[MK III] Czujnik temperatury
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK III] Czujnik temperatury
Witam. Mam problem z działaniem tego czujnika wymieniałem już go 3 razy i ciągle jest tak samo: po wymianie wszystko ok temperaturka 90 stopni i tak ok miesiąca potem wskaźnik pokazuje już tylko około 70stopni. Kto wie gdzie może być przyczyna? Silnik 1.8 AAM 92r.
- Christopherek
- Forum Killer
- Posty: 812
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
- Lokalizacja: Warszawa
- Auto: Audi a4 b6 cabrio
- Silnik: Bfb
- Kontakt:
to ja mam też pytanie.Otóż mi pokazuje stale 70 ale ostatnio jak dojechałem do domu i go zgasiłem to słyszałem jak wentylatory jeszcze chwilę pracowały.I tu moje pytanie bo miałem zmienić termostat.Ale jeżeli by nie było temp. powyżej 90 to wentylatory by się nie włączyły.Więc to czujnik czy termostat bo już zgłupiałem.
Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf
spróbuj wymienic termostat, ja tez tak miałem że pokazywało mi tylko 70 i oczywiście wiatrak tez mi sie włanczał jak termostat był zepsuty, wyminiłem go i wszystko chodzi OK !!!Christopherek pisze:to ja mam też pytanie.Otóż mi pokazuje stale 70 ale ostatnio jak dojechałem do domu i go zgasiłem to słyszałem jak wentylatory jeszcze chwilę pracowały.I tu moje pytanie bo miałem zmienić termostat.Ale jeżeli by nie było temp. powyżej 90 to wentylatory by się nie włączyły.Więc to czujnik czy termostat bo już zgłupiałem.
[ Dodano: Wto Lut 28, 2006 10:54 ]
z resztą sprawdz najpierw czy termostat jest dobry, jeżeli silnik jest zimny to dolni wąż od chłodnicy jest zimny jak sie silnik zagrzeje to termostat powinien sie otworzyć i ta sama rurka ma być ciepła !!! Pozdro !!!
adamus221 pisze:Czujnik jest firmy Topran i kosztował 28 zeta ale czy to możliwe żeby 3 po kolei były uszkodzone?
najprawdopodobniej masz felerne czujniki, ja tez mialem problem z takimi tanimi za 23zl ( tyle u mnie kosztowal w lodzi ) .. potem wydalem wiecej bo kupilem oryginal i juz pol roku mam spokuj.
uruchom silnik i poczekaj z 3 min sprawdz czy dolna rura robi sie ciepla, jak nie to poczekaj jeszcze z 7 min i co troche sprawdzaj tylko uwazaj na paski zebys łapy nie wsadził, jesli po 10min dolna rura bedzie nadal zimna to masz wlaniety czujnik, a jak zaraz po starcie 2-3min zacznie robic sie ciepla to zacznij od termostatu ... tylko nie kupuj termostatu ani czujnika jak najtanszych .. lepiej dołożyc i miec pewnosc ze pojezdzisz dluzej .... w rezultacie i tak taniej to wyjdzie .....Christopherek pisze:to ja mam też pytanie.Otóż mi pokazuje stale 70 ale ostatnio jak dojechałem do domu i go zgasiłem to słyszałem jak wentylatory jeszcze chwilę pracowały.I tu moje pytanie bo miałem zmienić termostat.Ale jeżeli by nie było temp. powyżej 90 to wentylatory by się nie włączyły.Więc to czujnik czy termostat bo już zgłupiałem.
---> Golf III 1.8 <---
u mnie jest taki dinks, że pierwsze kilkanaście km po mieście wskażnik temperatury nie podnosi się powyżej 75 stopni, aczkolwiek z nawiewu daje gorące powietrze, dopiero po jakims czasie czasami podchodzi do 90 stopni, nadmienię że termostat już wymieniłem i dalej to samo, poza tym wlot powietrza w zderzaku mam zasłoniętu tablicą rejestracyjną, a rano jak odpalę to na postoju nawet przez długą chwilę wskazówka ani drgnie.
było MKIII S4 stylaz .... będzie jeszcze MKII na malutkich walcach :)
Panowie mam podobny problem tylko ze czujnik jest orginalny i sprawdzony(sprawdzalem dzis osobiscie) a wskaźnik pokazuje maks 70. Szukam kogos kto mial doczynienia z zasilaniem czujników bądz ma pelne schamty elktryczne tego typu. Słyszalem od zaprzyjaznionego sprzedawcy w sklepie z czesciami do aut ze jezeli sa zwle skazania to moze byc czujnik bądź stabilizator. Koszt tego duperelka jes nieiwliki jesli kupimy go w sklepie z elektronika u znajomego w sklepie kosztowal ponad 60 zeta ja kupilem taki sam za 1,40 problem w tym ze nie moge go zlokalizowac w aucie napewno w zegrach go nie wiec pytanie gdzie????
Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)
No właśnie czy ktoś wie gdzie jest ten czujnik od temperatury w golfie 3 - 1,6 benzyna bo ja mam od zimy 70 stopni i ciepło się zrobiło i dalej 70 stopni a nawet nie wiem co jest przyczynę i gdzie jest ten czujnik żeby go sprawdzić czy działa.
Może na forum jest gdzieś jakiś post o tym jeśli tak to pomóżcie no i jesio jedna sprawa czy są tu gdzieś jakieś schematy silników czy tp ?
Może na forum jest gdzieś jakiś post o tym jeśli tak to pomóżcie no i jesio jedna sprawa czy są tu gdzieś jakieś schematy silników czy tp ?
czujnik masz na kruccu wychodzącym z głowicy do chlodnicy. Naprawde trudno go nie zauwazyc. Jest na nim kostka 4 przewdowa. Napewno znajdziesz.banderas pisze:No właśnie czy ktoś wie gdzie jest ten czujnik od temperatury w golfie 3 - 1,6 benzyna bo ja mam od zimy 70 stopni i ciepło się zrobiło i dalej 70 stopni a nawet nie wiem co jest przyczynę i gdzie jest ten czujnik żeby go sprawdzić czy działa.
A ja ponawiam swoje pytanko do innych gdzie szukac stabilizatora zasilajacego nie wieze ze nikt o tym nie slyszal. Wszyscy kombinuja z czujnikami a o zasilaniu jego nikt ni slyszal????
Wcześniej codziennie niezawodne MK3 1.8 AAM teraz Mk4 TDI AZS z plecakiem, na codzień zaś Octavia kombi 1.8 TSI, czas pokaże co się lepiej sprawuje...:)
-
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: śr kwie 20, 2005 08:40
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witka
Nie odkryje Amerki jeśli stwierdze, że najczęstsza usterka to termostat.
Przedewszystkim należy określić stan tego usrojstwa.
Aby zdiagnozować go w 100% wystarczy termometr do 100 st C. Wkładamy do zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzamy jego wskazanie gdy dolny wąż chłodnicy zacznie się robić ciepły. Uwzględniając małe tolerancje w przypadku naszych bryczek temp. wskazywana przez termometr powinna nie być mniesza niż jakieś 80-kilka stopni.
Jak ktoś ma problem skołować sobie taki termometr a jest z okolic Gorzowa to chętnie mu pożycze.
Nie odkryje Amerki jeśli stwierdze, że najczęstsza usterka to termostat.
Przedewszystkim należy określić stan tego usrojstwa.
Aby zdiagnozować go w 100% wystarczy termometr do 100 st C. Wkładamy do zbiorniczka wyrównawczego i sprawdzamy jego wskazanie gdy dolny wąż chłodnicy zacznie się robić ciepły. Uwzględniając małe tolerancje w przypadku naszych bryczek temp. wskazywana przez termometr powinna nie być mniesza niż jakieś 80-kilka stopni.
Jak ktoś ma problem skołować sobie taki termometr a jest z okolic Gorzowa to chętnie mu pożycze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 352 gości