Montaż złącza VAG po swapie na ABF

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Montaż złącza VAG po swapie na ABF

Post autor: tirsone » ndz gru 06, 2009 00:25

Witam wszystkich


Chciałbym doposażyć auto w złącze VAG, Ale nie mam odpowiednich schematów i informacji jak i gdzie pociągnąć elektrykę żeby zrobić sobie takie cuś...

Czy ktoś może orientuje się skąd idą kable i jak to poskładać żeby działało?



Wielkie dzięki za wszelką pomoc!


Darson : )


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Andrzej32
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
Kontakt:

Post autor: Andrzej32 » ndz gru 06, 2009 10:53

Jeden kabelek jest do diagnozy w wiązce. Kuknę jaki kolor bo nie pamietam to Ci powiem. Chyba że znajde w kompie ściąge :)
Pin 43 w ECU o ile pamietam ale lukne na kolor
Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 11:14 przez Andrzej32, łącznie zmieniany 2 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » ndz gru 06, 2009 10:55

Mnie się zda, że + po stacyjce i linię K pociągnąć do złacza z kompa a masę skądkolwiek.



Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz gru 06, 2009 15:15

:grin:

Macie po punkcie jak uda się nam wypracować jakieś rozwiązanie.

A ma ktoś foto tego złącza? Ile to jest kabli w takie kostce?

Pozdrówka


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Andrzej32
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
Kontakt:

Post autor: Andrzej32 » ndz gru 06, 2009 15:44

tirsone pisze::grin:

Macie po punkcie jak uda się nam wypracować jakieś rozwiązanie.

A ma ktoś foto tego złącza? Ile to jest kabli w takie kostce?

Pozdrówka
Ja niestety nie posiadam tego złącza tylko zostawiłem sobie kabelek ten ktory jest do diagnozy kolor srebrny czy popielaty jak kto woli z białym paskiem. Oczywiscie trzeba dodać zasilanie. Musze dopiero zrbić jakieś złącze ale nie moge sie za to zabrać :) Diagnozujesz bedz problemu. W MKII była to o ile sie nie mule kostka koło lewarka z linią i zasilaniem
Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 17:43 przez Andrzej32, łącznie zmieniany 2 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » ndz gru 06, 2009 17:23

Ja niestety nie posiadam tego złącza tylko zostawiłem sobie kabelek ten ktory jest do diagnozy kolor srebrny czy popielaty jak kto woli z białym paskiem. Oczywiscie trzeba dodać zasilanie. Musze dopiero zrbić jakieś złącze ale nie moge sie za to zabrać :) Diagnozujesz bedz problemu. W MKII była to o ile sie nie mule kostka koło lewarka z linią i zasilaniem

sęk w tym, że wiązkę z abf-a mam ale tylko to co z ECU/silnika leci do środka auta. Niemniej poszukam w tych kablach jakiegoś wolnego odpowiadającego Twojemu opisowi.

Rozumiem że to złącze VAG ma plus, masę i sygnał z ECU tak?


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Andrzej32
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
Kontakt:

Post autor: Andrzej32 » ndz gru 06, 2009 17:39

Tak jak napisałeś zasilanie i sygnał z ECU a ten kabel idzie z wiązki ktora idze od ECU do auta czyli powinienes to mieć gdzieś w tej wiązce. Jeżeli nie znajdziesz to szukaj pin 43 w ECU i na ostro dodatkowy kabelek. Dla pewnosci schemat czy seat i golf sie roznił bo z tego co pamietam to była roznica w podpieciu czujnika zasysanego powietrza co jest we filtrze( odwrotność kabelków) i chyba nic wiecej konkretnego jezeli chodzi o kabelki silnik ECU i skrzynka bezpieczników. Ja to robiłem juz chyba z 4-5 lat temu i dokładnie nie pamietam. Zapinałem do starej skrzynki bezpieczników 86rok wiec wszystko wybło obcinane i na nowo do wtyczek podpinane :D
Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 17:53 przez Andrzej32, łącznie zmieniany 5 razy.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn gru 07, 2009 09:26

OK to czeka mnie trochę poszukiwań. A teraz jeszcze takie pytanie techniczne.

Czy ktoś wie jak wygląda taka wtyczka "VAG" i jak to się podłącza do interfejsu diagnostycznego?


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pn gru 07, 2009 09:34

co do wtyczki to zależy czy masz "stary" typ czy "nowy". Ja mam auto z '93r. i mam stary typ więc zależy to od rocznika. Poczekaj chwilkę to ci wyśle zdjęcia jednej i drugiej.
Obrazek
po lewej stary typ OBD1 po prawej nowy OBD2
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 09:46 przez Lukasz_mk2, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn gru 07, 2009 09:44

Tak wygląda złącze obd1:

http://www.allegro.pl/item801127331_ada ... mocja.html


A tak obd2:

http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... 8%26um%3D1

Ogólnie, w przypadku VW z tamtych lat te złącza są zamienne, tzn. występują na nich te same sygnały - linia K, L, +12V i masa. Różnica jest tylko w wyglądzie wtyczek.

Nie wiem dokładnie jak jest w ABF, ale wydaje mi się, że powinny być dwa kabelki do komunikacji - właśnie linia K i L. W passacie, skodzie felici kolory przewodów to żółty i szaro-biały. Wydaje mi się, że w ABF też tak powinno być. Kabelki te idą prosto od ECU do wtyczki diagnostycznej - czasami po drodze są jakieś złączki itp., ale ogólnie sygnał nie jest w żaden sposób modyfikowany.
W mkII oryginalnie, jeżeli było złącze diagnostyczne, to było one typu obd1 i było umieszczone pod mieszkiem dźwigni zmiany biegów - tam po prawej stronie są takie specjalne uchwyty na to.



Awatar użytkownika
Andrzej32
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
Kontakt:

Post autor: Andrzej32 » pn gru 07, 2009 09:53

Lipek81 pisze:Tak wygląda złącze obd1:

http://www.allegro.pl/item801127331_ada ... mocja.html


A tak obd2:

http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... 8%26um%3D1

Ogólnie, w przypadku VW z tamtych lat te złącza są zamienne, tzn. występują na nich te same sygnały - linia K, L, +12V i masa. Różnica jest tylko w wyglądzie wtyczek.

Nie wiem dokładnie jak jest w ABF, ale wydaje mi się, że powinny być dwa kabelki do komunikacji - właśnie linia K i L. W passacie, skodzie felici kolory przewodów to żółty i szaro-biały. Wydaje mi się, że w ABF też tak powinno być. Kabelki te idą prosto od ECU do wtyczki diagnostycznej - czasami po drodze są jakieś złączki itp., ale ogólnie sygnał nie jest w żaden sposób modyfikowany.
W mkII oryginalnie, jeżeli było złącze diagnostyczne, to było one typu obd1 i było umieszczone pod mieszkiem dźwigni zmiany biegów - tam po prawej stronie są takie specjalne uchwyty na to.
Ja mam jeden szaro-biały silnik 98r. Diagnoza niejednokrotnie była robiona. Zastanawia mnie ten drugi o ktorym mowisz.
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 09:54 przez Andrzej32, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684

Awatar użytkownika
tirsone
Forum Master
Forum Master
Posty: 1412
Rejestracja: śr kwie 19, 2006 15:04
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: tirsone » pn gru 07, 2009 09:58

Lukasz_mk2,

strasznie małe foto : (

Lipek81,

Dzięki wielkie. Zastanawiam się teraz co wybrać z uwagi na to, ze chciałbym dorobić sobie odpowiednie kostki do diagnozy :) wezmę chyba to ODB1

Rozumiem, że ta duża wtyka jest do podłączenia do kompa/interfejsu a te podwójne do dwóch kostek w aucie? :) Sorki że tak pytam ale wolę wszystko sobie wyjaśnić zanim coś spitolę :)

[ Dodano: 07 Gru 2009 09:00 ]
Andrzej32 pisze:Ja mam jeden szaro-biały silnik 98r. Diagnoza niejednokrotnie była robiona. Zastanawia mnie ten drugi o ktorym mowisz.
no ja mam silnik z końca 95 roku... ale to swap był więc instalkę muszę zrobić sam. I też własnie nie wiem co to jest to 4 złącze..


Mój golf

Miłość ożyła....

Awatar użytkownika
Andrzej32
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 211
Rejestracja: sob paź 02, 2004 12:08
Lokalizacja: Mannschaft-Krosno
Kontakt:

Post autor: Andrzej32 » pn gru 07, 2009 10:07

U mnie też wszystko na piechote robione :D


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=501684

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn gru 07, 2009 10:32

Andrzej32 pisze:Ja mam jeden szaro-biały silnik 98r. Diagnoza niejednokrotnie była robiona. Zastanawia mnie ten drugi o którym mowisz.
- tak, jak pisałem, może w ABF jest jedna linia komunikacyjna- nie wiem. Np. w silniku 9A są dwie.

Ten link co podałem to jest aukcja do przejściówki z obd1 na obd2. Ta duża wtyka to bbd2, te dwie małe to obd1.
tirsone pisze:Rozumiem, że ta duża wtyka jest do podłączenia do kompa/interfejsu a te podwójne do dwóch kostek w aucie? :) Sorki że tak pytam ale wolę wszystko sobie wyjaśnić zanim coś spitolę :)
- tak dokładnie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 82 gości