[mk2 GTD] Pomocy przy SWAPIE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
flower1710
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 11:44
Lokalizacja: Śląskie/opolskie
Kontakt:

[mk2 GTD] Pomocy przy SWAPIE

Post autor: flower1710 » wt gru 08, 2009 21:39

Witam

Ponieważ to mój pierwszy konkretny post chce się przywitać :okej:

Tak jak w temacie mam małe problemy przy SWAPIE. Strona mechaniczna jest już powiedzmy ukończona tylko silnik jeszcze na boku :grrr: mala grypa mnie dopadła.
Pozostała sprawa elektryki. Mam Golfera z 91r z nową instalacją elektryczną. Dawca ma identyczną skrzynkę pezpieczników z innym układem przekaźników. I teraz najważniejsze:

1 czy da rade spiąć te dwie instalacje w jedną bez większego lutowania?
2 czy przy wykorzystaniu skrzynki z tdi i starych manetek kierunkowskazów i wycieraczek bedą one działały normalnie czy coś będzie zwierać?
3 tak jak w p.2 czy przełączniki świateł i reszta będą działać normalnie?
4 czy stara stacyjka obsłuży nową skrzynkę?(zakładam brak immo)

(wiązki od przełączników do skrzynki będą z mk2)

Proszę o wypowiedź osoby, które przerabiały ten temat na własnej skórze. Nie oprę się na poradach typu "chyba...."

pozdrawiam
:grin:



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt gru 08, 2009 21:47

flower1710, czytaj i ucz się :bigok:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=206573



Awatar użytkownika
flower1710
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 11:44
Lokalizacja: Śląskie/opolskie
Kontakt:

Post autor: flower1710 » wt gru 08, 2009 21:51

przestudiowane. co się dało opisałem sobie na wiązce. ale mi się rozchodzi czy jak pospinam to razem to czegoś nie sfajcze :jezor:

informuje od razu, że wycieraczki, wiązka świateł przednich, kierunki, wentylator chłodnicy, pompka spryskiwacza ma być obsługiwana prze nową wiązkę tak żeby jej nie rozcinać.
Ostatnio zmieniony wt gru 08, 2009 21:55 przez flower1710, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt gru 08, 2009 21:53

flower1710, tego nie wie nikt :bigok:



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt gru 08, 2009 22:55

Witam.

Po pierwsze KONKRETY, określenia nowa wiązka stary przełącznik nic kompletnie nie mówią.

Puszka bezpieczników od jakiego modelu (rok produkcji, model


no i wiązki elektryczne:
- jakie pozostały z ori instalacji
- jakie założyłeś nowe (od jakiego modelu, rok produkcji, )


postaraj się podać max ilość szczegółów i to nic że będzie się to powtarzało

No i zapodaj jak najwięcej zdjęć instalacji i miejsc gdzie masz watpliwości. Najlepszym nośnikiem informacji w takim przypadku jest zawsze fotka.
Ostatnio zmieniony wt gru 08, 2009 23:04 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr gru 09, 2009 22:03

mariusz75 pisze:Po pierwsze KONKRETY, określenia nowa wiązka stary przełącznik nic kompletnie nie mówią.
- no jak nie - mówią wszystko - wiązka z mkIII ,przełącznik z mkII - czego tu nie rozumieć?
mariusz75 pisze:Puszka bezpieczników od jakiego modelu (rok produkcji, model
- podał przecież między jakimi autami robi sie swap. Skoro podał, że w mkII ma nową instalację - to chyba jasne, co się dzieje - skrzynka jest identyczna.
bongo pisze:1 czy da rade spiąć te dwie instalacje w jedną bez większego lutowania?
- jeżeli odległości (fizycznie) między poszczególnymi elementami są podobne, to tak. Ale raczej powinno dać radę. Przekładałem instalację z paska B3 (duża fura) do mk1 - mała fura) i wiązka praktycznie podpasiła (pod względem długości przewodów itp.), także nie powinno być problemu.
flower1710 pisze:2 czy przy wykorzystaniu skrzynki z tdi i starych manetek kierunkowskazów i wycieraczek będą one działały normalnie czy coś będzie zwierać?
- nic nie będą zwierać. Podłączaj śmiało.
flower1710 pisze:3 tak jak w p.2 czy przełączniki świateł i reszta będą działać normalnie?
- tak, jest taka możliwość
flower1710 pisze:4 czy stara stacyjka obsłuży nową skrzynkę?(zakładam brak immo)
- bez problemu - w mkIII jest identyczna.
flower1710 pisze:Proszę o wypowiedź osoby, które przerabiały ten temat na własnej skórze. Nie oprę się na poradach typu "chyba...."
- nigdy nie robiłem przekładki z SB na 1z - ale myślę, że instalację od mkII znam dość nieźle. Instalacja w mkIII to jest praktycznie to samo - tylko trochę bardziej wybajerzone - czy to mnie dyskwalifikuje? :chytry:

Ogólnie wszystko mniej więcej powinno pasować - jedynie może ta wtyczka od silniczka wycieraczek jest inna, może jeszcze jakieś małe różnice, ale większość powinna pasować.

Skrzynka w mkIII pochodzi jeszcze z mkII. Ponieważ w mkIII doszło różnego rodzaju wyposażenie i ulepszenia, a skrzynka została ta sama, to w VW trochę łatali braki w skrzynce różnymi mostkami na zewnątrz niej.

Nie wiem dokładnie, jak w mkIII są podzielone wiązki - czy tak samo, jak w mkII? Chodzi mi tutaj o wiązki przednie. W mkII masz wiązkę reflektorów, która połączona jest z tymi urządzeniami, które z reguły w każdym mkII występowały, niezależnie od silnika i wyposażenia - czyli reflektory i wszystkie światła z przodu, aku, altek, rozrusznik, czujnik poziomu płynu hamulcowego, pompka spryskiwacza, klakson, wentylator chłodnicy. W niektórych mkII była ta wiązka wyposażona dodatkowo w instalację uruchamiającą wentylator od termostatu w gaźniku, ale ty robisz przekłądkę z diesla, więc tego tam nie masz.

Druga wiązka idzie od skrzynki do komory silnika i połączona jest z silniczkiem wycieraczek, oraz wtyczką na podszybiu z wiązką silnika.

No i trzecia wiązka - połączona jest z drugą i z urządzeniami w silniku - czujniki itp. a także ECU.

Dwie ostatnie wiązki w mkII różniły się w zależności od silnika - i te są do wywalenia. Wiązka reflektorów miała tylko nieznaczne różnice, w zależności, czy silnik bł gaźnikowy, czy nie - i nie trzeba jej zmieniać.

Po wywaleniu tych wiązek z mkII wstawiamy wiązki z mkIII (ale tylko te do silnika) - i tutaj nie wiem, czy tak, jak w mkII były to dwie wiązki, czy może inna liczba - w każdym razie trzeba zwrócić uwagę na silniczek wycieraczek, który jest zasilany z wiązki silnika - ale o tym już wspomniałeś, więc wiesz.

Co do skrzynki - choć obie są takie same, weź tą z mkIII. Po prostu ona ma na zewnątrz różne mostki itp. także, żeby nie robić tego drugi raz - po prostu odłącz skrzynkę od instalacji z mkIII - ale nie odłączaj wszystkiego na pałę, tylko to, co nie pozwala wyciągnąć skrzynki z auta - czyli wszystkie przekaźniki, mostki itp zostają. Wkładasz to do mkII. Do podłączenia w mkII masz tak na prawdę kilka wtyczek z deski rozdzielczej i wtyczkę z wiązki tylnej oraz z wiązki reflektorów. Podłączasz też wiązki silnika, które mają być podłączone identycznie jak w mkIII - także tutaj nie będzie problemu - najlepiej, jak będziesz odłączał wiązkę silnika od skrzynki w mkIII to oznacz sobie wszystko co gdzie było, porób fotki itp. - i potem podłącz to wszystko tak samo w mkII. Jak znam życie, to pewnie zostaną Tobie jakieś pojedyncze kabelki z jednej i drugiej wiązki, ale to już będą szczegóły - wtedy schematy obu aut w łapę i włączamy myślenie.

[ Dodano: Sro Gru 09, 2009 21:16 ]
Ogólnie jek coś rozłaczasz, rozbierasz, to rób fotki i opisuj w jasny sposób, żeby potem można bło, w razie czego odtworzyć gdzie co było podłączone.



Awatar użytkownika
flower1710
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 11:44
Lokalizacja: Śląskie/opolskie
Kontakt:

Post autor: flower1710 » śr gru 09, 2009 22:29

mariusz75 pisze:Witam.

Po pierwsze KONKRETY, określenia nowa wiązka stary przełącznik nic kompletnie nie mówią.

Puszka bezpieczników od jakiego modelu (rok produkcji, model


no i wiązki elektryczne:
- jakie pozostały z ori instalacji
- jakie założyłeś nowe (od jakiego modelu, rok produkcji, )


postaraj się podać max ilość szczegółów i to nic że będzie się to powtarzało

No i zapodaj jak najwięcej zdjęć instalacji i miejsc gdzie masz watpliwości. Najlepszym nośnikiem informacji w takim przypadku jest zawsze fotka.

A więc kilka info więcej "konkretnych" :chytry:

-wiązka i skrzynka bezpieczników z golfa III 1.9 tdi 1z. (rok produkcji nieznany)
Obrazek
-auto docelowe to golf 2 z 91r(na oko taka sama skrzynka bezpieczników)
Obrazek ta jest pogladowa z benzyniaka a ja mam diesla
Obrazek
Z auta zostały wywalone wiązki (j/w) wychodzące przez otwory w przegrodzie czołowej za skrzynką bezpieczników(światła przednie i czujniki w komorze silnika). Cała reszta została na swoim miejscu(wiązka z przełączników, tylnych świateł, oświetlenia wewnętrznego).

ps. czy przekaźnik świec żarowych w mk3 jest przy skrzynce bezpieczników czy pod maską jak w mk2
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 00:27 przez flower1710, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 128 gości