Brak obiegu wody

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

sigmatbg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 17:23
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Brak obiegu wody

Post autor: sigmatbg » śr gru 09, 2009 21:43

witam.. mam problem tego typu ze mój golfik po wlozeniu termostatu(nie bylo go jak kupiłem auto)tak jakby nie było obiegu wody.. wyrzuca płyn i wyrzuca gotuje sie po chwili a chlodnica lekko ciepła i wąż ktory idzie do termostau tak samo. nie wiem czy to wina pompy wody czy uszczelki pod glowica. pilnie prosze o jakies rady!!!!



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » śr gru 09, 2009 21:59

sigmatbg pisze:wyrzuca płyn i wyrzuca gotuje sie po chwili a chlodnica lekko ciepła i wąż ktory idzie do termostau tak samo.
A wcześniej ubywało ci płynu chłodniczego czy nie ??? przed założeniem termostatu ???
Problemy z rozruchem rano?? Dymił na biało mocno ??? Po zatrzymaniu słyszałeś syczenie ze zbiorniczka?? Jeśli nie to sprawdź czy dobrze zainstalowałeś termostat ..
Może być że uszczelka pod głowicą padła lub głowica ma pęknięcia..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » śr gru 09, 2009 22:56

jak zakladales termostat to miales okazje sprawdzic czy wirnik nie ukrecil sie, wez jeszcze raz wyciagnij termostat i wsadz tam palec i pokrec pompa bedziesz czul czy sie kreci czy stoji.



Awatar użytkownika
ociu
...
...
Posty: 2047
Rejestracja: sob maja 02, 2009 11:00
Lokalizacja: DOL\SBL
Kontakt:

Post autor: ociu » śr gru 09, 2009 23:04

A prawidłowo założyłeś termostat???? może na odwrót i też może takie cyrki robić.....

[ Dodano: 09 Gru 2009 22:06 ]
Jeżeli nie to wyciag termostat i nalej wody na zimnym motorku i zapal silnik jeżeli z górnego węza bedzie wpływała woda do zbiorniczka, znaczy że obieg masz...czyli pompa gitara....


VENTO RIP :-(
CABRIO zaczynamy od nowa :-)

Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » śr gru 09, 2009 23:07

OCIU pisze:może na odwrót
nie da rady go zalozyc inaczej,



greg

Post autor: greg » śr gru 09, 2009 23:50

Mieniu_69 pisze:nie da rady go zalozyc inaczej,
da rade - poziomo lub pionowo nóżki



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » śr gru 09, 2009 23:54

greg pisze:da rade - poziomo lub pionowo nóżki
sorry za off topić i wtracenie sie.. poprawnie nozki jak powinny być? [to wogole ma znaczenie, nigdy nie myslalem :| ?]? i mowimy o tych nozkach na jego "gorze" tych przy okregu na ktorym jest uszczelka?
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 00:06 przez Vii, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
kszoski
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: śr sie 22, 2007 12:34
Lokalizacja: supraśl
Kontakt:

Post autor: kszoski » czw gru 10, 2009 00:04

sprawdz czy dobrze dobrany został temostat moze miec zbyt duzą temp otwierania sie



greg

Post autor: greg » czw gru 10, 2009 01:02

Vii, zerknij w UWAGA
Obrazek



Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » czw gru 10, 2009 08:18

druga sprawa koledzy ze termostat moze byc kicha :grin: ja kiedys zalorzylem nowy zamiennik i bida dalej mialem krótki obieg dlatego teraz jak zmieniam to pierwsze sprawdzam czy dziala



Awatar użytkownika
zielu
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 5218
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 21:24
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Post autor: zielu » czw gru 10, 2009 12:55

PROXII, zgadza się.. czasami tak bywa ze nowe a kicha dlatego warto wrzucić do garna i się rzekonać czy dobry...

ale ja bym w Twoim przypadku obstawiał pompę wody do wymiany... nie są drogie, wymiana prosta :)

ja u siebie miałem tak ze niby pompa sprawna... lekko sie ładnie kręciła wirniki chodziły no normalnie sprawna a woda się gotowała i leciała woda zbiorniczkiem... a po wymienia pompy wszystko wróciło do normy...


Obrazek

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » czw gru 10, 2009 13:35

Vii, zerknij w UWAGA
Hmm nie myslałem - nigdy. Ale naswietliles mi temat juz, ja jak zmieniałem u siebie to włozyłem obojetnie jak, ale dziala poprawnie :P
PROXII pisze:druga sprawa koledzy ze termostat moze byc kicha :grin: ja kiedys zalorzylem nowy zamiennik i bida dalej mialem krótki obieg dlatego teraz jak zmieniam to pierwsze sprawdzam czy dziala
jasne, ze tak i tutaj nie polecam firmy francuskiej zwanej Vernet - kupujesz nowke za +/- 28 zł i masz wielkie G, zamiast otwierać sie przy 87 stopni [tak jak powinnien i tak jak na nim pisze] to otwiera sie przy 82 gdzies, i trzyma te 82.. nie polecam kupowania czegoś co dziala tylko "troche"..
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 13:37 przez Vii, łącznie zmieniany 1 raz.



czas60
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt gru 01, 2009 12:23
Lokalizacja: małopolska

Post autor: czas60 » czw gru 10, 2009 13:40

panowie pozwólcie że się wtrące - niema znaczenia jak założymy termostat ,wieszak tak czy tak , ważne co zakładamy ,orginał to WACHLER temperatury to dla benzyny 1,3 92stopnie otwarcie a 108 stopni zamknięcie benzyna 1,6 i 1,8 to odpowiednio 85 i 105 stopni wysokoprężny 87 i102 stopnie zamienniki to dla mnie wielka kicha mam w tej sprawie doświadczenie - niedawno to przerabiałem - koszt takiego orginału niewiele wyższy a jaka radość jak golfik dobrze pracuje :bigok:

[ Dodano: 10 Gru 2009 12:56 ]
i jeszcze przedruk z książki H.R.ETZOLDA VW golf 2 i jetta zamontowanie termostatu zamontować termostat napełnić układ cieczą do oznaczenia MAX na zbiorniczku wyrównawczym uruchomić silnik i zaczekać do włączeni się wentylatora chłodnicy układ się odpowietrzy w tym czasie samoczynnie sprawdzić poziom płynu w zbiorniczku ewentualnie uzupełnić do max . Naprawiając układ chłodzenia należy uważać aby ciecz chłodząca nie rozlała się na pasek zębaty GLIKOL zawarty w cieczy jest szkodliwy dla materiału paska ., może dojść od jego zerwania jeżeli pomogłem to mnie to cieszy :bigok:



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » czw gru 10, 2009 13:57

czas60 pisze:orginał to WACHLER
Ta jest i to jest jedyny termostat działajacy tak jak ma działac czyli w 100% poprawnie. Z innymi smiesznymi zamiennikami to sie człowiek tylko bedzie uzerał i zmieniał i zmienial i głowkowal o co tutaj chodzi, a chodzi o nie wiele, tylko o prawidlowo dzialajacy termostat i to jest termostat WAHLERA.. a cenowo jest drozszy o smieszne 5-6 złotych, a jego działanie jest bezcenne.. To wszystko wiem z własnych doswiadczen i uzerania sie z bublami :D



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 277 gości