[MK III] Czujnik temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adamus221
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt lis 12, 2004 18:38
Lokalizacja: Świdnik

[MK III] Czujnik temperatury

Post autor: adamus221 » pn lut 27, 2006 15:14

Witam. Mam problem z działaniem tego czujnika wymieniałem już go 3 razy i ciągle jest tak samo: po wymianie wszystko ok temperaturka 90 stopni i tak ok miesiąca potem wskaźnik pokazuje już tylko około 70stopni. Kto wie gdzie może być przyczyna? Silnik 1.8 AAM 92r.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn lut 27, 2006 15:16

Jakiej firmy te czujniki kupujesz? Bo jeśli HP to wszystko jest możliwe.



Awatar użytkownika
Gregore
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: pt sty 27, 2006 16:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Gregore » pn lut 27, 2006 18:51

ile dałeś za ten czujnik?


było MKIII S4 stylaz .... będzie jeszcze MKII na malutkich walcach :)

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » pn lut 27, 2006 18:53

Tez tak mam tyle ze mi pokazuje ciągle 98* na blacie a naprawde mam 90* :grin: Moze kup jakiś lepszy czujnik bo skoro na poczatku dobrze ci pokazuje to znaczy ze wskaznik na tablicy masz dobry tylko czujniki szybko padaja :grin:



Awatar użytkownika
Christopherek
Forum Killer
Forum Killer
Posty: 812
Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi a4 b6 cabrio
Silnik: Bfb
Kontakt:

Post autor: Christopherek » pn lut 27, 2006 21:33

to ja mam też pytanie.Otóż mi pokazuje stale 70 ale ostatnio jak dojechałem do domu i go zgasiłem to słyszałem jak wentylatory jeszcze chwilę pracowały.I tu moje pytanie bo miałem zmienić termostat.Ale jeżeli by nie było temp. powyżej 90 to wentylatory by się nie włączyły.Więc to czujnik czy termostat bo już zgłupiałem. :kac: :kac:


Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf

Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » pn lut 27, 2006 23:21

Panowie wymieńcie tyrystor znajdujący się z tyłu zegarów na druku (małe czarne 3 nóżki). Jedna idzie do wskażnika paliwa druga temperatury. U mnie to była przyczyna. Do kupienia w elektronicznym.



Awatar użytkownika
adamus221
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pt lis 12, 2004 18:38
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: adamus221 » wt lut 28, 2006 11:14

Czujnik jest firmy Topran i kosztował 28 zeta ale czy to możliwe żeby 3 po kolei były uszkodzone?



Awatar użytkownika
filar3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:48
Lokalizacja: NS
Kontakt:

Post autor: filar3 » wt lut 28, 2006 11:52

Christopherek pisze:to ja mam też pytanie.Otóż mi pokazuje stale 70 ale ostatnio jak dojechałem do domu i go zgasiłem to słyszałem jak wentylatory jeszcze chwilę pracowały.I tu moje pytanie bo miałem zmienić termostat.Ale jeżeli by nie było temp. powyżej 90 to wentylatory by się nie włączyły.Więc to czujnik czy termostat bo już zgłupiałem. :kac: :kac:
spróbuj wymienic termostat, ja tez tak miałem że pokazywało mi tylko 70 i oczywiście wiatrak tez mi sie włanczał jak termostat był zepsuty, wyminiłem go i wszystko chodzi OK !!!

[ Dodano: Wto Lut 28, 2006 10:54 ]
z resztą sprawdz najpierw czy termostat jest dobry, jeżeli silnik jest zimny to dolni wąż od chłodnicy jest zimny jak sie silnik zagrzeje to termostat powinien sie otworzyć i ta sama rurka ma być ciepła !!! Pozdro !!!



Awatar użytkownika
Artur79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 23:01
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Artur79 » wt lut 28, 2006 12:23

adamus221 pisze:Czujnik jest firmy Topran i kosztował 28 zeta ale czy to możliwe żeby 3 po kolei były uszkodzone?

najprawdopodobniej masz felerne czujniki, ja tez mialem problem z takimi tanimi za 23zl ( tyle u mnie kosztowal w lodzi ) .. potem wydalem wiecej bo kupilem oryginal i juz pol roku mam spokuj.

Christopherek pisze:to ja mam też pytanie.Otóż mi pokazuje stale 70 ale ostatnio jak dojechałem do domu i go zgasiłem to słyszałem jak wentylatory jeszcze chwilę pracowały.I tu moje pytanie bo miałem zmienić termostat.Ale jeżeli by nie było temp. powyżej 90 to wentylatory by się nie włączyły.Więc to czujnik czy termostat bo już zgłupiałem. :kac: :kac:
uruchom silnik i poczekaj z 3 min sprawdz czy dolna rura robi sie ciepla, jak nie to poczekaj jeszcze z 7 min i co troche sprawdzaj tylko uwazaj na paski zebys łapy nie wsadził, jesli po 10min dolna rura bedzie nadal zimna to masz wlaniety czujnik, a jak zaraz po starcie 2-3min zacznie robic sie ciepla to zacznij od termostatu ... tylko nie kupuj termostatu ani czujnika jak najtanszych .. lepiej dołożyc i miec pewnosc ze pojezdzisz dluzej .... w rezultacie i tak taniej to wyjdzie .....


---> Golf III 1.8 <---

Awatar użytkownika
Gregore
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: pt sty 27, 2006 16:51
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Gregore » śr mar 01, 2006 09:33

u mnie jest taki dinks, że pierwsze kilkanaście km po mieście wskażnik temperatury nie podnosi się powyżej 75 stopni, aczkolwiek z nawiewu daje gorące powietrze, dopiero po jakims czasie czasami podchodzi do 90 stopni, nadmienię że termostat już wymieniłem i dalej to samo, poza tym wlot powietrza w zderzaku mam zasłoniętu tablicą rejestracyjną, a rano jak odpalę to na postoju nawet przez długą chwilę wskazówka ani drgnie.


było MKIII S4 stylaz .... będzie jeszcze MKII na malutkich walcach :)

Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

Post autor: Pienios » pt maja 26, 2006 14:19

Panowie mam podobny problem tylko ze czujnik jest orginalny i sprawdzony(sprawdzalem dzis osobiscie) a wskaźnik pokazuje maks 70. Szukam kogos kto mial doczynienia z zasilaniem czujników bądz ma pelne schamty elktryczne tego typu. Słyszalem od zaprzyjaznionego sprzedawcy w sklepie z czesciami do aut ze jezeli sa zwle skazania to moze byc czujnik bądź stabilizator. Koszt tego duperelka jes nieiwliki jesli kupimy go w sklepie z elektronika u znajomego w sklepie kosztowal ponad 60 zeta ja kupilem taki sam za 1,40 problem w tym ze nie moge go zlokalizowac w aucie napewno w zegrach go nie wiec pytanie gdzie????


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

banderas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: wt lis 22, 2005 20:01
Lokalizacja: Pyrzyce
Kontakt:

Post autor: banderas » pt maja 26, 2006 21:05

No właśnie czy ktoś wie gdzie jest ten czujnik od temperatury w golfie 3 - 1,6 benzyna bo ja mam od zimy 70 stopni i ciepło się zrobiło i dalej 70 stopni a nawet nie wiem co jest przyczynę i gdzie jest ten czujnik żeby go sprawdzić czy działa.
Może na forum jest gdzieś jakiś post o tym jeśli tak to pomóżcie no i jesio jedna sprawa czy są tu gdzieś jakieś schematy silników czy tp ?



Pienios
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: sob lis 05, 2005 13:21
Lokalizacja: Warszawa/Siedlce

Post autor: Pienios » pt maja 26, 2006 23:08

banderas pisze:No właśnie czy ktoś wie gdzie jest ten czujnik od temperatury w golfie 3 - 1,6 benzyna bo ja mam od zimy 70 stopni i ciepło się zrobiło i dalej 70 stopni a nawet nie wiem co jest przyczynę i gdzie jest ten czujnik żeby go sprawdzić czy działa.
czujnik masz na kruccu wychodzącym z głowicy do chlodnicy. Naprawde trudno go nie zauwazyc. Jest na nim kostka 4 przewdowa. Napewno znajdziesz.

A ja ponawiam swoje pytanko do innych gdzie szukac stabilizatora zasilajacego nie wieze ze nikt o tym nie slyszal. Wszyscy kombinuja z czujnikami a o zasilaniu jego nikt ni slyszal????


Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)

maryjan112
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: maryjan112 » pt maja 26, 2006 23:31

Witka

Nie odkryje Amerki jeśli stwierdze, że najczęstsza usterka to termostat.
Przedewszystkim należy określić stan tego usrojstwa.
Aby zdiagnozować go w 100% wystarczy termometr do 100 st C. Wkładamy do zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzamy jego wskazanie gdy dolny wąż chłodnicy zacznie się robić ciepły. Uwzględniając małe tolerancje w przypadku naszych bryczek temp. wskazywana przez termometr powinna nie być mniesza niż jakieś 80-kilka stopni.
Jak ktoś ma problem skołować sobie taki termometr a jest z okolic Gorzowa to chętnie mu pożycze.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 352 gości