Wspmpaganie-czy będzie pasować pompa od 1,8 110KM do diesla?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Wspmpaganie-czy będzie pasować pompa od 1,8 110KM do diesla?

Post autor: finch » sob gru 05, 2009 18:51

Witam,

Mam okazję kupić wspomaganie od Golfa 1,8 GT do swojego 1V diesla 1,6.
Maglownica węże, zbiornik będzie pasować bo to raczej to samo(w podłużnicy są nawet otwory do przykręcenia zbiorniczka). Martwi mnie tylko czy da rade założyć pompę. Koło pasowe na wale już jest i z tego co pamiętam to mam na samym dole miejsce na jakąś śrubę w łapie ale wole się upewnić.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » sob gru 05, 2009 18:56

musisz zrobic przymiarke bo w dieslach było duże odsadzenie koła na pompie a z kolei w benzynie było duże i małe takze musisz sam sprawdzic


Obrazek

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » sob gru 05, 2009 19:19

A łapy? Miałbyś możliwość pomierzyć długości wałka w dieslu? Bo nie mam okazji tego przyłożyć kupuje to przez neta ;/


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » sob gru 05, 2009 19:26

łapy pasuja niech ci wysle zdjęcia pompy i jezeli wewnetrzna powierzchnia piastki pompy (tej trójkątnej do której przykręcasz kółko pasowe) jest 1-2 mm od obudowy pompy ta taka pompa nie bedzie pasowac, a jeżeli jest ok 10 mm to bez żadnych problemów wszystko bedzie pasic


Obrazek

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » ndz gru 06, 2009 02:09

Dzięki za pomoc, jutro obcykam fotki.

EDIT

Dzisiaj obejrzałem fotki. Maglownica widać że jest standardowo spocona węże tak samo.
Z resztą poniżej fotki, dodam że cena to 200 złotych.

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 24 Sty 2010 01:29 ]
Witam wszystkich po dość długiej przerwie.
Nie mam pojęcia jak gość zdejmował wymiar tego odsadzenia. W każdym bądź razie z rozmowy wynikało że pompa ma właściwe odsadzenie a w rzeczywistości okazało się że jest to ta krótsza wersja.
Po założeniu pompy udałem się do znajomego tokarza pokazać mu o co biega. Plan był prosty-dorobić dystans. W praktyce wyszło mnóstwo "dziergania"(chodziło o to żeby zostawić "prowadzenie" kołu pasowemu pompy). Za "bazę" posłużyła piastka zdemontowana z innej pompy od wspomy. Aby złapać piastę z pompy w uchwyt tokarski trzeba było rozłożyć pompę na czynniki pierwsze, następnie piasta z mojej pompy powędrowała pod nóż i stoczono jej prowadzenie koła(stożek) na walec. Dystans został roztoczony po średnicy wewnętrznej(tam gdzie w oryginale przychodzi oś wirnika pompy) tak żeby pasował na stoczoną krawędź mojej piasty. Dalej pompę poskładano, w dystansie zerwano wiertłem gwinty żeby śruby przechodziły gładko i po założeniu okazało się że odsadzenie wyszło idealnie-koła pasowe są w osi, dodatkowo jest zostawiony zapas regulacji około 1mm(dystans ma grubość 9mm).
Następnym brakującym elementem była tulejka przychodząca na górną śrubę mocowania pompy(pod alternatorem). Brakowało jej ponieważ w benzynie łapa przykręcona do bloku jest zupełnie inna-szersza, natomiast w dieslu z racji tego że jest pompa wtryskowa to wszystko jest inaczej. Z tego co widziałem gdzieś na sieci to fabrycznie VW dodaje taki element niestety u mnie była znowu rzeźba. Jako materiał bazowy posłużyła prowadnica zaworu wydechowego od jakiegoś dużego diesla. Wsadziliśmy ją pod prasę zgnietliśmy ostała się cała więc stwierdziliśmy że się nada. Znowu w tokarnie po to żeby ściąć stożki na końcach i przyciąć ją na wymiar ~50mm.

Reasumując to zabawa trwała pół dnia i gdybym miał za to wszystko zapłacić ni cholery nie opłaciłoby mi się to, dla tego bacznie zwracajcie uwagę na to co kupujecie.
Z drugiej strony jestem zadowolony że miałem okazję zajrzeć do środka pompy i ocenić a jakim jest stanie, i tu przeżyłem kompletne zaskoczenie. Gładzie w bardzo dobrym stanie łożyska i uszczelnienia też nie budzą zastrzeżeń.
Teraz zostało tylko rozebrać listwę i powymieniać uszczelki ale to mam nadzieje zrobić w przyszłym tygodniu.
Jeżeli ktoś będzie miał jakieś pytania to pisać z chęcią pomogę.
Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 12:48 przez finch, łącznie zmieniany 3 razy.


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości