[mk2]Jaki olej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Poczytaj sobie o składzie olejów różnych gatuków i dowiesz się a jeśli chodzi o te próby to miałeś fart i mało zużyty silnik(mało zanieczyszczony).Pinhead pisze:Akurat tak zrobiłem, dwa razy. I się przekonałem... że to mit.
Pomyślmy logicznie czym różnią się oleje mineralne od półsyntetycznych ?
A teraz pomyślmy co rozpuszcza nagar ?
Sprawdz sobie liczbe TBN dobrych olejów mineralnych takich jak Castrol GTX3 Protect w których jest cała masa dodatków myjących to się mocno zdziwisz porównując je do olejów półsyntetycznych. Sama baza olejowa nie rozpuszcza nagaru ! Nagar rozpuszczają dodadki myjące a te są w każdym dobrym oleju bez względu czy jest to minerał czy półsyntetyk. Wyjątkiem są tanie oleje oraz te do silników mocno przepracowanych. W takich olejach stosuje się minimalne ilości dodadków myjących. Tyle tylko że bez znaczenia jest tutaj 15W40 czy 10W40 bo takie oleje występują z różnymi bazami. Mit o rozszczelnianiu półsyntetykiem jest podtrzymywany przez relacje ludzi którzy zakupili szrota zalanego olejem mineralnym i moto doktorem. Po zakupie wymieniają olej i próbują półsyntetyka. Po wymianie doktora na olej silnik cieknie. Oczywiście wina jest zrzucana na olej półsyntetyczny Tak samo jeśli silnik był od dawna zalany podłym olejem i został on wymieniony na dobry półsyntetyk to owszem może się rozszczelnić. Ale po wymianie na dobry mineralny również się rozszczelni. Liczba TBN prawde ci powie
=-Pinhead-=
A dlaczego chcesz zmieniać olej na inny ? Coś nie tak z tym Statoil ?
Co do znikania oleju, 1l na 1000km to bardzo dużo. Zmiana na mineralny niewiele da bo gęstość 10W40 i 15W40 jest taka sama po nagrzaniu. Mineralne mają nieco mniejszą lepkość więc być może spalał by go minimalnie mniej ale IMHO nie tędy droga. Może wystarczyło by wymienić uszczelniacze zaworowe.
Co do znikania oleju, 1l na 1000km to bardzo dużo. Zmiana na mineralny niewiele da bo gęstość 10W40 i 15W40 jest taka sama po nagrzaniu. Mineralne mają nieco mniejszą lepkość więc być może spalał by go minimalnie mniej ale IMHO nie tędy droga. Może wystarczyło by wymienić uszczelniacze zaworowe.
=-Pinhead-=
Czy olej jest lepszy/gorszy poznasz po jego klasie jakości. Ten Statoil chyba ma SJ więc jak znajdziesz olej klasą jakości Sx gdzie x to litera wyższą w alfabecie od J to będzie on olejem lepszym od tego Statoila
Za wymiane uszczalniaczy (8V) bez zdejmowania głowicy zapłaciłem rok temu 160zł.
Za wymiane uszczalniaczy (8V) bez zdejmowania głowicy zapłaciłem rok temu 160zł.
=-Pinhead-=
160zł za uszczelniacze z robotą. Przed tą wymianą musiałem dolewać oleju średnio co tydzień Nie wiem nawet ile brał l/km ale na pewno sporo. W czasie jazdy jak sie nagrzał walił dymem na niebiesko. Podczas spokojnej jazdy jeszcze nie było tragicznie ale jak się przycisneło gazu to z tyłu robiła się niebieska zasłona dymna To samo podczas odpalania jak był zimny, chmura niebieskiego dymu. Po wymianie uszczelniaczy zero dymu, oleju praktycznie nie bierze nic.
=-Pinhead-=
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Witam. Tez jestem na wymianie. Wertuje leaflety z roznych olejow i planuje wlac do mojej 2 Castrola GTX magnatec 5W40 . Ma ktos z nim jakies doswiadczenia? Komplet uszczelek i uszczelniaczy byl wymieniony wiec nie powinien sie rozciec. A jak jest z Carlubem Triple R 10W40 Polsyntetyk? Jezdzil ktos na nim? Ja go mam zalanego teraz i chce z niego przejsc na magnateca. Co wy na to?? A jaka liczba TBN jest duza a jaka mala?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 363 gości