Czujnik temperatury - jakie różnice w ich kolorach ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czujnik temperatury - jakie różnice w ich kolorach ?
Witam. Pytanie moje czym różni się w "działaniu" czujnik 4 pin z żółta obwódka od czujnika z obwódką niebieską, albo zielona ( oryginał w ASO teraz ma zieloną ).
Bo w sklepach są zamienniki lepszych czy gorszych firm z żółtymi i niebieskimi obwódkami. Czy to są różne czujniki ( inna rezystancja na daną temperaturę ) ? Czy to też te same czujniki tylko inna firma zrobiła sobie inny kolor obwódki, ale czujniki działają tak samo ?
Np: Hella jest z żółtą, a EPS - FACET ma niebieską obwódkę i czy to ten sam czujnik ? Tak samo działa ?
Bo w sklepach są zamienniki lepszych czy gorszych firm z żółtymi i niebieskimi obwódkami. Czy to są różne czujniki ( inna rezystancja na daną temperaturę ) ? Czy to też te same czujniki tylko inna firma zrobiła sobie inny kolor obwódki, ale czujniki działają tak samo ?
Np: Hella jest z żółtą, a EPS - FACET ma niebieską obwódkę i czy to ten sam czujnik ? Tak samo działa ?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Dziękuję. Oczywiście punkcik dodany
. Dziwne bo niby z żółtą obwódka w sklepach jest do mojego 2E, a na przykład w katalogach do diesli jest z zieloną obwódką. Skoro te same czujniki to nie wiem po co producenci wprowadzają z tym takie zamieszanie :/ . Ja aktualnie kupiłem oryginał z niebieska ( robi się z tego chińska bajka :p ) w sklepie z rabatem za 72zł, a w serwisie chcieli za niego 112zł.
Na pierwszy rzut oka widać że jest niebo lepszy od tych tańszych ( cięższy i ten metal to nie jakieś aluminium czy blacha tylko miedź pokryta czymś żeby nie śniedziała )

Na pierwszy rzut oka widać że jest niebo lepszy od tych tańszych ( cięższy i ten metal to nie jakieś aluminium czy blacha tylko miedź pokryta czymś żeby nie śniedziała )
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Gawior, do diesli nie wiem, piszę o benzynie. Mk3 wychodziły z fabryki z czujnikami z żółtym paskiem, a teraz w ASO są z niebieskim i tyle. Firmy robiące podróby w większości zachowały stary kolor żółty
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
roznice czujnikow sa napewnoGawior pisze:Dziękuję. Oczywiście punkcik dodany. Dziwne bo niby z żółtą obwódka w sklepach jest do mojego 2E, a na przykład w katalogach do diesli jest z zieloną obwódką. Skoro te same czujniki to nie wiem po co producenci wprowadzają z tym takie zamieszanie :/ . Ja aktualnie kupiłem oryginał z niebieska ( robi się z tego chińska bajka :p ) w sklepie z rabatem za 72zł, a w serwisie chcieli za niego 112zł.
Na pierwszy rzut oka widać że jest niebo lepszy od tych tańszych ( cięższy i ten metal to nie jakieś aluminium czy blacha tylko miedź pokryta czymś żeby nie śniedziała )
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
jeśli chodzi o czteropinowe czujniki do benzynowych MK3 to niema różnic. Niebieskie mają inne początki numerów, ale to identyczne czujniki o tych samych parametrach
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości