Witam mam problem ze sprzęgłem (chyba).Wrzucając bieg, najczęściej powyżej ,,dwójki" i wciskając gaz do ,,dechy" silnik zawyje i po chwili i popuszczeniu gazu autko przyśpiesza!! Pedał gazu można wciskać jedynie stopniowo, nigdy do końca. Dzieje się tak najczęściej na wyższych biegach i po przejzechaniu kilkunastu kilometrów. Jest to dość dokuczliwe i się nasila. Zauważyłem również, że po pojawieniu się ,,zdarzenia" i jego zwielkokrotnieniu ubyło oleju w silniku. Ubytek niewielki, ale jest!
Moje pytanie dotyczy- ogólnie sytuacji co może się dziać z samochodem/autkiem! czy pada mi sprzęgło? Czy zgodnie z opinią niektórych otaczających mnie osób rzuca olejem na tarczę sprzęgla, bo puścil uczelniacz, czy coś takiego.
Chcialem się również dowiedzieć ,jakie mogą być koszta remontu, głownie chodzi o robociznę!
PS- jeszcze jeden kłopot- czy golf 1.8 AAM z termostatem Gates może trzymać temperaturę silnika w przedziale 90-95 stopni celcjusza i to teraz w czasie zimy i mrozów ( także w czasie jazdy po trasie). Wiatrak załącza się dopiero przy około 97 stopni.
Pozdrawiam. I sorki za problem!
[mk3]ślizgające się sprzęglo
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3]ślizgające się sprzęglo
Ostatnio zmieniony sob mar 04, 2006 00:00 przez akocu, łącznie zmieniany 1 raz.
Zmajomi mają chyba racje.Musiał puścic zimerring na wale od strony skrzyni i olej rzuca na sprzęgło.Jak miałem CC to miałem to samo,po zdjęciu skrzyni wylało sie chyba z pół litra oliwy.Sprzęgło jak będziesz wymieniał to raczej kompletne.Inaczej możesz narobić sobie kłopotów.Robocizna w trójeczce około 250,300zł.A co do termostatu to wygląda że jest ok.Wentylator tak ma sie włączać.
z tum olejem to jest tak że od strony silnika chroni sprzęgło koło zamachowe więc olej z silnika nie ma prawa dostać się na sprzęgło, co innego olej ze skrzyni biegów tam w najgorszym razie może zachlapać i tarczę i docisk, muslę że poprostu skończyło się sprzęgło w skutek nieumiejętnego używania (niekoniecznie przez Ciebie tylko np. przez poprzedniego właściciela), koszt wymiany kompletu to około 200 zł(oczywiście zależy to od warsztatu) co do termostatu to działa on prawidłowo
...
Uszczelniacz wału od strony skrzyni też siada i jest w stanie zaoleić sprzęgło. Jestem tego dowodem, a raczej moje auto. Wyrzucany olej obija się o obudowę skrzyni i ścieka do tarczy. Uszczelniacz skrzyni też warto wymienić bo pewnie też się poci. Koszt uszczelniacza wału 40zł, bo jest duży, koszt uszczelniacza skrzyni 11zł. Po zdjęciu sprzęgła obejrzyj jo dokładnia bo może wystarczy tylko tarcze wymienić.
Mam teraz dokłądnie to samo. Poprawienie linki i wywalenie samoregulatroa poprawiło sprawę i da się jakoś jeździć ale te objawy nie ustąpiły. Czeka mnie wymiana sprzęgła (mam nadzieje ze zamkne sie w 500 pln).
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości