Silnik się dusi ? traci obroty po wymianie płynu w chłodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

IIgrzesiekII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn mar 02, 2009 19:32
Lokalizacja: Bogatynia

Silnik się dusi ? traci obroty po wymianie płynu w chłodnicy

Post autor: IIgrzesiekII » ndz gru 06, 2009 23:35

Cześć, wróciłem dopiero z trasy (łączenie 300 km) 3 razy nastąpiła taka sytuacja, że gdy dałem na bieg jałowy (na skrzyżowaniu oczekując na zielone lub na to czy nikt nie jedzie) gwałtownie obroty spadły na 400-500, silnik popyrkał i zgasł. Jedynym ratunkiem było ( jak później zauważyłem) dodanie gazu by obroty podskoczyły do 1k rpm.

Trwało to dosłownie 5 min (przejeżdżając przez miasto po 100 km bez przerwy 5 min tak się stało i później wróciło do normy)

Przedwczoraj wymieniałem płyn w chłodnicy na zimowy (wcześniej miałem połowę wody i płynu letniego a poprzedni właściciel lał chyba tylko wodę). Normalnie odpowietrzyłem i nie było żadnych problemów (przejechałem przedwczoraj z 50 km i nic). Dzień wcześniej (co wymieniałem płyn) pod maskę wszedł mi kot, i jakimś cudem "spadł" filtr stożkowy i tak trochę pojeździłem.

Dodam jeszcze, że strasznie dymi z rury białym dymem a płynu nie ubywa :/ nie wiem co się dzieje :/

Czym to może być spowodowane ? jutro mogę jak coś pojechać do mechanika
Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 23:39 przez IIgrzesiekII, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 06, 2009 23:54

niema płynu letniego, chłodnica to nie spryskiwacz. Może polałeś płynem po czymś np po kopułce, dla dalszych rad podaj typ silnika


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Post autor: vwer2 » ndz gru 06, 2009 23:56

IIgrzesiekII pisze:strasznie dymi z rury białym dymem
czyżby uszczelka pod głowicą .... sprawdź :grin: dokładnie czy płynu nie ubywa :grin:
Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 23:57 przez vwer2, łącznie zmieniany 1 raz.


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

IIgrzesiekII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn mar 02, 2009 19:32
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: IIgrzesiekII » pn gru 07, 2009 00:05

Rozumiem ;) myślałem, że jest tak jak w płynach do spryskiwaczy (całe życie się człowiek uczy)

Silnik to 1.6 AEE 1995 przebieg ciężko stwierdzić na padnięty licznik ale ponad 200k km będzie miał :)



Też tak myślałem, ale jak się nagrzał to nic nie dymi :/ tzn raz tak raz nie ... a olej bierze średnio, od wymiany do wymiany 500 ml doleje (a zmieniam co 15k km)



Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Post autor: vwer2 » pn gru 07, 2009 00:18

Tak może być.Puszcza płyn chłodniczy do cylindra -cylindrów jak rano zapalasz to biało. miałem tak u siebie -pękła głowica i plyn do cylindra leciał. Po zapaleniu biało ,ale jak się nagrzał to już na biało tak nie kopcił :crazy:


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

IIgrzesiekII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn mar 02, 2009 19:32
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: IIgrzesiekII » pn gru 07, 2009 00:30

Można jakoś "na oko" to zobaczyć, czy trzeba w warsztacie porobić serię prób ? ehh znów wydatki :/ ale tym bardziej dziwne, że to tak samo z siebie się zrobiło, bo ostatnio jeździłem bardzo spokojnie.



Awatar użytkownika
vwer2
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 228
Rejestracja: pt lis 21, 2008 12:12
Lokalizacja: *Dolny Śląsk - Wrocław*
Kontakt:

Post autor: vwer2 » pn gru 07, 2009 00:44

No na oko chłop umarł.Lepiej do dobrego mechanika,żeby stwierdził :grin:


TECH-AUTO MECHANIKA POJAZDOWA ELEKTRONIKA . WULKANIZACJA Komputerowe wyważanie kół. VAG WROCŁAW
tel. 694 379 076
Części z demontażu Golf 4 Octavia Polo 9 N

IIgrzesiekII
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn mar 02, 2009 19:32
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: IIgrzesiekII » pn gru 07, 2009 12:01

Dziś rano bez żadnych problemów, ani nie dymiło z rury ani nie gasł, może to było spowodowane zatkaniem czegoś ? jak myślicie ?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 306 gości