[mk3]ślizgające się sprzęglo
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3]ślizgające się sprzęglo
Witam mam problem ze sprzęgłem (chyba).Wrzucając bieg, najczęściej powyżej ,,dwójki" i wciskając gaz do ,,dechy" silnik zawyje i po chwili i popuszczeniu gazu autko przyśpiesza!! Pedał gazu można wciskać jedynie stopniowo, nigdy do końca. Dzieje się tak najczęściej na wyższych biegach i po przejzechaniu kilkunastu kilometrów. Jest to dość dokuczliwe i się nasila. Zauważyłem również, że po pojawieniu się ,,zdarzenia" i jego zwielkokrotnieniu ubyło oleju w silniku. Ubytek niewielki, ale jest!
Moje pytanie dotyczy- ogólnie sytuacji co może się dziać z samochodem/autkiem! czy pada mi sprzęgło? Czy zgodnie z opinią niektórych otaczających mnie osób rzuca olejem na tarczę sprzęgla, bo puścil uczelniacz, czy coś takiego.
Chcialem się również dowiedzieć ,jakie mogą być koszta remontu, głownie chodzi o robociznę!
PS- jeszcze jeden kłopot- czy golf 1.8 AAM z termostatem Gates może trzymać temperaturę silnika w przedziale 90-95 stopni celcjusza i to teraz w czasie zimy i mrozów ( także w czasie jazdy po trasie). Wiatrak załącza się dopiero przy około 97 stopni.
Pozdrawiam. I sorki za problem!
Moje pytanie dotyczy- ogólnie sytuacji co może się dziać z samochodem/autkiem! czy pada mi sprzęgło? Czy zgodnie z opinią niektórych otaczających mnie osób rzuca olejem na tarczę sprzęgla, bo puścil uczelniacz, czy coś takiego.
Chcialem się również dowiedzieć ,jakie mogą być koszta remontu, głownie chodzi o robociznę!
PS- jeszcze jeden kłopot- czy golf 1.8 AAM z termostatem Gates może trzymać temperaturę silnika w przedziale 90-95 stopni celcjusza i to teraz w czasie zimy i mrozów ( także w czasie jazdy po trasie). Wiatrak załącza się dopiero przy około 97 stopni.
Pozdrawiam. I sorki za problem!
Ostatnio zmieniony śr mar 01, 2006 23:35 przez akocu, łącznie zmieniany 1 raz.
Niewiem jak jest z tym olejem, ale to są obiawy źle ustawionego docisku sprzęgła, może także tego że jest zakapane olejem.
Tak czy inaczej jeśli nie jest zakapane olejem to można wyregulować, ale jeśli jest to z tego co sie orientuje trzeba cały docisk sprzegła zmienić, ale nei jestem pewien,
Uwarzaj bo możesz spalić dzięki temu sprzęgło!!
Miałem taki sam problem i oddałem do regulacji i mi to zrobili.
Przy czym u mnie jeszcze okropnie śmierdziało spalonym sprzęgłem, musialem uwarzać żeby za szybko nie depać po gazie
Ale już jest ok i ciesze sie znow cegiełką na stopie
Tak czy inaczej jeśli nie jest zakapane olejem to można wyregulować, ale jeśli jest to z tego co sie orientuje trzeba cały docisk sprzegła zmienić, ale nei jestem pewien,
Uwarzaj bo możesz spalić dzięki temu sprzęgło!!
Miałem taki sam problem i oddałem do regulacji i mi to zrobili.
Przy czym u mnie jeszcze okropnie śmierdziało spalonym sprzęgłem, musialem uwarzać żeby za szybko nie depać po gazie
Ale już jest ok i ciesze sie znow cegiełką na stopie
Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]
tak jest to bardzo prawdopodobne ze puszcza ci uszczelniacz i rzuca ci olejem na sprzeglo koszt wyjecia skrzyni i wymiana tego uszczelniacza w zakladzie to od 150do250zl zalezy od zakladu. na poczatek sam wykrec oslone sprzegla i zobacz czy nie widac tam wycieków wtedy bedziesz mial pewnosc ze to uszczelniacz. jezeli tarcza jest juz mocno zaoliwiona to tez bedziesz musial ja wymienic bo olej ktory wsiakl w okladziny pedzie powodowal slizganie sie przy normalnej jezdzi tego nie zauwazysz i jakis czas pojezdzisz ale przy probie ostrego ruszenia odczujesz zapach palonego sprzegła.akocu pisze:Czy zgodnie z opinią niektórych otaczających mnie osób rzuca olejem na tarczę sprzęgla, bo puścil uczelniacz, czy coś takiego.
lecz po pol roku sie okaze ze znowu musisz wyjac skrzynie zeby zmienic sprzeglo. chyba ze nie zmiezasz nim tyle czasu jezdzic
koszt kompletnego sprzegla(tarcza ,docisk, lozysko oporowe) valeo w intercars to 317zl bez docisku 50 zl taniej. ale docisk lepiej tez wymienic
przed zakupem sprzegla niech policza ci ile zabkow ma walek powinno byc 24
[ Dodano: Sro Mar 01, 2006 10:00 ]
zle ustawiony docisk? czy linka sprzegla i ci sie slizgalo ?djprezes pisze:obiawy źle ustawionego docisku sprzęgła,
Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem
- piotrek1313
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: sob lip 30, 2005 09:40
- Lokalizacja: Wrocław
Sprobuj najpierw zerknac od gory przez otwor w skrzyni (ten do spradzania zaplonu) i jak kolo zebate bedzie mocno tluste albo w ogole mokre to bedzie to wyciek z silnika przez uszczelniacz. A jak masz kanal to spradz czy z otworku miedzy skrzynia a silnikiem nie saczy sie olej, albo od razu zdejmij skrzynie - wtedy bedziesz mial pewnosc bliska 100% co to mu dolega
PS: Badziej prawdopodobny wydaje mi sie wyciek (jezeli to wyciek a nie zjechane sprzeglo) od strony skzyni biegow, a ubytek oleju w silniku moze byc przypadkowy.
PS: Badziej prawdopodobny wydaje mi sie wyciek (jezeli to wyciek a nie zjechane sprzeglo) od strony skzyni biegow, a ubytek oleju w silniku moze byc przypadkowy.
tak jak michas pisze... tez tak mialem.. uszczelnaicz nawala i chalpei na sprzeglo ... co powduje ze sie slizga.. musisz wyjac skrzynie tak czy siak .. wyjmujesz skrzynei jak uszczelniacz zwalony to go wymeiniasz koszty nieduze ze 20 zl... i tak musisz sprzeglo wymianic.. najlepiej kompletne ale obejrza nich ci dobrze docisk moze przezyje.. tarcza tak jak michas mowi jak ansiakla olejem to do wyzucenia...
pozdro
pozdro
http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !
Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
- Lokalizacja: Lyski - Rybnik
- Kontakt:
Re: ślizgające się sprzęglo
[quote="akocu"]PS- jeszcze jeden kłopot- czy golf 1.8 AAM z termostatem Gates może trzymać temperaturę silnika w przedziale 90-95 stopni celcjusza i to teraz w czasie zimy i mrozów ( także w czasie jazdy po trasie). Wiatrak załącza się dopiero przy około 97 stopni.quote]
Jesli wskazowka jest jest w pionie , silnik ma faktyczna temperature 95 stopni to nie ma w tym nic dziwnego
Jesli wskazowka jest jest w pionie , silnik ma faktyczna temperature 95 stopni to nie ma w tym nic dziwnego
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Masz świetną temperaturę niejeden by tak chciał.Pozatym jak sam wybadałem temat jak masz docisk zamocowany na wale silnika to jak uszczelniacz cieknie to i tak siła odśrodkowa wywala ten olej na obudowę sprzęgła od środka no i potrzeba troszkę czasu zanim tyle sie nazbiera aby uwaliło tarczę ale też tak może być.Czy tak czy siak napewno tarcza do wymiany .Jak już zdejmiesz skrzynię to zweryfikuj wszystko i wymieniaj co trzeba .
- Wojtes3mkIII
- Ma gadane
- Posty: 164
- Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:35
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
wczoraj ruszałem z dwójki i pedał gazu w podłoge zaczoł wyć i powoli ruszał po chwili zaczeło śmierdzieć, patrzyłem przez otwór w skrzyni do sprawdzania zapłonu czy jest mokro i coś tam głębiej widziałem lekko nasiąknięte. 2 miesiące temu wymieniałem tarcze sprzęgłową i mechanik mi wymienił ten uszczelniacz. może to coś innego ??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 199 gości