Dziwny odgłos w trakcie szybkiego przśpieszania.
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- BigBrother
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob lip 04, 2009 12:22
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Dziwny odgłos w trakcie szybkiego przśpieszania.
Witam!
Mam dość dziwny problem z moim Golfem MK3. Pod koniec wakacji miałem remontowane całe zawieszenie (wszystkie teleskopy nowe, elastomery również, odbojniki z osłonami teleskopów) z wyjątkiem sprężyn bo mechanik stwierdził, że są dobre.
Mój problem wygląda następująco. W trakcie szybkiego przyśpieszania słyszę z tyłu samochodu jakiś dziwny dźwięk, zgrzytnięcie. Jest to najbardziej słyszane na pierwszych dwóch biegach powyżej 4k obrotów. Poza tym jak jadę po niedużych dziurach również jest to słyszalne ale w dużo mniejszym stopniu.
Moje pytanie brzmi następująco. Co może być tego przyczyną, oraz jak można się tego efektu pozbyć? Przecież z tyłu samochodu z tego co wiem są tylko elastomery w belce i teleskopy (ze sprężynami) z elementów zawieszenie.
Z góry dziękuję za fachową pomoc.
Jeżeli nie zapomnę to może uda mi się nagrać ten dźwięk w trakcie jazdy.
Mam dość dziwny problem z moim Golfem MK3. Pod koniec wakacji miałem remontowane całe zawieszenie (wszystkie teleskopy nowe, elastomery również, odbojniki z osłonami teleskopów) z wyjątkiem sprężyn bo mechanik stwierdził, że są dobre.
Mój problem wygląda następująco. W trakcie szybkiego przyśpieszania słyszę z tyłu samochodu jakiś dziwny dźwięk, zgrzytnięcie. Jest to najbardziej słyszane na pierwszych dwóch biegach powyżej 4k obrotów. Poza tym jak jadę po niedużych dziurach również jest to słyszalne ale w dużo mniejszym stopniu.
Moje pytanie brzmi następująco. Co może być tego przyczyną, oraz jak można się tego efektu pozbyć? Przecież z tyłu samochodu z tego co wiem są tylko elastomery w belce i teleskopy (ze sprężynami) z elementów zawieszenie.
Z góry dziękuję za fachową pomoc.
Jeżeli nie zapomnę to może uda mi się nagrać ten dźwięk w trakcie jazdy.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252404]MÓJ SAMOCHÓD[/url]
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
a tłumik Ci o belkę nie stuka?? albo o coś innego?? na luzie też stuka czy tylko podczas jazdy??
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- BigBrother
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob lip 04, 2009 12:22
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Stuka tylko podczas jazdy. Sprawdzałem tłumik, nie ma szans żeby dotknął belki ![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
[EDIT]
Poza tym co zauważyłem, jak z moim ojcem stanęliśmy po dwóch stronach auta żeby je pobujać na boki, to nie było tego słychać w ogóle. Przyciskałem też go w bagażniku, też cichutko![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
[EDIT]
Poza tym co zauważyłem, jak z moim ojcem stanęliśmy po dwóch stronach auta żeby je pobujać na boki, to nie było tego słychać w ogóle. Przyciskałem też go w bagażniku, też cichutko
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 15:14 przez BigBrother, łącznie zmieniany 3 razy.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252404]MÓJ SAMOCHÓD[/url]
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
BigBrother, jednak obejrzyj dokładnie czy nie ma na tłumiku sladów uderzania o belkę, bo to najbardziej pasuje
[ Dodano: Czw Gru 10, 2009 2:55 pm ]
czsem zgrzytaja tak też tuleje tylnej belki jeśli zostały dokręcone na podniesionym samochodzie. Jeśli to jest przyczyną to pomoże poluzowanie śrób belki i dokręcenie ich ponowne po pobujaniu autem stojącym na kołach
[ Dodano: Czw Gru 10, 2009 2:55 pm ]
czsem zgrzytaja tak też tuleje tylnej belki jeśli zostały dokręcone na podniesionym samochodzie. Jeśli to jest przyczyną to pomoże poluzowanie śrób belki i dokręcenie ich ponowne po pobujaniu autem stojącym na kołach
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 15:58 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- FURMAN TDI
- Użytkownik
- Posty: 457
- Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
- Lokalizacja: zachód
Paweł Marek pisze:czsem zgrzytaja tak też tuleje tylnej belki jeśli zostały dokręcone na podniesionym samochodzie. Jeśli to jest przyczyną to pomoże poluzowanie śrób belki i dokręcenie ich ponowne po pobujaniu autem stojącym na kołach
masz racje
BigBrother, miałeś wymieniane zawieszenie teraz nie ma na nim luzów i odbija sie na reszcie zurzytych elementów mogą to być tuleje belki. Obejż dokładnie zawieszenie czy dokładnie sie wpasowało, zaciski. Ja mialem podobne stukniecie i też myślałem, że amortyzator a okazało sie że śruba od zacisku sie zgubiła i ten sobie od czasu do czasu puknął w fele naszczeście stalową zimowke.
- BigBrother
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob lip 04, 2009 12:22
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
To nie jest do końca tak... ten sam dźwięk miałem przed wyminą tulei i amortyzatorów. Wtedy tuleje belki były seryjne, a teraz mam poliuretanowe. Luzów żadnych nie maFURMAN TDI pisze:BigBrother, miałeś wymieniane zawieszenie teraz nie ma na nim luzów i odbija sie na reszcie zurzytych elementów mogą to być tuleje belki.
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
Ale wpadł mi do głowy jeszcze jeden pomysł, tylko nie wiem czy to może mieć powiązanie. Jak mój ojciec miał jeszcze w swoich rękach mój samochód to przy okazji remontu tylnych hamulców mechanik zaproponował mu zdjęcie czujnika korekty hamowania. Czy może to mieć jakiś wpływ na taki "zgrzyt"?
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252404]MÓJ SAMOCHÓD[/url]
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
chodzi Ci o korektor siły hamowania?? Nie wiem po co go wyjmował ale jeśli zdemontował wszystko i wszystko profi poskręcał tak że nic nie wystaje i nie obija się o siebie to nie powinno to mieć znaczenia przy przyspieszaniuBigBrother pisze:djęcie czujnika korekty hamowania.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
- BigBrother
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob lip 04, 2009 12:22
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Ja już się przyzwyczaiłemZico63b pisze:Nieszczęsny to pomysł: demontaż korektora siły hamowania, szczególnie przed zimą i śliskimi nawierzchniami!
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Ostatnio zmieniony czw gru 10, 2009 21:18 przez BigBrother, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252404]MÓJ SAMOCHÓD[/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 286
- Rejestracja: ndz lis 11, 2007 14:31
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
mam ten sam problem tyle ze gdy woze 5 osob przez dluzszy czas... to samo mialem takze w moim golfie 2 ktorego mialem poprzednio ... do dzis nie jestem pewien co to jest ale jak ostatnio bylem pod samochodem to widzialem obdarty tlumik w okolicach belki wiec wnioskuje ze to jest chyba to....
VW power :)
- BigBrother
- Nowicjusz
- Posty: 30
- Rejestracja: sob lip 04, 2009 12:22
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
21mariusz03 pisze:mam ten sam problem tyle ze gdy woze 5 osob przez dluzszy czas...
No właśnie, u ciebie to się objawia dopiero przy większym nacisku i są ślady na tłumiku, a u mnie nie21mariusz03 pisze:to widzialem obdarty tlumik w okolicach belki
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252404]MÓJ SAMOCHÓD[/url]
- rysiektr
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 6202
- Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
- Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
- Kontakt:
sprawdź na kanale czy nie widać śladów obijania się tłumika o podłogę albo belkę albo czy ten mechanior wszystko podokręcał
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 264 gości