje się przy remoncie głowicy,ale to już są dosyć poważne koszty
A w jakich granicach?

Teraz wiem już chyba prawie wszystko, znalazłem temat o ustawieniu rozrządu, ściągnąłem sobie książke servisową w PDFie tylko że brakuje pieciu stron akurat o demontażu glowicy


Kupię zegary z FIS bez CAN do Passata / Golfa 4

Awatar użytkownika
damian81Z
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 368
Rejestracja: śr kwie 23, 2008 21:54
Lokalizacja: Śląsk/Zabrze

Post autor: damian81Z » sob gru 12, 2009 13:09

a czego nie wiesz przy tym demontazu glowicy?,odlacz akumulator,spusc plyn chlodzacy,ustaw rozrzad na znakach zrzuc pasek,odlacz przewody od glowicy,odlacz wydech,po zrzuceniu paska odkrec kolo walka rozrzadu,i mozesz odkrecac glowice (zachowaj kolejnosc odkrecania srub, wedlug ksiazki temp. glowicy przy demontazu 40 stopni)

Obrazek
, tutaj masz kolejnosc DOKRECANIA a w kolejnosci odwrotnej odkrecasz zaczynajac od nr 10,9,8...
Ostatnio zmieniony sob gru 12, 2009 13:26 przez damian81Z, łącznie zmieniany 2 razy.


[size=100][b]swiadomy praw i obowiązkóV Wybrałem VW [/b][/size]
[b]"Ktoś o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu"[/b]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 342 gości