mk4 - gaśnie niewiadomo kiedy czasami pali za drugim

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

mk4 - gaśnie niewiadomo kiedy czasami pali za drugim

Post autor: martines » pn lut 13, 2006 10:59

Prosze o poradę! Obstawiam że są to świece zapłonowe silnik 1.4 16V. Czy może coś innego ?



Awatar użytkownika
ksionc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 404
Rejestracja: wt paź 04, 2005 13:45
Lokalizacja: Białystok,Bielsk Podlaski
Kontakt:

Post autor: ksionc » wt lut 14, 2006 00:03

moze dokladniej opisz co sie dzieje? kiedy gasnie, jak pali za pierwszym razem?


Mody mode on in one point najn ti di aj endzajn

Awatar użytkownika
imp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
Kontakt:

Post autor: imp » wt lut 14, 2006 01:10

i jak z obrotami...falują...czy..silnik pracuje równo..??


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]

6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI

Mosart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt mar 25, 2005 12:48
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Mosart » wt lut 14, 2006 15:34

Miałem coś podobnego już dwa razy, tzn. gasł najczęściej w korkach i na zakrętach i generalnie nie trzymał wolnych obrotów, a z paleniem było tak samo - za drugim czasem trzecim razem. Okazało się że przepustnica była zapaskudzona przez olej.

A bierze ci olej, bo jeżeli tak to na bank to jest przepustnica.

Pozdrawiam



Panel089
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: pn lut 06, 2006 21:32
Lokalizacja: Biskupiec
Kontakt:

Post autor: Panel089 » wt lut 14, 2006 17:30

Moim zdaniem masz racje to świece też tak miałem gasł nawet podczas hamowania wymieniłem świece i problemu nie ma :bigok:



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » sob lut 18, 2006 19:10

Mosart pisze:Miałem coś podobnego już dwa razy, tzn. gasł najczęściej w korkach i na zakrętach i generalnie nie trzymał wolnych obrotów, a z paleniem było tak samo - za drugim czasem trzecim razem. Okazało się że przepustnica była zapaskudzona przez olej.

A bierze ci olej, bo jeżeli tak to na bank to jest przepustnica.

Pozdrawiam
No tak 1L/1000km wychodzi mi że trzeba oleju dolać. Wymieniłem świece no i problem nadal istnieje.

[ Dodano: Nie Lut 19, 2006 1:39 pm ]
A jednak nadal gaśnie! Problem nawet się zwiększył. Świece wymienione a jest gorzej niż było. Zauważyłem że pogorszenie nastąpiło wraz z roztopami i wilgocią. Panowie do czego sie zabrać? Przewody? Cholera boję się że będzie to znów zbędny wydatek szkoda kasy skoro ma nie pomóc 270 zł po drodze nie chodzi. Może ktoś jeszcze coś podpowie? Zwiększyć obroty na silniczku krokowym? Przepustnica. Może to sparwa za niskich obrotów bo czasem schodzi do 0,5 przy 90 stopniach. A normalnie trzyma tak 0,85



Mosart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt mar 25, 2005 12:48
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Mosart » pn lut 27, 2006 14:46

martines pisze:Przewody? Cholera boję się że będzie to znów zbędny wydatek
Daj przewody elektrykowi - pomierzy i będziesz wszystko wiedział za jakieś 20 zł. Możesz je też przetrzeć jakimś wd40, albo coś podobnego żeby usunąć ewentualna wilgoć.
Co do przepustnicy nie mogę ci zagwarantować że to napewno ona. U mnie tak było - problemy z zapalaniem, utrzymaniem wolnych obrotów, gaśnięcie, raz nawet zdarzyło się, że przy dodawaniu gazu zacioł się na jakąś sekundę - zero przyspieszenia. Przeczyściłem i wszytko jest ok. Z tego co czytałem w innych postach jakiś rok temu silniczek krokowy też może powodowac podobne objawy, ale u mnie (taki sam silnik jak ty) była to przepustnica.
martines pisze:A normalnie trzyma tak 0,85
Normalnie przy rozgrzanym silniku powinno być ok. 740-760 obr/min - tak gdzieś wyczytałem i tak jest u mnie.



Awatar użytkownika
ralv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 13:51
Lokalizacja: wolomin, radzymin

Post autor: ralv » pn lut 27, 2006 15:03

ja tez stawiam na przepustnice. mialem to samo, i trzeba bylo wymienic (troche kosztuje)
jedyne wyjscie to podmianka, moze od kupla albo mechanior ma dojscia. jesli bedzie pracowal bez wachniec obrotow i nogi na gazie to niestety twoja czesc jest do wymiany.
daj znac co i jak



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » pn lut 27, 2006 20:09

No ale tu piszecie o falujących obrotach... A u mnie obroty są stałe nic mi nie faluje. Problem jest jedynie z zapalanie. Czasem zapali za pierwszym a czasem nie - NIE MA REGUŁY (Badałem w różnych sytuacjach wilgoć, słońce, mróz, upał). Samochód sam z siebie przestał gasnąć co mnie cieszy! Odnośnie zapalania.... wydaje się że gdybym przy zapalaniu dawal mu gazu to może by zapalał zawsze za pierwszy. No ale to benzyniak i z tego co wiem przy rozruchu jedynie na mocno rozgrzanym silniku należy delikatnie wcisnąc pedał gazu.



Awatar użytkownika
ralv
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 13:51
Lokalizacja: wolomin, radzymin

Post autor: ralv » wt lut 28, 2006 11:37

nie chodzilo mi o zapalanie z noga na gazie tylko podtrzymywanie go na wolnych obrotach gdyby chcial zgasnac



Mosart
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: pt mar 25, 2005 12:48
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Mosart » wt lut 28, 2006 12:47

martines pisze:No ale tu piszecie o falujących obrotach
Nie pisałem o falujących obrotach, tylko o tym, że czasami nie trzymał mi wolnych. Z gaśnięciem też było różnie - raz częściej, raz rzadziej. Zapalanie w końcowej fazie zawsze tak samo - za drugim trzecim razem, nie mógł wskoczyć na obroty.
ralv pisze:ja tez stawiam na przepustnice. mialem to samo, i trzeba bylo wymienic (troche kosztuje)
Ja miałem problemy z przpustnicą dwa razy i ani raz jej nie wymieniałem - czyszczenie zawsze pomagało.

Poszukaj jeszcze gdzieś na forum, może ktos miał taki problem i rozwiązał go inaczej, ale ja stawiam na przepustnicę (zwłaszcza jeżeli znowu zacznie gasnąć).

PZDR



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » wt lut 28, 2006 17:51

Wielkie dzięki chłopaki.



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » wt lut 28, 2006 18:25

Sprawdź też czy czujnik cieczy chłodzącej chodzi ci poprawnie. Ja też tak miałem że gasł mi kiedy chciał i z odpaleniem były problemy. W końcu zawuważyłem że temperatura na czujniku cieczy chłodzacej raz jest 90 a drugi raz 0 stopni. Tak potrfiło się dziać wilokrotnie w trakcie jazdy. CZasem też wskakiwał samoczynnie na wysokie obroty. Spróbuje poruszać wtyczką od czujnika bo może tam masz jakąś wilgoć lu zaśniedziałe styki. Zwróć uwagę na wskaźnik na pulpicie czy wskazówka nie warjuje. Od tego czujnika zależy wiele rzeczy, w tym obroty oraz możliwość normalnego zapalania. Mi czasem łapał dopiero za 5 razem. CZujnik był tak uszkodzony że robił zwarcie i komp dostawał błędne informacje przez co warjował. No ale rozwiązań twojego problemu może być wiele. Podałem ci to bo jak widze to nikt wcześniej nie proponował. Życze powodzenia w rozwiązaniu dolegliwości.


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » wt lut 28, 2006 20:18

No dzięki! Czujnik temperatury zachowuje się raczej normalnie. Golf przygasł mi dzis 2 razy. Wkurzam mnie to i chyba na weekend bede ta przepustnice czyszcił.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 341 gości