Problem z tylnią wycieraczką:/

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

FCB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw maja 29, 2008 13:08
Lokalizacja: Polska

Problem z tylnią wycieraczką:/

Post autor: FCB » czw maja 07, 2009 10:31

Witam!

Wczoraj padła mi wycieraczka tylnia:/
Jak mam sprawdzić czy silniczek jest zepsuty??
A jeśli nie silniczek to co mogło się zepsuć i jak to najłatwiej zdiagnozować??:)

Pozdr.



Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » czw maja 07, 2009 10:46

sprawdz bezpieczniki po pierwsze
potem przewody w tylnej klapie, czy na laczeniu gdzies nie pekly

a potem to rozbiorka tapicerki i sprawdzenie czy prad dochodzi do silniczka. Jesli tak to jest w FAQ porada o naprawianiu spryskiwacza i mechanizmu (lubi sie zatrzec)

powodzenia



FCB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: czw maja 29, 2008 13:08
Lokalizacja: Polska

Post autor: FCB » czw maja 07, 2009 10:52

Jeśli chodzi o bezpieczniki to mysle ze jest ok bo niedawno (jakies 2 tygodnie temu) były wymienione....no ale sprawdze:)

Dzięki za radę!!
Pozdr.



gucio679
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: sob gru 01, 2007 14:07
Lokalizacja: Międzylesie
Kontakt:

Post autor: gucio679 » pt maja 08, 2009 20:06

U mnie też było podobnie z tym tylko, że nie padło całkiem tylko wycieraczka robiła jeden półobrót, zatrzymywała się i już nie wracała do punktu wyjścia. Pojechałem do elektromechanika, który poradził by wymienić na nowy cały mechanizm. Kiedy go wymienił przy pierwszym włączeniu było ok. Za kolejnym włączeniem - wycieraczkę można było wyłączyć nie manetką przy kierownicy, lecz trzeba było wyłączyć zapłon. A potem to już nawet chodziła przy każdorazowym przekręceniu kluczykiem. Ów jegomość "mechanik" powiedział, że nie ma pojęcia dlaczego tak się dzieje, więc nie pozostało mi nic innego jak wyciągnięcie bezpiecznika :satan: I takim sposobem nie mam działającej wycieraczki, a nadomiar złego za mechanizm, który rzekomo kupił tenże mechanik zapłaciłem 300 zł + robocizna(mechanizm był używany) a niedawno dzwoniłem do serwisu VW i powiedzieli, że z wymianą i nowym mechanizmem zapłacę 550 zł. Jak nazbieram kase to pojade... :helm: , bo porażka jeździć be tylnej "mazaczki" :grin:

Ps. Swoją drogą - może przyczyną ww. stanu rzeczy byłby sterownik od tejże wycieraczki???



Awatar użytkownika
boooniu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 14:19
Lokalizacja: Tomaszów Maz
Kontakt:

Post autor: boooniu » pn lis 23, 2009 21:22

gucio ja mam tak samo jak ty.na poczatku wycieraczka tylna jak ja wlaczalem zatrzymywala sie gdzies na polowie szyby i nie miala sily isc. po jakims czasie to sie samo naprawilo. teraz mam inny problem. ja wlacze zaplon to tylna wycieraczka tez sie wlacza. nie mozna jej w zaden sposob wylaczyc jak bezpiecznikiem. dodam ze dzieje mi sie to za kazdym razem.wlacznik od wycieraczek w sumie zachowuje sie normalnie. nie wiem gdzie szukac przyczyn. moze to ktorys z przekaznikow , lecz nie wiem gdzie ich szukac i ktory to moze byc. ma ktos jakis pomysl co to moze byc.?

[ Dodano: 28 Lis 2009 12:38 ]
i jakies pomysły co to moze byc? od czego zaczac szukac? bo robi sie mokro i wycieraczka by sie przypadala.


posiadam sinik 2.3 v5 150 koni na cześći.

Adamskibyd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 21:52
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Octavia III

Post autor: Adamskibyd » wt gru 01, 2009 21:28

panowie ja mam problem tego typu,wszystko ładnie,elegancko chodzi,wycieraczka chodzi,pryska itd...ale gdy włącze spryskiwacz to powinno popryskać i wycieraczka powinna przejechać chyba 3 razy po szybcie,a niestety popryska,ale już wycieraczka się nie ruszy...natomiast gdy włącze normalnie tylną wycieraczkę to wycieraczka pracuje ok...czy może to być kwestia np jakiegoś przerwanego przweodu albo coś? czy coś innego?
Ostatnio zmieniony wt gru 01, 2009 21:29 przez Adamskibyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
adpap
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: sob paź 25, 2008 20:29
Lokalizacja: Sztum

Post autor: adpap » wt gru 01, 2009 21:41

no to moze wina przekaznika od wycieraczek?



Adamskibyd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz kwie 19, 2009 21:52
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: Skoda Octavia III

Post autor: Adamskibyd » wt gru 01, 2009 21:48

no wlasnie ja nie wiem :( ostatnio majstrowałem w miejscu łączenia klapy z karoserią auta tam gdzie idą przewody... może to jakis wpływ na to ma?



luka2804tcz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr paź 07, 2009 23:20
Lokalizacja: tczew

Post autor: luka2804tcz » wt gru 01, 2009 22:10

witam wszystkich jezeli mowa o wycieraczce to ja tez oczywiscie mam problemik z tym zaczarowanym gadzetem od tylnej szyby w golfinie 3 :axe: bezpieczniki ok a po zdjeciu obudowy klapy ..... w kostce pradu ni ma :dzida: co to za cuda chlopaki ratunku



MKool
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt mar 27, 2007 21:22
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: MKool » śr gru 02, 2009 15:59

Witam
A ja mam jeszcze inny problem. Po włączeniu wycieraczki idzie ona do końca i już nie wraca ale silniczek nadal pracuje. Po rozebraniu całego mechanizmu okazało się, że plastikowa zębatka straciła wszystkie zęby w miejscu powrotu wycieraczki.
W VW nie popisali się projektując plastikową zębatkę no chyba że były wersje z metalową.
Może ktoś ma namiary na samą zębatkę?



BELIEVER
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr gru 02, 2009 16:00
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: BELIEVER » śr gru 02, 2009 16:09

Witam , ja mam następujący problem. jak kupiłem auto to nie działała tylna wycieraczka. po rozebraniu klapy zobaczyłem ze nie jest podłączona wtyczka do silnika( celowo ) podłączyłem i nic to nie dało ! nie poddałem się wykręciłęm silnik zreaniomowałem go sam podłączyłem i działa !! ale ?
wycieraczka zatrzymuje się w różnych miejscach , dodatkowo zawsze sie załancza po przekreceniu kluczyka w stacyjce , wiec odłączyłem i gdzie szukać winy ? dodam ze manetka przy przednich wycieraczkach działa idealnie .....czy to moze być sterowanik ?
jak go sprawdzić ?
gdzie on jest ?
Golf 4 1.6 AKL + lpg highline '98 :chytry:


VW golf IV 1.6+LPG AKL '98r Higlhline

raczekp1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt kwie 14, 2009 09:27
Lokalizacja: prasa

Post autor: raczekp1 » czw gru 03, 2009 14:26

witam silniczek wycieraczki w MK4 zachowuje sie tak ja k go wysteruje przekażnik.silnik to element końcowy całego zestawu.wineza dziwne zachowanie silniczka szukac w elektryce sterującej tzn przekażnik.
dobranie sie do tego silnivczka to prosta sprawa i zajmuje odkrecenie 2 wkręty i odpięcie zatrzasków plastiku tylnej klapy i widac cały mechanizm.jesli przekładnie w silniczku sa ok wiec to elektryka.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 292 gości